Mazda Skyactiv, στόχος το ιδανικό…

mazda-ideal-engine-hcci

Για μερικούς η τεχνολογία Skyactiv που προβάλλει η Mazda στα πρόσφατα μοντέλα της -αναμένονται τους επόμενους μήνες στην Ελλάδα- δεν ακούγεται και τόσο σπουδαία. Ωστόσο…

…οι μηχανικοί της ιαπωνικής εταιρίας μπορεί να μην το πολυφωνάζουν αλλά κάτι μου λέει πως η τεχνολογία Skyactiv είναι απλά ο πρόλογος ενός project που στοχεύει «…στον ιδανικό κινητήρα εσωτερικής καύσης» όπως οι ίδιοι πιστεύου (δείτε το σχετικό σχεδιάγραμμα), με σκοπό την συνεχή βελτίωση της απόδοσής του (του κινητήρα).

Συγκεκριμένα, η Mazda δίνει βαρύτητα κυρίως σε έξι παράγοντες: την σχέση συμπίεσης, την αναλογία αέρα/καυσίμου, την διάρκεια της καύσης, τις απώλειες άντλησης, τις μηχανικές τριβές και την ανάφλεξη. Μάλιστα η τελευταία παράμετρος είναι ιδιαίτερα σημαντική αφού ήδη κυκλοφορούν φήμες πως το νέο RX-8 θα διαθέτει Wankel με ανάφλεξη λέιζερ αντί για μπουζί.

Βέβαια, ολίγον παινεσιάρικο το διάγραμμα της Mazda για τους κινητήρες της σε σχέση με τους συμβατικούς. Προσέξτε όμως μία μικρή λεπτομέρεια για να δείτε που το πάνε οι Ιάπωνες (όχι μόνο αυτοί αλλά και αρκετοί άλλοι κατασκευαστές), σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες μας. Στην πολλά υποσχόμενη τεχνολογία ελεγχόμενης αυτανάφλεξης HCCI (Homogenous Charge Compression Ignition) με την οποία πολλοί κατασκευαστές ασχολούνται αλλά ακόμη να την δούμε σε βενζινοκινητήρα παραγωγής.

Μάλιστα, οι ειδικοί της Mazda δεν καλοβλέπουν το υπερτροφοδοτούμενο downsizing αφού «ογκομετρικά» δεν τους βολεύει -στους HCCI έχουμε εξαιρετικά φτωχό μίγμα. Πότε θα δούμε το πρώτο δείγμα γραφής από κινητήρες HCCI στην παραγωγή; Ίσως σε περίπου 4-5 χρόνια.

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close