SMS

Νέο Mazda 3 με κινητήρα τεχνολογίας HCCI;

Φήμες θέλουν την ιαπωνική εταιρία να παρουσιάζει στην Φρανκφούρτη τη νέα γενιά Mazda 3 λανσάροντας και τον πρώτο βενζινοκινητήρα αυτανάφλεξης…

Η Infiniti μπορεί να είναι η πρώτη εταιρία που έβγαλε στην παραγωγή τον πρώτo VCR (μεταβλητής συμπίεσης) κινητήρα, αλλά η Mazda αναμένεται να είναι αυτή που θα παρουσιάσει τον πρώτο βενζινοκινητήρα με ανάφλεξη δίχως μπουζί. Ουσιαστικά ένας κινητήρας HCCI λειτουργεί σε τόσο υψηλή σχέση συμπίεσης που το καύσιμο μείγμα αυταναφλέγεται (όπως στους κινητήρες diesel, δείτε εδώ τον στόχο της Mazda που είχαμε γράψει από το 2011).

Εδώ να διευκρινίσουμε πως επειδή είναι σχεδόν αδύνατο να επιτευχθεί αυτανάφλεξη στις χαμηλές σ.α.λ. (σε έναν VCR θα μπορούσε να γίνει αυτό) λόγω της χαμηλής συμπίεσης, λογικά θα υπάρχουν σπινθηριστές, με την λειτουργία HCCI (ή σύστημα ελεγχόμενης αυτανάφλεξης CAI – Controlled Auto Ignition) να επέρχεται στις υψηλότερες σ.α.λ. (μειώνοντας την κατανάλωση έως 30%).

Η Mazda εμμένει εδώ και χρόνια στην τεχνολογία SkyActiv (για αυτό η νέα γενιά κινητήρων θα ονομάζεται SkyActiv II, η οποία ουσιαστικά στοχεύει στην βέλτιστη απόδοση (σε κατανάλωση και ρύπους και λιγότερο σε ισχύ) παίζοντας με την σχέση συμπίεσης (αύξηση στους βενζινοκινητήρες, μείωση στους ντίζελ για λιγότερα NOx).

10+1 τεχνολογίες για πιο αποδοτικά αυτοκίνητα στο μέλλον

Πως καταφέρνει ένας κινητήρας HCCI να είναι αποδοτικότερος και που έγκειται το πλεονέκτημα του; Πως σε ελάχιστο χρόνο, σε μερικές μόλις μοίρες του στροφαλοφόρου (λιγότερες από 10) έχουμε ανάφλεξη του μίγματος αφού δεν μεσολαβεί ο χρόνος της έναρξης και διασποράς σπινθηρισμού. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την λειτουργία του κινητήρα με ιδιαίτερα φτωχά μίγματα, με ελαχιστοποιημένες εκπομπές NOx και φυσικά μικρότερη κατανάλωση καυσίμου. Υπενθυμίζεται πως με τις ΜΕΚ τεχνολογίας HCCI ασχολούνται εδώ και χρόνια πολλές εταιρίες, όπως η Daimler που είχε παρουσιάσει τον DiesOtto (στην διπλανή φωτογραφία).

Παλιότερα υπήρχαν φήμες για HCCI μέσω λέιζερ. Βλέπετε η ιδέα της ανάφλεξης του μίγματος σε ένα κύλινδρο δίχως την γένεση ηλεκτρικού σπινθήρα υπάρχει εδώ και δεκαετίες. Ποιος είναι ο λόγος που δεν έχει προχωρήσει; Με πολύ απλά λόγια οι κλασικοί σπινθηριστές είναι η φτηνότερη, απλούστερη και οικονομικότερη μέθοδος ανάφλεξης. Μια τεχνολογία με λέιζερ κοστίζει, πρέπει να αποδειχτεί μακροπρόθεσμα αξιόπιστη. Κίνητρο για την εξέλιξη της ανάφλεξης με λέιζερ αποτελούν οι αυστηρότερες προδιαγραφές ρύπων και η κατανάλωση που συνεπάγεται την καύση πτωχών μιγμάτων με βέλτιστη απόδοση ισχύος. Και αν τελικά η ηλεκτροκίνηση δεν ωριμάσει, δεν φτηνύνει και δεν γίνει πιο πρακτική, τότε θα δούμε αρκετές νέες εξελίξεις στις ΜΕΚ. Έστω και υβριδοποιημένες…

H εξέλιξη των κινητήρων!

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button