ΔΟΚΙΜΕΣ

Hyundai i20 1.4 D vs Seat Ibiza 1.4 TDI [test drive]

Hyundai i20 vs Seat Ibiza (14)

Δοκιμάζουμε δύο από τις πιο ολοκληρωμένες επιλογές στην κατηγορία των supermini, εδώ στις ντίζελ εκδόσεις στα 1.400 κ.εκ.

Στην προκειμένη περίπτωση έχουμε να κάνουμε με δύο μοντέλα που απευθύνονται σε όσους αναζητούν πρωτίστως ευρυχωρία, άνεση και μειωμένο κόστος μετακίνησης. Για το Seat Ibiza και την ντίζελ εκδοχή του, έχουμε αναφερθεί εκτενέστερα στην σχετική δοκιμή μας και τώρα το αντιπαραθέτουμε απέναντι στο πιο πρόσφατο Hyundai i20. Βλέπετε, το Ibiza κυκλοφορεί εδώ και αρκετά χρονάκια στο κουρμπέτι και μέχρι την επόμενη γενιά του (του χρόνου, τέτοιο καιρό) όφειλε να περάσει από ένα διακριτικό facelift αποκτώντας παράλληλα το νέο τρικύλινδρο ντίζελ του ομίλου.

Πρόκειται για ένα εξαιρετικό -από πλευράς χρηστικότητας- μοτέρ που εξασφαλίζει χαμηλή κατανάλωση καυσίμου (περίπου στα 5,5 λτ./100 χλμ.). Σε σχέση με το τετρακύλινδρο του i20, είναι λίγο πιο τραχύ σε λειτουργία, έστω και αν αυτό του κορεατικού μοντέλου απαιτεί λίγο περισσότερο καύσιμο (μέση κατανάλωση περίπου στα 6 λτ./100 χλμ.). Αλλά αν κινείστε κυρίως στον ανοιχτό δρόμο και λιγότερο στην πόλη, τότε το Hyundai θα αποδειχτεί εξίσου οικονομικό, ειδικά στο ταξίδι και χάρη στην 6η σχέση του σαζμάν (5άρι το Ibiza).

Όπως είναι λογικό, το i20 που βασίζεται σε νέα πλατφόρμα και προηγείται χρονικά από το πιο ώριμο Ibiza, καταφέρνει να έχει μια πιο εκλεπτυσμένη κίνηση και την ανάρτησή του να φιλτράρει ελαφρώς καλύτερα τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Η ποιότητα κύλισης είναι επίσης καλύτερη, όπως και η ηχομόνωση, ενώ σαφώς εδώ παίζει ρόλο και η πιο στρωτή λειτουργία του τετρακύλινδρου μοτέρ. Από την άλλη, το Ibiza έχει μία πιο απολαυστική οδική συμπεριφορά στην οποία συνδράμει η καλύτερη θέση οδήγησης και το ακριβέστερο τιμόνι, σε σχέση με του i20 που έχει μια πιο τεχνητή αίσθηση.

photos: nmarinopoulos

Από μέσα, τα ταμπλό των δύο αυτοκινήτων ικανοποιούν το αισθητικό κομμάτι. Ο πίνακας οργάνων είναι ευανάγνωστος ενώ και στις δύο περιπτώσεις στο μέσο υπάρχει ένα ψηφιακό trip computer με ψηφιακές ενδείξεις για θερμοκρασία και καύσιμο. Γενικότερα, το ταμπλό του i20 να έχει μία μεγαλύτερη (στην έκδοση εξοπλισμού του μοντέλου της δοκιμής μας) οθόνη. Ωστόσο, η μικρότερη του Ibiza κάνει εξίσου καλά την δουλειά της και θα έλεγα με έναν πιο εύχρηστο τρόπο, ενώ και στα δύο αυτοκίνητα υπάρχουν αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα με το i20 να είναι ίσως πιο πρακτικό. Πιο πρακτικός είναι και ο μεγαλύτερος χώρος αποσκευών του (326 λίτρα έναντι 292 του Ibiza), ενώ οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι πάνω-κάτω στα ίδια επίπεδα και από τους μεγαλύτερους της κατηγορίας.

Συμπερασματικά, πρόκειται για δύο supermini όπου όποιο και αν επιλέξετε δεν θα βγείτε χαμένος. Φαινομενικά, το Hyundai i20 (15.300€) είναι πολύ ακριβότερο, αλλά με την έκπτωση της εταιρίας πέφτει στα 16.350€. Το Seat Ibiza κοστίζει 13.950€ και αποτελεί μια φτηνότερη επιλογή που θα δελεάσει αρκετούς, ενώ για το Hyundai συνυπολογίστε την πολυετή εγγύηση για τα μηχανικά μέρη. Επίσης, το i20 διαθέτει και μικρότερη έκδοση ντίζελ στα 1.100 κ.εκ. (από 13.200€, θα ήταν αδικία να μην την αναφέρουμε, διότι αυτή μάλλον θα επιλέγαμε!) και είναι ελαφρώς πιο άνετο, καθώς και πιο ήσυχο από το Ibiza. Το οποίο είναι πιο «σπορτίβικο» οδηγικά, και όπως είπαμε φτηνότερο, με το τελευταίο γεγονός να έρχεται ως δράμι που ισοσταθμίζει την πλάστιγγα ανάμεσα στο πιο ώριμο Ibiza και στο πιο φρέσκο i20…

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων HYUNDAI
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων SEAT

Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Hyundai i20 1.4 D Seat Ibiza 1.4 TDI
Κυβισμός 1.396 cc 1.422 cc
Διάμετρος x διαδρομή 75,0×79,0 mm 79,5 x 95,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος
Ισχύς 66 kW (90 PS) / 1.500-2.500 rpm 66 kW (90 PS) / 3.500 rpm
Ροπή 240 Nm (24,5 kgm) / 1.500-4.000 rpm 230 Nm (23,4 kgm) / 1.750-2.500 rpm
Τροφοδοσία common rail με υπερτροφοδότηση common rail με υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,1 sec 10,9 sec
Τελική ταχύτητα 175 km/h 182 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,0 lt/100 km 5,5 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 4,5 / 3,7 / 3,32 lt/100 km 4,1 / 3,6 / 3,3 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 50 lt 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 833 km 909 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6 Euro 6
Εκπομπή CO2 97 g/km 93 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων Μηχανικό 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι Αεριζόμενοι δίσκοι/ταμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Energy Saver, 205/55 R16 Nexen Nblue HD, 185/60 R15
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.035×1.734×1.474 mm 4.061×1.693×1.445 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.520/1.519 mm 1.465/1.457 mm
Μεταξόνιο 2.570 mm 2.470 mm
Χώρος αποσκευών 360-1.199 lt 380-1.270 lt
Απόβαρο 1.165 kg 1.155 kg
ΤΙΜΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ
Βασική έκδοση μοντέλου κινητήρα & εξοπλισμού

από 15.300€

από 13.950€

Για τις ανάγκες της φωτογράφησης χρησιμοποιήθηκε Hyundai i20 1.1 CRDi

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!