BLOGSMSΔΟΚΙΜΕΣΜιχάλης Κατωπόδης

Κιβώτια CVT: Η Honda έκανε τη διαφορά… [blog+test drive]

Δεν ξέρω για σας, προσωπικά όμως ποτέ δεν συμπαθούσα ιδιαίτερα τα κιβώτια συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων. Τουλάχιστον μέχρι σήμερα…

Για κάποιον που, από επιλογή, έχει σπουδάσει μηχανικός και δηλώνει λάτρης της τεχνολογίας -κάθε τεχνολογίας- αυτό ακούγεται κάπως αντιφατικό. Υπάρχει όμως μία εξήγηση, με την οποία ελπίζω να σας πείσω. Στη θεωρία θα συμφωνήσω απόλυτα ότι ένα κιβώτιο CVT (Continuously Variable Transmission) δείχνει ευφυές στη σύλληψη. Αντί για ένα περίπλοκο σύστημα γραναζιών, ένας κομψός μηχανισμός,με δύο ηλεκτροϋδραυλικά ελεγχόμενες τροχαλίες οι οποίες γεφυρώνονται από έναν ιμάντα και έχουν τη δυνατότητα αυξομείωσης του πλάτους έδρασης. Ιδανικό, αφού έτσι δεν έχεις ένα πεπερασμένο αριθμό σχέσεων και, θεωρητικά, μπορείς να εκμεταλλεύεσαι ανά πάσα ώρα και στιγμή τη βέλτιστη περιοχή στροφών του κινητήρα, ανεξαρτήτως φορτίου.

Στην πράξη, ωστόσο, τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι. Τα κιβώτια CVT περιορίζονται κατά κανόνα σε όχι τόσο δυνατά αυτοκίνητα (παρότι υπήρχαν και εξαιρέσεις), ενώ η λειτουργία τους σχεδόν πάντα έχει κάτι μεμπτό που θα σε ξενερώσει, έστω και λίγο, οδηγικά. Για μεν την Toyota, αυτό είναι ο παραγόμενος θόρυβος και μία αίσθηση πατιναρίσματος. Για τη Honda πάλι, είχε να κάνει με την αδυναμία των ηλεκτρονικών να συνδέσουν με ακρίβεια την απόκριση του κινητήρα με τη διαδρομή του δεξιού πεντάλ.

Αυτά τουλάχιστον μέχρι τώρα, που η Honda τοποθέτησε μία βελτιωμένη εκδοχή του CVT κιβωτίου της στο νέο Civic. Έχοντας την ευκαιρία να οδηγήσω την έκδοση των 1,5 λίτρων και 180 ίππων, θα πω τα εξής. Το νέο CVT λειτουργεί σαν ένα καλό, αυτόματο κιβώτιο. Ίσως και λίγο καλύτερα! Στην πράξη διαθέτει 7 προεπιλεγμένες σχέσεις, προσομοιάζοντας τη λειτουργία ενός κλασικού κιβωτίου. Η μαγεία του όμως έγκειται στο ότι, υπό φυσιολογικές -χαλαρές- συνθήκες, επιτρέπει την ελαφρά μεταβολή του βήματος, χωρίς να αυξομειώνει τις στροφές του κινητήρα και έτσι προσφέρει ένα fine tuning κατά την κίνηση. Λειτουργώντας ταυτόχρονα ως CVT και ως κλασικό αυτόματο κιβώτιο, συγκεντρώνει τα πλεονεκτήματα των δύο κόσμων, χωρίς να μειονεκτεί σε θέματα απόκρισης, διαχείρισης της επιπλέον ροπής κ.λπ.

Οι αλλαγές –προσομοιώνοντας τη λειτουργία αυτομάτου κιβωτίου- γίνονται πολύ ομαλά και γρήγορα, ειδικά όταν επιλέξει κανείς τη διαμόρφωση Sport. Μάλιστα το Civic προσφέρει και paddles πίσω από το τιμόνι που κάνουν ακόμα πιο ευχάριστη και συμμετοχική την εμπειρία του οδηγού. Όλα αυτά, σε συνδυασμό με το υπόλοιπο αυτοκίνητο (καθώς, αντικειμενικά, το Civic παίζει στην κορυφή της μικρομεσαίας κατηγορίας) μας κάνουν ένα εξαιρετικό σύνολο. Και, πλέον, το CVT δεν είναι ο αδύναμος κρίκος. Αντιθέτως, είναι ένα από τα ισχυρά σημεία του αυτοκινήτου.

Honda Civic 1.0 VTEC Turbo & 1.5 VTEC Turbo [test drive]

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Με αγάπη από την caroto team.