BLOGNEAΝίκος Ι. Μαρινόπουλος

Τέλος τα ντίζελ στην Αθήνα; Κλάιν-μάιν [blog]

end diesel athens (1)

«Μία ακόμη πρωτοπορία μας διακρίνει αφού η Αθήνα μαζί με το Παρίσι, τη Μαδρίτη και τη Πόλη του Μεξικού θέλουν να απαγορεύσουν την κυκλοφορία των ντίζελ αυτοκινήτων έως το 2025».

Αναμφίβολα πολλά πράγματα θα αλλάξουν στην αυτοκινητοβιομηχανία. Βλέπετε σε μία περίοδο έξαρσης της ηλεκτροκίνησης σχεδόν οι πάντες και τα πάντα φαίνεται να συνηγορούν στην κατάργηση των συμβατικών αυτοκινήτων με μηχανές εσωτερικής καύσης. Είναι όμως τόσο απλά τα πράγματα; Αρκεί η εξαναγκαστική ώθηση των κατασκευαστών από την Ε.Ε. (λόγω του μέσου όρου του CO2 στα 95 γρ. από το 2021) για να πάρει μπροστά η βιομηχανία των EV; Αρκούν τα τελευταία για να ξεθωριάσει το μεγαλύτερο σκάνδαλο στην αυτοκινητοβιομηχανία; Θα προχωρήσει τόσο πολύ η τεχνολογία των «μπαταριοκίνητων»; Πόσο λίθιο υπάρχει σε αυτό τον πλανήτη;

end diesel athens (2)Αυτές είναι μερικές μόλις από τις απορίες που μπορεί να έχει οποιοδήποτε που δεν ασχολείται εξειδικευμένα με το αυτοκίνητο. Ωστόσο, όσοι πιστεύουν πως αυτές οι εξελίξεις θα έρθουν τόσο γρήγορα, μάλλον θα χρειαστεί να περιμένουν ίσως και από την μεθεπόμενη δεκαετία. Από την άλλη διαβάζουμε για διάφορες «πράσινες» ενέργειες, όπως αυτή που προωθεί -και καλά- η Αθήνα με τους άλλους τρεις δημάρχους και που περιληπτικά προβλέπει εμπάργκο όλων των ντίζελ (Ι.Χ., λεωφορείων, φορτηγών κ.α.) από τα κέντρα των πόλεων. Αξιοσημείωτο είναι πως το Αμβούργο δεν θέλει καθόλου αυτοκίνητα έως το 2034, το εργατικό κόμμα της Ολλανδίας δεν θέλει τίποτε (βενζίνη, ντίζελ) παρά μόνο ηλεκτροϋβριδικά και άλλες τέτοιες τυμπανοκρουσίες. Dream on dreamer.

Πέρα από την πλάκα εννοείται πως ένα τέτοιο μέτρο θα μπορούσε να βελτιώσει τον αέρα που αναπνέουμε στα αστικά κέντρα, αλλά δεν ακούγεται δα και ως κάτι επαναστατικό. Ούτως ή άλλως οι κατασκευαστές μέχρι το 2025 θα έχουν περιορίσει την παραγωγή των ντίζελ εκδόσεων σε μεγάλο ποσοστό. Όχι επειδή νοιάζονται και τόσο για το περιβάλλον, αλλά γιατί θα είναι υπερβολικά μεγάλο το κόστος εξέλιξης και κατασκευής. Τόσο μεγάλο που θα εξισώνεται με εκείνο ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου (ελπίζω έως τότε το κόστος του όποιου τύπου μπαταρίας να μην κάνει όσο το μισό αυτοκίνητο, όπως ισχύει με τα σημερινά δεδομένα).

Εδώ να τονίσω για ακόμη μία φορά πως εδώ στο caroto.gr γράφαμε από το 2009 για τα αιωρούμενα μικροσωματίδια και τα οξείδια του αζώτου και τι ισχύει για τους ρύπους πέρα από τον παρωχημένο και προς κατάργηση κύκλο NEDC. Αλλά τώρα να βγαίνουν τέσσερις δήμαρχοι στην Σύνοδο του C40 (ενός δικτύου 80 μεγάλων πόλεων) και να μας λένε το τι θέλουν να κάνουν το 2025 υπογράφοντας μία σχετική συνθήκη, προφανώς και ακούγεται κάπως. Διότι αφού αναγνωρίζουν το πρόβλημα και επιθυμούν δραστικές κινήσεις γιατί δεν βάζουν εμπάργκο από σήμερα (που λέει ο λόγος); Σα να μας λένε «…έως το 2025 θα πρέπει να αναπνέετε ότι και σήμερα». Κλάιν-μάιν, που λένε και στην συμπρωτεύουσα…

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button