ΔΟΚΙΜΕΣ

BMW 218i Gran Tourer [test drive]

BMW 218i Gran Tourer caroto test drive 2015 (12)

Καλή και η Active Tourer που δοκιμάσαμε πριν από μερικούς μήνες, αλλά αν θέλεις ένα πραγματικά ευρύχωρο premium-MPV και με 7-θέσια διάταξη, τότε η Gran Tourer ακούγεται η σωστή επιλογή…

Μπαίνοντας κατευθείαν στο ψητό και αφού έχετε καταλήξει πως τις ανάγκες σας μπορεί να τις καλύψει μόνο ένα πολυτελές MPV (σ.σ. η 2 Active Tourer είναι το πρώτο προσθιοκίνητο BMW στα 77 χρόνια της μάρκας), τότε το βασικό δίλημμα προφανώς αφορά στην τελική επιλογή: Active Tourer ή Gran Tourer; Εμείς θα επιλέγαμε την μεγαλύτερη Gran Tourer (28.320€), η οποία με τον ίδιο κινητήρα κοστίζει 1.400€ επιπλέον (η 218i Active Tourer έχει 26.920€, τιμές με απόσυρση). Για ποιο λόγο θα την επιλέγαμε; Η σωστή ερώτηση μάλλον θα ήταν «γιατί να επιλέξει κανείς την μικρότερη Tourer» που προσφέρει και μικρότερους χώρους…

Στο κάτω-κάτω, το δέλεαρ για την επιλογή ενός οικογενειακού πολυχρηστικού δεν είναι άλλο από τους χώρους. Και η Gran  Tourer (είναι μακρύτερη κατά 210 mm και ψηλότερη κατά 50 mm) προσφέρει σαφώς μεγαλύτερους χώρους με το πορτμπαγκάζ στα 560 lt (όταν η 3η σειρά είναι διπλωμένη). Οι χώροι για τους μεσαίους είναι βολικοί, χάρη και στο αυξημένο μεταξόνιο κατά 110 mm. Οι ψηλότεροι μπορούν να σύρουν την μεσαία σειρά έως 130 mm για να αναζητήσουν μερικά επιπλέον εκατοστά για τα γόνατά τους, ενώ όπως είπαμε υπάρχουν και δύο επιπλέον -προαιρετικά και με επιπλέον χρέωση- καθίσματα που ξεπροβάλλουν πολύ εύκολα. Φυσικά, μην περιμένετε πως κάποιος θα μπορέσει να ταξιδέψει στις δύο τελευταίες θέσεις, αλλά για κοντινές αποστάσεις μπορούν να βολευτούν άνετα δύο νορμάλ παιδιά (άντε να είναι έφηβοι).

Το ταμπλό είναι κλασικό μίας σύγχρονης BMW και πανομοιότυπο της 218d Active Tourer που είχαμε δοκιμάσει. Και εδώ βρίσκω κάπως ενοχλητικές τις φαρδιές μπροστινές κολώνες που περιορίζουν την ορατότητα όταν θες να περάσεις διασταύρωση, ενώ η εργονομία είναι αυτή που περιμένεις από μία BMW και προσαρμόζεσαι εύκολα. Το μοντέλο της δοκιμής μας ήταν φουλ εξοπλισμένο και είχε όλα τα αξεσουάρ, μέχρι και ανακλινόμενα τραπεζάκια αεροπορικού τύπου στα καθίσματα και την κλασική μεγάλη οθόνη που συνδυάζεται με σύστημα πολυμέσων με πλήρη διασύνδεση.

photos: nmarinopoulos

Περνώντας κάτω από το καπό, η 218i ήταν μία καλή ευκαιρία για να δούμε τον 3-κύλινδρο βενζινοκινητήρα των 1.500 cc σε ένα μεγάλο αμάξωμα (πέρα από το Mini Cooper) σε συνδυασμό με το αυτόματο 7-άρι κιβώτιο. Εδώ μας περίμενε μια μικρή έκπληξη καθώς το μοτέρ των 136 PS είναι ροπάτο από χαμηλά και τραβά γραμμικά μέχρι τον κόφτη. Η τρικύλινδρη λειτουργία του θα γίνει αντιληπτή στο ρελαντί αν και μόνο ξέρεις το ποιόν του κινητήρα, ενώ μόνο στις υψηλές rpm θα γίνει θορυβώδης. Κάτι για το οποίο δεν υπάρχει λόγος και με νορμάλ το πόδι στο γκάζι, η κατανάλωση κυμαίνεται στα 7,5-8,5 lt/100 km.

Το αυτόματο είναι καλό στην λειτουργία του με σβέλτα και κυρίως σωστά ανεβοκατεβάσματα. Πάντως, η ανάρτηση αρμόζει περισσότερο σε ένα σπορτίφ MPV που χαίρεσαι να το οδηγείς, δίχως πλεύσεις, κλίσεις και λοιπά συμπτώματα που παρουσιάζει ο ανταγωνισμός. Η άνεση είναι καλή, αλλά στα δύσκολα μοιάζει σα να τερματίζει παράγοντας και ένα ξερό ήχο, ενώ η ποιότητα κύλισης είναι καλή, αλλά όχι όπως π.χ. σε μία BMW 1. Αυτά, ισχύουν για την έκδοση της δοκιμής μας με την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση και την παραμετροποίηση (Comfort, Sport, Normal) από ένα διακόπτη μπροστά από τον επιλογέα ταχυτήτων.

Εν κατακλείδι, η 218i Gran Tourer έχει δύο βασικά χαρακτηριστικά: μεγάλους 7-θέσιους χώρους και έναν εξαιρετικό turbo κινητήρα. Από εκεί και πέρα, η εμφάνιση του αμαξώματος μάλλον δεν ενθουσιάζει, κάτι όμως που ισχύει για τα περισσότερα MPV της αγοράς. Από την άλλη, τα περίπου 30.000€ δεν είναι λίγα, αλλά δικαιολογούνται εν μέρει από τον premium χαρακτήρα του αυτοκινήτου και το σήμα στο καπό. Εκτός και αν θέλετε να αποκτήσετε κάτι π.χ. σε off-road, οπότε ίσως να αξίζει να περιμένετε για την X1 SDrive18i.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων BMW

BMW 218i Gran Tourer 7-seat Auto – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.499 cc
Διάμετρος x διαδρομή 90,0 x 84,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός διαμήκη/τρικύλινδρος
Ισχύς 100 kW (136 PS) / 4.400 rpm
Ροπή 220 Nm (22,4 kgm) / 1.250 rpm
Τροφοδοσία Άμεσος ψεκασμός με υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,5 sec
Τελική ταχύτητα 203 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,9 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 6,4 / 5,2 / 4,6 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 52 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 658 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 122 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 7 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Bridgestone Turanza ER300, 205/55 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.556 x 1.800 x 1.608 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.561/1.562 mm
Μεταξόνιο 2.780 mm
Χώρος αποσκευών 560-1.802 lt
Απόβαρο 1.435 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 29.750€ (με όφελος απόσυρσης από 28.320€, τιμές για 5-θέσια έκδοση)

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button