Audi A3 e-tron vs BMW i3 REX [test drive]

Audi e-tron vs BMW i3 Rex caroto test drive 2015 (33)

Δοκιμάζουμε δύο super-tech αυτοκίνητα που διαφέρουν τόσο σχεδιαστικά, όσο και στην υβριδική προσέγγιση σχετικά με τα συστήματα πρόωσής τους…

Ακόμη και αν το μέλλον της αυτοκίνησης δεν είναι καθαρά ηλεκτροκίνητο (BEV ή Batter EV), το σίγουρο είναι πως με τα χρόνια η υβριδοποίησή τους θα εντείνεται όλο και περισσότερο. Η συγκεκριμένη μας δοκιμή θα λέγαμε πως έχει ειδικό βάρος, μιας και έχουμε να κάνουμε με δύο ηλεκτροϋβριδικά που μπορούν να κινούνται για συγκεκριμένη απόσταση εκπέμποντας μηδενικούς ρύπους. Ωστόσο, το τεχνολογικό τους DNA είναι εντελώς διαφορετικό, αφού όπως θα δούμε το BMW i3 είναι βασισμένο στην λογική ενός EV και του Audi A3 e-tron προσανατολισμένο σε εκείνη ενός υβριδικού PHEV. Τελικά, ποιο μας άρεσε περισσότερο;

Σαν αυτοκίνητο το Audi Α3 e-tron ακολουθεί την πιο πεπατημένη και βασίζεται στο συμβατικό μοντέλο. Από εκεί και πέρα, υποδέχεται την κλασική πλέον e-tron παράλληλη διάταξη της εταιρίας με έναν ηλεκτροκινητήρα ενσωματωμένο στην μετάδοση. Από την άλλη, το BMW i3 βασίζεται στο αμιγώς μπαταριοκίνητο BEV που δοκιμάσαμε πριν από καιρό. Εδώ την διαφορά κάνει ένας επαυξητικός -ως Range Extender, εξού και το REX- δικύλινδρος κινητήρας 650 cc των 25 PS που προέρχεται από το σκούτερ BMW C650 CT. Τοποθετείται δίπλα στον ηλεκτροκινητήρα και αντλώντας καύσιμο από ένα ρεζερβουάρ χωρητικότητας 9 lt, εκτελεί χρέη γεννήτριας ρεύματος για να φορτίζουν οι μπαταρίες. Τώρα, αν σας θυμίζει κάτι η εν σειρά διάταξη, είναι αυτή του Chevrolet Volt και του Opel Ampera

Με δεδομένο πως η διαφορά είναι στα 4.650€ από το i3 BEV, το REX μας αρέσει καθώς επιλύει την εξάρτηση από την αυτονομία, μιας και τα 9 lt καυσίμου (δίνουν αυτονομία για περίπου 110 km) αρκούν για να διανύσεις μεγάλες αποστάσεις (είτε επιστρέφοντας σε σημείο φόρτισης, είτε για ανεφοδιασμό σε άλλο πρατήριο). Στο Audi A3 e-tron τον πρώτο λόγο έχει η αμόλυβδη που προσφέρει αυτονομία για περίπου 500 km. Από εκεί και πέρα η ωφέλιμη ενέργεια από την πρίζα αρκεί για να διανύσεις περίπου 30-50 km (ανάλογα με το στιλ οδήγησης). Οι σχετικά μικρές μπαταρίες των 8,8 kWh χρειάζονται κοντά στις 4h για να φορτίσουν και πάνω από το διπλάσιο χρόνο οι πολύ μεγαλύτερες (21,6 kWh) του i3 REX.

photos: nmarinopoulos

Με άλλα λόγια το Audi A3 e-tron συμπεριφέρεται περισσότερο σαν ένα «υπεραστικών» διαδρομών υβριδικό καταναλώνοντας περίπου 7 lt/100 km (τα θεωρητικά 1,5 βγαίνουν με γεμάτες τις μπαταρίες και για τα πρώτα 100 km). Τιμή που δεν είναι μικρή, αλλά μιλάμε για ένα πιο ευχάριστο και ισορροπημένο αυτοκίνητο, με εξαιρετικές επιδόσεις και το boost του ηλεκτροκινητήρα να γίνεται γλυκά αισθητό στις άμεσες επιταχύνσεις (σ.σ. ωστόσο, υπάρχει ένα μικρό lag που οφείλεται κυρίως στην προπορεία του TFSI σε σχέση με τον ηλεκτροκινητήρα). Εδώ να πούμε πως η συνδρομή του ηλεκτροκινητήρα παύει να υφίσταται μετά τα 130 km/h, ενώ υπάρχει και έξυπνο πρόγραμμα κίνησης με επιλογή διατήρησης της γεμάτης μπαταρίας για χρήση όποτε το θελήσει ο οδηγός. Πάντως, η άποψή μας είναι πως οι μπαταρίες θα έπρεπε να προσφέρουν τουλάχιστον διπλάσια αυτονομία, καθώς αυτή είναι μικρή ώστε ο οδηγός να «μπαίνει» στην πρίζα καθημερινά.

Το BMW i3 REX ακολουθεί την λογική του «αστικού» υβριδικού λόγω της πολύ μεγαλύτερης ηλεκτροκίνητης αυτονομίας του. Πρακτικά, τo μοτεράκι υφίσταται για να εξαλείψει το πρόβλημα της μειωμένης αυτονομίας, ενώ οικονομοτεχνικά το i3 REX είναι σαφώς πιο οικονομικό αφού με φορτισμένη μπαταρία διανύει σχεδόν πενταπλάσια απόσταση από το A3 e-tron. Ωστόσο, στον δρόμο παρουσιάζει μία πιο βαριά αίσθηση από το τελευταίο, δικαιολογημένα άλλωστε αφού έχουμε να κάνουμε με ένα ψηλότερο και βαρύτερο αμάξωμα. Επίσης, ένα σημείο που χρίζει συνήθειας είναι η αυξημένη επιβράδυνση στο άφημα του γκαζιού (όπως και το i3 BEV), κάτι που δεν υφίσταται στο Audi. Εντύπωση προκαλεί το ξύπνημα του δικύλινδρου μοτέρ, όπου σε συνδυασμό με τις γεμάτες μπαταρίες δίνει μια συνολική αυτονομία περίπου στα 240 km (στο πρόγραμμα Eco).

Από πλευράς πρακτικότητας, το A3 e-tron δεν υπολείπεται σε τίποτα από το συμβατικό A3, πέρα του ελαφρώς μικρότερου πορτμπαγκάζ. Το ταμπλό διακρίνεται για την αρμονική του σχεδίαση, ενώ υπάρχουν όμορφα γραφικά, τόσο στην αναπτυσσόμενη κεντρική οθόνη, όσο και στον πίνακα οργάνων. Ακόμη πιο εντυπωσιακή είναι η εικόνα στον διάκοσμο του BMW i3, όπως έχουμε αναφερθεί εκτενέστερα στην σχετική μας δοκιμή με το BEV. Ωστόσο, υπολείπεται σε πρακτικότητα μιας και η διάταξη είναι αυστηρά 2+2 και για να βγει κάποιος από τους πίσω επιβάτες θα πρέπει να ανοίξει πρώτα η εμπρός πόρτα (όπως στο Mazda RX-8). Πάντως, ο χώρος αποσκευών δεν είναι και τόσο μικρότερος από του Audi.

Φτάνοντας στο ταμείο τα δύο μοντέλα του ανταγωνισμού μας κοστίζουν περίπου το ίδιο. Σε καμία περίπτωση δεν είναι φτηνά, ειδικά αν συγκρίνει κανείς το A3 e-tron (41.500€) με κάποια ντίζελ εκδοχή του, θα διαπιστώσει πως το όφελος στο κόστος χρήσης είναι συντριπτικά υπέρ της συμβατικής τεχνολογίας. Αυτό όμως είναι που πληρώνεις, την σούπερ τεχνολογία που φέρουν τα δύο ηλεκτροϋβριδικά. Η οποία στην περίπτωση του i3 REX είναι διάχυτη στην παραμικρή λεπτομέρεια της όλης κατασκευής βασισμένη πάνω σε μία εντελώς νέα αρχιτεκτονική και περιτυλιγμένη σε ένα φουτουριστικό πακέτο. Και από την στιγμή που το κόστος είναι το ίδιο, σε συνδυασμό με το πιο προχωρημένο τεχνολογικά σύστημα πρόωσης, η άποψή μας είναι πως το BMW i3 REX μπορεί να καλύψει σε μεγαλύτερο βαθμό τις tech-style πεποιθήσεις οποιουδήποτε. Και αν αναζητάτε κάτι μεγαλύτερο και πιο πρακτικό, ρίξτε μια ματιά και στο Volvo V60 PHEV

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων AUDI
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων BMW

Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Audi A3 e-tron
BMW i3 REX
Κυβισμός 1.395 cc 647 cc
Διάμετρος x διαδρομή 74,5 x 80,5 mm 79,0 x 66,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος πίσω εγκάρσια/δικύλινδρος
Ισχύς 110 kW (150 PS) / 5.000-6.000 rpm 35 kW (34 PS) / 4.300 rpm
Ροπή 250 Nm (25,5 kgm) / 1.600-3.500 rpm 55 Nm (5,6 kgm) / 4.300 rpm
Σύστημα πρόωσης Υβριδικό σε παράλληλη διάταξη Υβριδικό σε διάταξη σε σειρά
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Ηλεκτροκινητήρας Σύγχρονος AC μόνιμου μαγνήτη με ισχύ 75 kW και 330 Nm, θέση στον μπροστινό άξονα Σύγχρονος ΑC μόνιμου μαγνήτη με ισχύ 170 PS και 250 Nm, θέση στο πίσω άξονα
Μπαταρίες Λιθίου-ιόντων 8,8 kWh
Χρόνος φόρτισης: <4h
Λιθίου-ιόντων 21,6 kWh (net 18,8)
Χρόνος φόρτισης: >8h
ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗ
Συνδυαστική ισχύς 150 kW (204 PS) 125 kW (170 PS)
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,6 sec 7,9 sec
Τελική ταχύτητα 222 km/h 150 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,2 lt/100 km
11,4 kWh/100 km
7,9 lt/100 km
13,9 kWh/100 km
Τυποποιημένη μικτή 1,6 lt/100 km 0,6 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 40 lt 9 lt
Συνολική αυτονομία 680 km 240 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6 Euro 6
Εκπομπή CO2 37 g/km 13 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο DSG διπλού συμπλέκτη με 6 σχέσεις Αυτόματο 1 σχέσης (μονοβάθμιος μειωτήρας)
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πέντε συνδέσμων (πολλαπλοί σύνδεσμοι)
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Pirelli Cinturato P7,
225/45 R17
Bridgestone Ecopia EP500, εμπρός: 155/70 R19, πίσω: 175/65 R19
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.312 x 1.785 x 1.424 mm 3.999 x 1.775 x 1.578 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.542/1.516 mm 1.571/1.556 mm
Μεταξόνιο 2.630 mm 2.570 mm
Χώρος αποσκευών 280-1.120 lt 260-1.100 lt
Απόβαρο 1.615 kg 1.390 kg
ΤΙΜΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ
Βασική έκδοση μοντέλου κινητήρα & εξοπλισμού από 41.500€ από 40.800€
(36.150€ το i3 BEV)

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close