Η ιστορία του αυτοκίνητου [vol.2]

1959_sir-alec-issigonis-creator-of-the-mini-in-1959-photo-323617-s-1280x782

 Από τα Grand Prix του μεσοπόλεμου μέχρι τη μεγάλη πετρελαϊκή κρίση, το αυτοκίνητο άλλαξε τελείως μορφή, εξελίχθηκε και μπήκε για τα καλά στη ζωή μας…

Από το 1885 έως το 1929
Από το 1930 έως το 1969
Από το 1970 έως το 2016

1930: 1930 nuvolariΟ θρύλος του ξεκινάει στo Mille Miglia, όταν αποφάσισε να σβήσει τα φώτα του αγωνιστικού του αυτοκινήτου του και να οδηγεί οριακά στο σκοτάδι, με σκοπό να αιφνιδιάσει τον πρωτοπόρο Αchille Varzi! Ο Tazio Nuvolari ήταν αναμφίβολα ο καλύτερος προπολεμικός οδηγός. Για πολλούς μάλιστα (μεταξύ των οποίων οι Ferdinand Porsche και Enzo Ferrari) δεν βρέθηκε, ούτε θα βρεθεί αντίστοιχος του στο μέλλον.

1931: Ξεκινά η “κίτρινη κρουαζιέρα” της Citroen. Η κάλυψη με ήμιερπυστριοφόρα της διαδρομής Βηρυτού-Σαϊγκόν, μέσω Συρίας, Μεσοποταμίας, Περσίας, Τουρκεστάν και Κίνας διήρκεσε δέκα μήνες και αποτέλεσε μία από τις πιο τολμηρές περιπέτειες του εικοστού αιώνα.

1932: 1932_autounion_emblemΑποφασίστηκε η συγχώνευση των Horch, Audi, DKW και Wanderer, υπό την ονομασία Auto Union. Με σήμα τους τέσσερις αλληλοκαλυπτόμενους κύκλους, η εταιρία αυτή θα διαπρέψει προπολεμικά μέσα από τους αγώνες.

1933: Πρωτοεμφανιζόμενο στο σαλόνι αυτοκινήτου του Μιλάνο, το Fiat 508 S αποτέλεσε την απάντηση της Ιταλίας στα μικρά Αγγλικά Spider. Όσο για τις βασικές εκδόσεις του, η μία ονομαζόταν Coppa d’ Oro και η δεύτερη Mille Miglia.

1934: Για λόγους άνεσης ο Andre Lefebvre πρότεινε στον Andre Citroen να κατασκευάσει ένα αυτοκίνητο με την κίνηση μπροστά. Ο τελευταίος προσέθεσε ένα μονοκόκ πλαίσιο και ανεξάρτητους -για πρώτη φορά- τροχούς εμπρός, δημιουργώντας έτσι τη θρυλική 7Α Traction Avant.

1935: Όντας το πρώτο μονοθέσιο με ανεξάρτητες αναρτήσεις παντού και με οδηγό τον Rudolf Caracciola, η W25 αποτέλεσε τη βάση για τις μετέπειτα W125 και W154, χαρίζοντας στη Mercedes μία σειρά τίτλων στα GP της Ευρώπης του μεσοπολέμου.

1936: Μετά το 304 Cabriolet του 1934, η Peugeot καθιέρωσε το σύστημα Eclipse στο μεγαλύτερο και ομορφότερο 402. Το πρώτο CC της ιστορίας είχε μόλις γεννηθεί.

1937: 1937 Blaupunkt 7A78Το Blaupunkt 7A78 γίνεται το πρώτο ραδιόφωνο αυτοκινήτου με περιορισμένο μέγεθος, δύο περιοχές συχνοτήτων και κανονική κεραία. Οι μέχρι τότε εναλλακτικές για μουσική καταλάμβαναν τον χώρο των ποδιών των μπροστινών επιβατών, ενώ κόστιζαν το 50% της αξίας ενός μικρού αυτοκινήτου!

1938: Το όνειρο του Χίτλερ για το “αυτοκίνητο του λαού” παίρνει σάρκα και οστά. Ο πρώτος σκαραβαίος αφήνει τη γραμμή παραγωγής ως στρατιωτικό όχημα, για να ακολουθήσει η πολιτική έκδοση το 1945, με τη λήξη του δεύτερου μεγάλου πολέμου.

1939: Έχοντας μόλις αποχωρήσει από την αγωνιστική ομάδα της Alfa Romeo, ο Enzo Ferrari βάζει στα σκαριά τη δική του εταιρία. Το πρώτο μοντέλο είναι το 815 S, υπό την αιγίδα της “Auto Unio Construzioni”, καθώς το προσύμφωνο λήξης της συνεργασίας του με την Alfa απαγορεύει στον Enzo να χρησιμοποιεί το δικό του όνομα στα προϊόντα του!

1940: Το, κατά τα άλλα άγνωστο, αμερικάνικο αγωνιστικό Miller οριοθετεί την αρχή του τέλους για τα ταμπούρα. Το μέλλον των συστημάτων πέδησης ανήκει πλέον στα δισκόφρενα.

1941: 1941_Willys-MB-08Τα Jeep ρίχνονται στον πόλεμο. Τα Willys MB και τα Ford GPW “κλείνουν” τα πρώτα συμβόλαια με τον αμερικάνικο στρατό, κάτι που δεν κατάφερε το πρωτοπόρο Bantam BRC-40.

1942 – 1944: Οι περισσότερες εταιρίες σταματούν τις γραμμές παραγωγής αυτοκινήτων και επιδίδονται στην κατασκευή στρατιωτικών οχημάτων και αεροσκαφών. Μετά τον πόλεμο αρκετές θα δυσκολευτούν να ορθοποδήσουν, ενώ κάποιες άλλες θα χαθούν…

1945: Οι Owens Corning και William Stout εξελισσουν το Stout 46, το πρώτο αυτοκίνητο που κάνει χρήση σύνθετων υλικών, χρησιμοποιώντας υαλονήματα για το αμάξωμά του.

1946: 1946_ferrari-125-s-3_600x0wΜετά την ανόρθωση του εργοστασίου του από τους βομβαρδισμούς, ο Enzo Ferrari ξεκινά να σχεδιάζει το πρώτο αυτοκίνητο που θα φέρει το όνομά του. Η Ferrari 125 θα περάσει στην παραγωγή την επόμενη χρονιά, με V12 κινητήρα, χωρητικότητας 1,497 κ.εκ. και απόδοσης 100 ίππων.

1947: H Toyota παρουσιάζει το πρώτο μεταπολεμικό της επιβατικό αυτοκίνητο. Το SA διαθέτει τετρακύλινδρο κινητήρα και ανεξάρτητη ανάρτηση σε όλους τους τροχούς, παράγεται όμως σε μικρούς αριθμούς καθώς η ηττημένη στον πόλεμο Ιαπωνία δεν έχει το δικαίωμα για μαζική παραγωγή αυτοκινήτων, μέχρι το 1949.

1948: Η Michelin ανακαλύπτει τα ελαστικά Radial. Η αντοχή και η πρόσφυση επαναπροσδιορίζονται, πλέον, ως έννοιες.

1949: 1949_porsche-356-wallpaper-wallpaper-5Δέκα χρόνια μετά από τη σύλληψή του, ο πρώτος σπορ “σκαραβαίος” ήταν πλέον γεγονός. Όσο για το όνομά αυτού, Porsche 356. Πρόκειται για το πρώτο αυτοκίνητο που έφερε το όνομα του καθηγητή Ferdinard Porsche.

1950: Τον Οκτώβριο, στο σαλόνι του Παρισιού, έμελλε να παρουσιαστεί ένα από τα σημαντικότερα αυτοκίνητα όλων των εποχών. Το 2CV έγινε “τρόπος ζωής” για εκατομμύρια ανθρώπους και συνεχίζει να προκαλεί νοσταλγία για εκείνη την εποχή της αθωότητας.

1951: Η Chrysler ξεκινά να εφοδιάζει τα μοντέλα της με υδραυλικά υποβοηθούμενο τιμόνι. Το παρκάρισμα γίνεται πλέον παιχνίδι.

1952: Η Mercedes-Benz επιστρέφει στους αγώνες, 7 χρόνια μετά από τη λήξη του 2ου παγκοσμίου πολέμου. Αρχικά με τις αγωνιστικές 300SL και αργότερα με τις W196. Με οδηγούς όπως οι Hermann Lang, Karl Kling και Juan Manuel Fanzio κατακτά δύο παγκόσμιους τίτλους αλλά, δυστυχώς, τερματίζει τη λαμπρή πορεία της στο καταστροφικό Le Mans του 1955.

1953: Ναι μεν η Sting Ray αποτέλεσε την πλέον χαρακτηριστική Corvette, αντίθετα όμως με ο,τι πιστεύουν πολλοί, η πρώτη Corvette παρουσιάστηκε δέκα χρόνια πριν, με στόχο να κλονίσει την κυριαρχία των ευρωπαϊκών σπορ αυτοκινήτων, όπως η Jaguar XK 120.

1954: 1954 Mercedes-Benz 300 SL GullwingΕφοδιασμένη με πόρτες σε σχήμα φτερών γλάρου και εξακύλινδρο κινητήρα άμεσου ψεκασμού, η Mercedes-Benz 300 SL ανοίγει, ίσως, το μεγαλύτερο κεφάλαιο στην ιστορία της ομώνυμης εταιρίας.

1955: Ο θρυλικός “βάτραχος”, Citroen DS κάνει την εμφάνισή του, με ασύλληπτη αεροδυναμική (Cx= 0,31), υδραυλικές αναρτήσεις και φώτα που κατευθύνουν τη δέσμη τους ανάλογα με την περιστροφή του τιμονιού!

1956: Οι παλιές εγκαταστάσεις της Bianchi στο Τορίνο αποτελούν τη νέα έδρα της Autobianchi.

1957: Η Fiat παρουσιάζει το 500, ένα από τα μοντέλα που έγραψαν εποχή χάρη στην ευχρηστία, στις περιορισμένες διαστάσεις και στο μικρό του κόστος.

1958: Εμφανίζεται ο προάγγελος των Radio-CD. Πρώτη η Philips παρουσιάζει ένα πικ-απ, με ειδικό μηχανισμό απορρόφησης κραδασμών και αυτόματα ενεργοποιούμενη βελόνα!

1959: 1959_sir-alec-issigonis-creator-of-the-mini-in-1959-photo-323617-s-1280x782Ο Αλέξανδρος Ισιγόνης σχεδιάζει τον “μικρότερο” λόγο που θα μπορούσε να του αποδώσει τον τίτλο του Sir. Το Mini έγινε σύμβολο μίας ολόκληρης εποχής και συνεχίζει να κατέχει μία περίοπτη θέση στην καρδιά μας.

1960: Η πολιτεία της Καλιφόρνια θεσπίζει πρώτη νόμους σχετικά με τη ρύπανση και την προστασία του περιβάλλοντος.

1961: Ταχύτατη, άκρως εντυπωσιακή και εφοδιασμένη με δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς, η Jaguar E-Type αποτελεί, αναμφισβήτητα, ένα από τα ομορφότερα αυτοκίνητα του προηγούμενου αιώνα.

1962: 1962_ferrari2Βασισμένη στο πάτωμα της 250 GT, με τον V12 στα σπλάχνα της από την Testa Rossa, η Ferrari 250 GTO κατέκτησε τρία συνεχόμενα παγκόσμια πρωταθλήματα και παράλληλα μία περίοπτη θέση στα μάτια των απανταχού tifosi.

1963: Η Lotus παίρνει το πρώτο της διπλό πρωτάθλημα -οδηγών και κατασκευαστών- στην Formula 1. Το μονοθέσιο με τον κωδικό P 25 χρησιμοποιεί ένα νέο μονοκόκ πλαίσιο, αφήνοντας πίσω του τον ανταγωνισμό.

1964: Με κινητήρα 1.911 κ.εκ., ισχύος 130 ίππων, η Porsche παρουσίαζε μία ακόμα παραλλαγή του “Σκαραβαίου”. Το αρχικό όνομα, 901, δυστυχώς, το είχε καπαρώσει η Peugeot, όποτε οι Γερμανοί αποφάσισαν να υιοθετήσουν τα 3 τελευταία ψηφία από τον κυβισμό του κινητήρα…

1965: Μετά από μία αποτυχημένη προσπάθεια εξαγοράς της Ferrari, ο Henry Ford ο δεύτερος αποφάσισε, από πείσμα, να εκμηδενίσει τον ιταλικό ανταγωνισμό. Με τέσσερις συνεχείς νίκες στο Le Mans το GT40, απλά, ήταν το μέσο!

1966: Το NSU Wankel Spider χρησιμοποιεί ηλεκτρονική ανάφλεξη. Τα ηλεκτρονικά κάνουν τα πρώτα δειλά τους βήματα στο χώρο των κινητήρων.

1967: Η VW εξαγοράζει το μεγαλύτερο πακέτο μετοχών της Auto Union, καταργεί τους δίχρονους κινητήρες και αναδεικνύει μέσα από αυτή την Audi. Παρόλα αυτά, το σήμα των τεσσάρων κύκλων παραμένει ακόμα και σήμερα, θυμίζοντας εκείνη την εποχή.

1968: 1968 bmw 2002Η BMW παρουσιάζει την 2002. Ο αρχικός δίλιτρος κινητήρας των 100 ίππων φτάνει στη συνέχεια, με τη βοήθεια turbo, τους 170 ίππους, κάνοντας όλο τον κόσμο να μιλάει για τις επιδόσεις και τον οδηγικό της χαρακτήρα.

1969: Η Fiat αγοράζει τις Lancia και Ferrari. O Giovanni Agnielli, εγγονός του “Senatore Giovanni”, ιδρυτή της Fabrica Italiana Automobili Torino (FIAT) μεγαλώνει -κατά τις προσταγές του παππού του- την επιχείρηση και γίνεται ένας από τους ισχυρότερους οικονομικούς παράγοντες στην Ιταλία.

<< Προηγούμενη σελίδα ——————- Επόμενη σελίδα >>

Ετικέτες

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δείτε επίσης

Close
Back to top button
Close
Close