BLOGNEAΔΙΑΦΟΡΑΔΙΑΦΟΡΑ ΘΕΜΑΤΑΝίκος Ι. Μαρινόπουλος

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Ο μεγαλύτερος εφιάλτης για την αυτοκινητοβιομηχανία; [blog]

electric car threats workers automotive industry (10)

Όσο η ηλεκτροκίνηση ωριμάζει τόσο πιο προσιτή θα γίνεται για τους καταναλωτές. Ωστόσο, θα μπορούσαν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να εξελιχθούν σε έναν εφιάλτη για την αυτοκινητοβιομηχανία;

2017 Chevrolet Bolt EVΚαι δεν αναφέρομαι στον καθαυτό κατασκευαστή, αλλά στο εργατικό δυναμικό από το οποίο αποτελείται κάθε αυτοκινητοβιομηχανία. Βλέπετε, η παραγωγή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αναμένεται να δημιουργήσει διάφορες… παρενέργειες σε όσους προμηθευτές δεν είναι κατάλληλα προετοιμασμένοι, φυσικά στις γραμμές παραγωγής και κατά συνέπεια στους ανθρώπους που δραστηριοποιούνται γύρω από την αυτοκινητοβιομηχανία. Από πού θα προέλθουν αυτές οι παρενέργειες; Από ένα και απλό γεγονός: από την απλότητα που έχει κατασκευαστικά ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο!

electric car threats workers automotive industry (2)Σε αντίθεση με ένα συμβατικό αυτοκίνητο ένας ηλεκτροκινητήρας δεν απαιτεί διάφορα παρελκόμενα, όπως αυτά που υπάρχουν σε μία μηχανή εσωτερικής καύσης (π.χ. σύστημα ψύξης, λίπανσης, τρόμπες, αντλίες, τούρμπο κ.α.). Επιπλέον, από την στιγμή που δεν υπάρχει εκπομπή ρύπων ξεχνάμε την ύπαρξη συστημάτων εξαγωγής και καταλυτικών μετατροπέων. Γενικότερα, τα EV έχουν πολύ λιγότερα μηχανικά μέρη και εξαρτήματα. Οπότε, ξεχάστε και τις όμορφες μπούκες στο πίσω μέρος, οι οποίες μπορούν να συνεχίσουν να υπάρχουν μόνο σε σπορ ηλεκτρικά αυτοκίνητα για ένα και μόνο λόγο: για να παράγουν τεχνητό ήχο (όπως η μια από τις δύο στο BMW i8).

Assembly A8 at the Neckarsulm siteΑκόμη και αν διανοιχθούν νέοι τομείς απασχόλησης και πεδία δράσης (π.χ. κατασκευή ηλεκτροκινητήρων, μπαταριών, μετασχηματιστών κ.α.), από την επόμενη δεκαετία τα πράγματα προβλέπονται δυσοίωνα για χιλιάδες εργαζομένους στην αυτοκινητοβιομηχανία. Ήδη τα συνδικάτα στον όμιλο Volkswagen υπολογίζουν πως στα μέσα της δεκαετίας που έρχεται περίπου 25.000 υπάλληλοι δεν θα έχουν αντικείμενο απασχόλησης (ή απλά θα… περισσεύουν)! Ακόμη και αν ο γερμανικός όμιλος σκοπεύει να κατασκευάσει 30 ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι το 2025 και ανεξαρτήτου του περιβόητου dieselgate… Προσέξτε κάτι εξίσου σημαντικό: μιλάμε για μία από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες στον κόσμο και που το 2016 μάλλον θα είναι η Νο1 ξεπερνώντας την Toyota. Φανταστείτε τι έχει να γίνει στις μικρότερες…

2017 Chevrolet Bolt EV battery systemΠάντως, οι κατασκευαστές έχουν συνειδητοποιήσει την όλη κατάσταση και είτε για οικονομικούς, είτε για λόγους γοήτρου, θα προσπαθήσουν να περισώσουν την κατάσταση και πολλές θέσεις εργασίας. Μία λύση θα ήταν πολλά εξαρτήματα, όπως οι μπαταρίες και οι ηλεκτροκινητήρες, να κατασκευάζονται από την ίδια την εταιρία (in-house) και όχι να έρχονται από τρίτους (προμηθευτές). Βέβαια, κάτι τέτοιο προϋποθέτει ριζικό επανασχεδιασμό στην λειτουργία της εταιρίας και φυσικά πολύ μεγάλες επενδύσεις (σε χρήμα). Τώρα, στην περίπτωση της VW οι συζητήσεις με τα συνδικάτα έχουν φθάσει σε αδιέξοδο, αφού ακόμα και αν γίνεται ένα μέρος της κατασκευής in-house και πάλι θα περισσεύουν περίπου 10.000 υπάλληλοι. Αναμφίβολα, η ηλεκτροκίνηση είναι το μέλλον, αλλά χιλιάδες εργαζόμενοι δεν γνωρίζουν το δικό τους…

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Ένα σχόλιο

  1. Το αποτέλεσμα της συρρίκνωσης των μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών της Ευρώπης οφείλεται κυρίως στην ανορθολογιστική ανάπτυξη τους. Τα οχήματα που παράγουν κοστίζουν πολλαπλάσια της πραγματικής τους τιμής, και ανανεώνονται συνεχώς όχι μόνον χωρίς βελτίωση, αλλά πολλές φορές με οπισθοδρόμηση της λειτουργικότητας τους. Βλέπουμε το σύστημα χρονισμού του AUDI, το οποίο “βελτιώθηκε” τουλάχιστον μία φορά, λές και δεν μπορούσαν να υιοθετήσουν μία σωστή λύση ευθύς εξ αρχής. Επίσης μία κραυγαλέα ένδειξη παρακμής είναι ο απίστευτος αριθμός ανακλήσεων οχημάτων με πολλές περιπτώσεις εξαιρετικά επικίνδυνων βλαβών. Σε όποιον μπορεί να διαβάσει τις ενδείξεις, αυτές και άλλες πολλές, εύκολα μπορεί να οδηγηθεί στο συμπέρασμα ότι πρόκειται για δρόμο χωρίς επιστροφή. Όσο για το δυναμικό των εργαζομένων, δεν χρησιμοποιώ τον ξεπερασμένο όρο εργατικό δυναμικό,εξαρτάται το μέλλον του από τους υπεύθυνους που χαράσσουν την πορεία της επιχείρησης. Όπως φαίνεται, αυτοί δεν έχουν ούτε διορατικότητα, ούτε επάρκεια σωστού προγραμματισμού. Το δυναμικό των εργαζομένων ακολουθεί πλαίσια και κατευθύνσεις από την ιεραρχία της επιχείρησης και κατά κανόνα είναι εξαιρετικά αποτελεσματικό.
    Δεν φέρει λοιπόν καμία ευθύνη αν βρεθεί στον δρόμο χωρίς ελπίδα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close