NEASMS

“Έφυγε” ο πατέρας του περιστροφικού κινητήρα της Mazda

Ο Kenichi Yamamoto ήταν ο μηχανικός και αργότερα ο διευθυντής της Mazda που εισήγαγε και καθιέρωσε τον περιστροφικό κινητήρα ως ένα έμβλημα της μάρκας…

Ο Yamamoto γεννήθηκε το 1922 στην Hiroshima και αποφοίτησε από το πανεπιστήμιο του Τόκιο το 1944. Στην διάρκεια του πολέμου είχε την επίβλεψη μιας αεροπορικής εταιρίας, ενώ αργότερα ασχολήθηκε με συστήματα μετάδοσης. Κάποια στιγμή την δεκαετία του 1950 ξεκίνησε να δουλεύει πάνω σε ένα νέο κινητήρα για ένα τρίτροχο φορτηγάκι της Mazda.

Η Toyo Kogyo (η Mazda) παρουσίασε το πρώτο της πραγματικό αυτοκίνητο (το Mazda R360) το 1960 και ένα χρόνο αργότερα ξεκίνησε επίσημη συνεργασία με την NSU (την σημερινή Audi) για την εξέλιξη περιστροφικών κινητήρων. Ο Yamamoto ήταν επικεφαλής μιας ομάδας που ήταν γνωστή με την ονομασία «47 Σαμουράι». Το 1964 παρουσιάστηκε το πρωτότυπο Cosmo Sport με ένα περιστροφικό με δύο ρότορες.

Το 19967 το Cosmo Sport πέρασε στην παραγωγή με τον Yamamoto και την ομάδα του να συνεχίζουν την εξέλιξη του Wankel για την σπορ σειράς ΡΧ. To RX-7 του 1978 ήταν ένα επαναστατικό σπορ μοντέλο αφού από πολύ λίγα κυβικά βγάζει πολλά άλογα. Το 1987 ο Yamamoto έγινε διευθύνων σύμβουλος της Mazda και ήταν αυτός που δύο χρόνια νωρίτερα είχε δώσει το πράσινο φως για την παραγωγή του Miata.

Το 1991 οι Ιάπωνες έγραψαν ιστορία με το 787Β, το μόνο αγωνιστικό που έχει κερδίσει Le Mans με μη εμβολοφόρο κινητήρα. Ένα χρόνο αργότερα ο Yamamoto αποσύρθηκε, αλλά το μηχανολογικό του πνεύμα και αυτό των 47 Σαμουράι συνεχίζει να υπάρχει με την εταιρία να ετοιμάζει τη γενιά κινητήρων Skyactiv-X με τεχνολογία μεταβλητής συμπίεσης (VCR).

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close