SMSΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Αποκάλυψη για το νέο Audi A8

Η νέα ναυαρχίδα της Audi είναι πλέον γεγονός. Και φέρνει μαζί της αρκετές καινοτομίες και συστήματα που την κάνουν ένα από τα πλέον προηγμένα τεχνολογικά οχήματα παγκοσμίως.

Η τέταρτη γενιά του Α8, βασισμένη στο πάτωμα MLB, αποκαλύφθηκε σήμερα σε μία ειδική εκδήλωση στη Βαρκελώνη. Πρόκειται για ένα όχημα με μήκος 5,172 μέτρα, μεγαλύτερο κατά 37 εκατοστά σε σχέση με το απερχόμενο Α8. Η έκδοση Α8L, μάλιστα, φθάνει σε μήκος τα 5,302 μέτρα, με το μεταξόνιο να βρίσκεται στα 3,128 μέτρα (έναντι 2,998 μέτρων, της βασικής έκδοσης). Σχεδιαστικά λανσάρει τη νέα στιλιστική φιλοσοφία της φίρμας, ενώ στα σπλάχνα του κρύβει μία πληθώρα τεχνολογιών αιχμής, που τα επόμενα χρόνια θα περάσουν και σε άλλα οχήματα παραγωγής.

Ένα από αυτά που αξίζει να αναφέρουμε είναι το ηλεκτρικό κύκλωμα 48V, το οποίο μπορεί να σηκώσει όλο το, ιδιαίτερα αυξημένο, φορτίο της ηλεκτρονικής ολοκλήρωσης του αυτοκινήτου. Ένα άλλο είναι το Traffic Jam Pilot, σύστημα αυτόνομης οδήγησης -επιπέδου 3- που μπορεί να κινείται εντελώς αυτόνομα στην εθνική, με ταχύτητες έως 60 χλμ./ώρα, χωρίς ο οδηγός να αγγίζει το τιμόνι ή τα πεντάλ. Μάλιστα, το ίδιο σύστημα επιτρέπει στον οδηγό να παρκάρει το αυτοκίνητο από απόσταση, μέσω τηλεχειρισμού.

Επόμενος σταθμός η ενεργή, ηλεκτρομηχανική ανάρτηση (με διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω). H Audi την ονομάζει ΑΙ και περιλαμβάνει έναν ηλεκτροκινητήρα σε κάθε τροχό, που σε συνδυασμό με ένα περιστροφικό σωλήνα και μία μπάρα στρέψης από τιτάνιο, μπορεί να ασκεί σε αυτόν ροπή έως 1.100 Nm. Παράλληλα, δέχεται πληροφορίες από τις κάμερες του αυτοκινήτου, αναγνωρίζοντας από πριν τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και προετοιμάζοντας τον κάθε τροχό ξεχωριστά, ανάλογα με την περίσταση. Η ίδια η Audi υποστηρίζει ότι αυτό το σύστημα μπορεί να εξαλείψει σχεδόν όλους τους κραδασμούς και τις δονήσεις.

Στο εσωτερικό οι Γερμανοί φρόντισαν να εφοδιάσουν την ναυαρχίδα τους με ό,τι πιο προχωρημένο υπάρχει, αρχής γενομένης από ένα νέο virtual πίνακα οργάνων με HD ανάλυση. Στην κεντρική κονσόλα δεσπόζει μία οθόνη 10,5 ιντσών για τον έλεγχο του συστήματος infotainment ενώ ακόμα και ο χειρισμός του κλιματισμού γίνεται μέσω οθόνης, κάτι που περιορίζει στο ελάχιστο τα φυσικά χειριστήρια και διακόπτες.

Αντίστοιχα εξελιγμένο είναι το νέο ΜΜΙ, σύστημα πληροφοριών και ψυχαγωγίας, με δεκάδες καινούργιες λειτουργίες. Η Audi υποστηρίζει ότι υπάρχουν 41 διαφορετικά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, ενώ το MMI μπορεί να προσαρμοστεί σε έξι διαφορετικούς χρήστες, με 400(!) διαφορετικές λειτουργίες. Μεταξύ των πολλών λειτουργιών που κρύβονται κάτω από τα δεκάδες μενού του συστήματος ξεχωρίζουμε ένα νέο navigation με την δυνατότητα να “μαθαίνει” μόνο του την διαδρομή του οδηγού, ρυθμίσεις για διάφορες λειτουργίες στο head up display, τον έλεγχος και την προσαρμογή των αισθητήρων και των καμερών που βρίσκονται γύρω και μέσα στο αυτοκίνητο, το hi-end ηχοσύστημα κ.λπ.

Περνώντας στους κινητήρες, οι βασικές εκδόσεις του Α8 θα είναι τρίλιτρες, εξακύλινδρες, βενζίνης και diesel. Ο 3.0 TDI θα αποδίδει 286 ίππους ενώ ο 3.0 TFSI θα φτάνει τους 340 ίππους. Επόμενη στάση δύο τετράλιτροι V8, ένας TDI 435 ίππων και ένας TFSI 460 ίππων. Σε δεύτερο χρόνο θα έρθει και ο κορυφαίος, εξάλιτρος W12, καθώς και μία plug-in υβριδική έκδοση A8 L e-tronquattro με 449 ίππους και αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία 50 χιλιομέτρων. Η κίνηση, φυσικά, μεταδίδεται σε όλους τους τροχούς, μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων.

Το νέο Α8 θα ξεκινήσει να διατίθεται στην Ευρώπη από τα μέσα του φθινοπώρου, με τιμή που στη Γερμανία θα ξεκινά από τα 90.600 ευρώ (για την Ελλάδα θα πρέπει να υπολογίσετε λογικά κάτι παραπάνω…).

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button