BLOGΔΙΑΦΟΡΑΜιχάλης Κατωπόδης

Κατεβάζοντας τους χρόνους στο ring [blog]

Ποιο είναι το πιο γρήγορο αυτοκίνητο; Οι περισσότεροι για να απαντήσουν θα συνέκριναν τελικές ταχύτητες. Άλλοι, πάλι, προτιμούν τους χρόνους των γύρων στην πράσινη κόλαση.

Αφορμή για το συγκεκριμένο στάθηκε η πρόσφατη ανακοίνωση της Lamborghini, πως έριξε κατά πέντε σχεδόν δευτερόλεπτα το ρεκόρ γύρου που κατείχε από το 2013 η Porsche 918. Για αυτοκίνητο παραγωγής, με μη αγωνιστικά ελαστικά, ο χρόνος των 6:52,01 λεπτών που χρειάστηκε η Huracan Performante για να καλύψει τα 20,6 χιλιόμετρα της διαδρομής, είναι απλά σοκαριστικός.

Για να καταλάβει κανείς για τι πράγμα μιλάμε, η ειδική αυτή έκδοση της Huracan αποδίδει μόλις 630 ίππους, κατά πολύ λιγότερους από τους 887 της κορυφαίας 918. Ακόμα καλύτερα, σκεφτείτε ότι πριν από μόλις 14 χρόνια, η Ferrari 360 Challenge Stradale (που θα μπορούσαμε να την χαρακτηρίσουμε αντίστοιχη της Huracan, για εκείνη την εποχή) γύριζε στο ring σε 7,56 δλ. απαιτούσε δηλαδή ένα ολόκληρο λεπτό περισσότερο! Θέλετε και άλλο; Το 1976, τη χρονιά δηλαδή που ο Niki Lauda είχε εκείνο το φρικιαστικό ατύχημα στην ίδια πίστα, ο νικητής εκείνου του Grand Prix, James Hunt, δεν κατάφερε να ρίξει το χρόνο κάτω από τα 7:06,5 λεπτά (εντάξει, τότε η πίστα είχε συνολικό μήκος 22,83 χλμ. και πάλι όμως, μιλάμε για μονοθέσια της Formula 1)!

Το ωραίο, σε όλο αυτό, είναι ότι πλέον εμφανίζεται και ο James Glickenhaus στο προσκήνιο. Ένας Νεοϋορκέζος, διάσημος συλλέκτης Ferrari, ο οποίος, αφού έγραψε και σκηνοθέτησε τη δεκαετία του ΄80 ταινίες-σταθμούς (…παύση για ειρωνεία) όπως το «The exterminator», αποφάσισε να το γυρίσει στα αυτοκίνητα και, ακολούθως, να εξολοθρεύσει κάθε ανταγωνισμό. Όντας ιδιοκτήτης της SCG (Scuderia Cameron Glickenhaus), δηλώνει πλέον ανοικτά ότι προκαλεί όλους τους «γρήγορους» κατασκευαστές να φέρουν τα καλύτερα μοντέλα τους σε μία αναμέτρηση στο Nurburgring, ώστε μία και καλή να αποδειχτεί ποιος είναι ο ταχύτερος. Όσο για τον ίδιο, υποστηρίζει πως το δικό του, SCG 003S, μπορεί να ρίξει το χρόνο στα 6:30 λεπτά!

Εδώ κάπου αρχίζουν να τρίζουν τα κόκκαλα του Bellof (γκουγκλάρετέ τον αν δεν τον γνωρίζετε…) αφού το 6:11,13 δεν δείχνει πια τόσο απόμακρο. Εντάξει, όσο μικραίνουν οι χρόνοι τόσο πιο δύσκολο είναι να κερδίσει κανείς το κάθε επιπλέον δευτερόλεπτο. Σκεφτείτε όμως πόσο πιο προηγμένη είναι η γόμα των Pirelli P Zero Trofeo R της Huracan, σε σχέση με τα ελαστικά που χρησιμοποιούσαμε 10 χρόνια πριν. Πόσο πιο αποτελεσματικά, σε σχέση με τις παραδοσιακές φτερούγες, είναι τα ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα, που μεταβάλλουν την αρνητική άντωση και αντίστοιχα την οπισθέλκουσα, κατά περίπτωση; Εάν η Lamborghini κατάφερε να πετύχει το 6:52, τι θα κάνει η Aston Martin Valkyrie των 1.000 ίππων και 4,5G;

Το θέλουμε δεν το θέλουμε, η εξέλιξη προχωράει, οι ταχύτητες αυξάνονται και οι χρόνοι μειώνονται. Τυχεροί αυτοί που έχουν τα χρήματα και, κυρίως, τα χέρια για να απολαμβάνουν τέτοιες μοναδικές εμπειρίες. Οι υπόλοιποι θα αρκεστούμε στα βιντεάκια του youtube και στις κουβέντες με φίλους…

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button