NEASMSΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

McLaren Senna, η διάδοχος των P1 και F1! [vid]

Με όνομα βαρύ και ιστορία ακόμα βαρύτερη, η νέα πρόταση της McLaren φιλοδοξεί να αποτελέσει το απόλυτο υπεραυτοκίνητο, money can buy.

Μπορεί να κατασκευαστεί σε 500 μόλις αντίτυπα, ο ντόρος όμως που έχει δημιουργηθεί όλον αυτό τον καιρό της αναμονής, έχει επηρεάσει πολύ μεγαλύτερη μερίδα κόσμου. Ο λόγος για τη Senna, τη νέα, κορυφαία McLaren, η οποία έρχεται ως άμεσος αντικαταστάτης της Ρ1. Πρόκειται για ένα μοντέλο που προορίζεται για οδήγηση σε πίστα, θα μπορεί όμως και να κυκλοφορήσει κανονικά σε δημόσιους δρόμους. Όσο για την επιλογή του ονόματος, έρχεται προφανώς να τιμήσει το μεγάλο Ayrton Senna, έναν εκ των κορυφαίων οδηγών παγκοσμίως, που κέρδισε όλα του τα πρωταθλήματα (και τα 3) με μονοθέσια της McLaren.

Αναφέροντας μερικά νούμερα, η νέα Senna θα ζυγίζει μόλις 1.189 κιλά, χωρίς υγρά, νούμερο το οποίο είναι εξωπραγματικό για την κατηγορία. Κάτω από το καπό της θα εδράζεται ένας τετράλιτρος V8 με διπλά turbo, ο οποίος αναμένεται να αποδίδει 803 PS και 800 Nm ροπής. Η κίνηση δεν θα μεταδίδεται και στους 4 αλλά μόνο στους πίσω τροχούς, μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη με 7 σχέσεις. Μπορεί να φαίνεται παράξενο, εδώ όμως δεν υιοθετείται καμίας μορφής υβριδική τεχνολογία, αφού κάτι τέτοιο θα ανέβαζε μεν την ισχύ, παράλληλα όμως και το βάρος.

Ως εκ τούτου, οι άνθρωποι της McLaren επέλεξαν να ακολουθήσουν τη στρατηγική του Colin Chapman (ιδρυτή της Lotus) που έλεγε πως ένα δυνατό αγωνιστικό αυτοκίνητο είναι γρήγορο στις ευθείες. Ένα ελαφρύ αγωνιστικό αυτοκίνητο είναι γρήγορο παντού! Για την ιστορία, αξίζει να αναφέρουμε ότι η κορυφαία Porsche 911 GT2 RS που πρόσφατα κατέρριψε το ρεκόρ γύρου στο Nurburgring είναι περισσότερα από 100 κιλά βαρύτερη, ενώ υπολείπεται και σε ισχύ…

Αναφορικά με το αμάξωμα, σχεδόν τα πάντα είναι κατασκευασμένα από ανθρακονήματα, με πολλά στοιχεία να προέρχονται απευθείας από την εμπειρία της εταιρίας στη Formula 1. Ο σχεδιασμός είναι ιδιαίτερα μελετημένος, με την κάθε λεπτομέρεια να εξυπηρετεί κάτι, όπως η αρνητική άντωση, η κάλυψη των αυξημένων αναγκών ψύξης κ.λπ. Ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια αποτελεί η ύπαρξη διάφανων πάνελ στις πόρτες, τα οποία αφενός βοηθούν τον οδηγό να τοποθετεί το αυτοκίνητο όσο πιο καλά και όσο πιο κοντά γίνεται στις ιδανικές γραμμές, ενώ, παράλληλα, ενισχύουν ακόμα πιο πολύ την αίσθηση της ταχύτητας.

Το ίδιο το αμάξωμα δεν διαθέτει καπό για πρόσβαση στον κινητήρα ή πορτ μπαγκαζ που οδηγεί σε κάποιον χώρο αποσκευών. Πέρα από τον οδηγό και το συνοδηγό, υπάρχει μόνο λίγος χώρος για 2 κράνη και 2 αγωνιστικές φόρμες. Αντίστοιχα, πέρα από τις 2 πόρτες, υπάρχουν μόνο μερικά μικρά ανοίγματα για την πλήρωση του ρεζερβουάρ, καθώς και την προθήκη υγρών στον κινητήρα. Όσο για τις πινακίδες κυκλοφορίας, είναι έτσι στερεωμένες που με μια, δύο κινήσεις μπορούν να αφαιρεθούν, ώστε το αυτοκίνητο να είναι έτοιμο για χρήση σε πίστα.

Άκρως εξελιγμένη είναι και η ανάρτηση της McLaren Senna, η οποία είναι ενεργητική. Για λόγους βάρους οι μηχανικοί της εταιρίας επέλεξαν να μην ενσωματώσουν σε αυτή καθόλου αντιστρεπτικές δοκούς, ενώ όταν το αυτοκίνητο κινείται σε πίστα, μπορεί να χαμηλώνει κατά 50 ολόκληρα χιλιοστά! Το σύστημα διεύθυνσης είναι υδραυλικό, ενώ η εταιρία ισχυρίζεται πως η επικοινωνία αυτοκινήτου και οδηγού θα βρίσκεται σε πρωτόγνωρα επίπεδα.

Πληροφορίες για τις επιδόσεις δεν υπάρχουν ακόμα και, όπως φαίνεται, θα αποκαλυφθούν το Μάρτιο, στην έκθεση της Γενεύης, που θα γίνουν και τα επίσημα αποκαλυπτήρια. Η παραγωγή του θα ξεκινήσει εντός του 2018, ενώ ένα χρόνο αργότερα θα ακολουθήσει και η έκδοση με εσωτερικό κωδικό BP23, μία τριθέσια εκδοχή που θα αποτελέσει πρακτικά τον αντικαταστάτη της θρυλικής F1, προφανώς με ακόμα καλύτερα νούμερα και σε πιο περιορισμένη παραγωγή, μόλις 106 κομματιών (τα οποία έχουν ήδη πουληθεί…).

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button