ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Πως οι κατασκευαστές «μαγειρεύουν» τις μετρήσεις κατανάλωσης;

trik car makers consumption

Αν θέλετε να μάθετε γιατί οι εργοστασιακές τιμές κατανάλωσης δεν έχουν καμία σχέση με τις πραγματικές, διαβάστε τις παρακάτω αράδες…

Όπως έχουμε γράψει και παλιότερα, η μέτρηση κατά τον κύκλο NEDC είναι πλέον απαρχαιωμένη και το σκάνδαλο της VW με την παραποίηση των ρύπων επιταχύνει το νέο κύκλο RDE με μετρήσεις σε πραγματικές συνθήκες. Αλήθεια, πως βγαίνουν όμως οι τυποποιημένες μετρήσεις των καταναλώσεων που για να τις πετύχεις κανείς θα πρέπει να κινείται με ρυθμό χελώνας ή να οδηγεί κανείς σε «φλαταρισμένες» χώρες, π.χ. όπως η Ολλανδία;

GLK (X204) 2008Καταρχήν, οι μετρήσεις κατανάλωσης κατά τον κύκλο NEDC πραγματοποιούνται μέσα σε εργαστήρια και στο δυναμόμετρο, όπου πρακτικά η αεροδυναμική αντίσταση είναι ανύπαρκτη και η αντίσταση κύλισης σαφώς μικρότερη. Ως αντίβαρο υπάρχει ένας συντελεστής που προκύπτει ως εξής: το μετρούμενο αυτοκίνητο επιταχύνεται μέχρι μια ορισμένη ταχύτητα, στη συνέχεια απομπλέκεται ο κινητήρας και αφήνεται να ρολάρει, μέχρις ότου ακινητοποιηθεί. Από την απόσταση ρολαρίσματος μέχρι την ακινητοποίηση προκύπτει ένα συντελεστής που συνυπολογίζεται στην αρχική εργοστασιακή μέτρηση. Σαφώς αυτός ο συντελεστής είναι αρκετά μικρότερος από ότι σε πραγματικό περιβάλλον…

Εδώ να πούμε πως οι μετρήσεις αυτές πραγματοποιούνται από τους ίδιους τους κατασκευαστές (με ή χωρίς εποπτεία και έλεγχο) και αν υπάρξει κάτι παράξενο μπορεί μία εταιρία να ζητήσει εξέταση. Ποια όμως είναι αυτή που θα το κάνει όταν όλοι ξέρουν πως ο κύκλος NEDC μπάζει από παντού; Συν τα διάφορα τρικ που υπάρχουν με την διαχείριση των καταλυτικών συστημάτων (για αυτό και βλέπουμε τελευταία να σκάνε διάφορα θεματάκια). Κάπως έτσι το Ινστιτούτο ICCT (International Council on Clean Transportation) ανακάλυψε το σκάνδαλο dieselgate της VW επαναλαμβάνοντας τις μετρήσεις σε συνολικά 19 μοντέλα (με ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα ώστε να μην υπάρξει κάποια «διόρθωση», από το 2009 έως το 2012). Μαζί με το φαινόμενο της παραποίησης των ρύπων σε πετρελαιοκίνητες εκδόσεις, αναδείχθηκε και αυτό που έχουμε περιέργως αποδεχθεί τόσα χρόνια, των μη ρεαλιστικών καταναλώσεων…

EU-roadloads_barchart

Σύμφωνα με τις μετρήσεις του ICCT, τα παραπάνω επηρεάζουν θετικά τις τελικές επίσημες τιμές(από 0,5 έως και 14,2%, με μέσο όρο το 7,2%), όπως μπορείτε να δείτε και από το αντίστοιχο διάγραμμα. Η αναφορά της ICCT κάνει λόγο για διαφορές στο απόβαρο (οι εταιρίες δίνουν το ελάχιστο βάρος ανά έκδοση κινητήρα με τον λιγότερο βασικό εξοπλισμό), υπάρχει και το τρικ με τα ελαστικά. Κι αυτό γιατί πριν καν τα λάστιχα χρησιμοποιηθούν μπαίνουν στο φούρνο για να ψηθούν, ώστε με τη θερμοκρασία να απομακρύνονται τα συστατικά τους που εξασφαλίζουν την ενδοτικότητα και έτσι γίνονται πολύ σκληρά. Προσθέστε τις επεμβάσεις στο προφίλ τους για να γίνει όσο το δυνατόν πιο ομαλό και την μεγάλη πίεση που φουσκώνονται… Επίσης, τα τακάκια των φρένων απομακρύνονται πλήρως από τους δίσκους ώστε ακόμη και αυτά τα δέκατα του χιλιοστού που απέχουν από την δισκόπλακα να μην επηρεάζουν την ελεύθερη κίνηση του τροχού.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button