ΔΟΚΙΜΕΣ

Στην πίστα με το νέο Honda Civic Type-R [first drive]

Μερικοί γύροι στην πίστα με ένα από τα ταχύτερα προσθιοκίνητα αυτοκίνητα παραγωγής που έχουν κατασκευαστεί ποτέ αρκούν για να σου φτιάξουν την μέρα. Και πολλές περισσότερες, θα έλεγα…

Συστάσεις για το νέο Civic Type-R προφανώς και δεν χρειάζονται. Για αυτό και θα ξεκινήσω λίγο ανάποδα, με κάτι αρκετά ενδιαφέρον. Όπως η τιμή πώλησης του ταχύτερου Civic που στην Γερμανία (στην έκδοση Type R GT) κοστίζει 39.400€, στην Ιταλία 38.700€, στην Γαλλία 38.910€… Και στην Ελλάδα με τα υψηλά ειδικά τέλη και τον υψηλότερο ΦΠΑ εκτοξεύεται στα 49.750€! Αυτά για να θυμόμαστε πόσο ακριβότερα αγοράζουμε τα σπορ και πολυτελή μοντέλα από τους αρκετούς άλλους Ευρωπαίους…

Επί της ουσίας… Για το νέο Type R η ελληνική αντιπροσωπεία εκτιμά πως θα κάνει κάποιες πωλήσεις μέσα στην χρονιά (τουλάχιστον πάνω από δέκα, το προηγούμενο δεν ήταν διαθέσιμο). Και γιατί όχι αφού το νέο μοντέλο είναι πραγματικά ολοκληρωμένο από κάθε άποψη. Αν ξεπεράσει κανείς την υπερβολή της τεράστιας πίσω φτερούγας και της τριπλής απόληξης, το νέο Type R είναι πολύ καλύτερο σε κάθε του σημείο. Το προηγούμενο και το πρώτο με τον δίλιτρο Turbo VTEC το είχα οδηγήσει στο Slovakia Ring. Το νέο πολύ λιγότερο στην πίστα των Μεγάρων (καμία σχέση με την κοντά στα 6 χλμ. πίστα στην Σλοβακία) βγάζοντας μερικά γρήγορα συμπεράσματα από μία πρώτη επαφή με μερικούς γύρους (τουλάχιστον μέχρι να ακολουθήσει η σχετική δοκιμή μας στους δρόμους).

Όπως και στην περίπτωση των νορμάλ Civic, έτσι και εδώ η αίσθηση του ποιοτικότερου είναι αισθητή από την πρώτη στιγμή που θα κάθεσαι στα Recaro. Η θέση οδήγησης είναι ιδανική με τον επιλογέα στο σωστό σημείο και το τιμόνι σε εξαιρετικά βολική θέση. Από πλευράς δύναμης δεν έχει να περιμένεις τίποτα λιγότερο από τα 320 άλογα που πηγάζουν από τον εξαιρετικό turbo δίλιτρο VTEC. Το μηχανικό 6άρι κουμπώνει με την σκέψη και μόνο ενώ το τιμόνι έχει ιδανικό βάρος και ακρίβεια. Η ανάρτηση λειτουργεί υποδειγματικά και το Type R είναι ένα πραγματικά απολαυστικό hatch. Ακολουθώντας τις γραμμές περνά σαν βέλος και σβέλτα. Αν παίξεις με τιμονιά ή αφήσεις το γκάζι γυρίζει και πλασάρεται πολύ εύκολα. Τα φρένα με τετραπίστονα μπροστά Brembo είναι πραγματικά σα να ρίχνεις άγκυρες και δίχως να παρουσιάζουν σημάδια κόπωσης στους συνεχείς γύρους.

Στον ανοιχτό δρόμο (δηλ. εκτός πίστας) δεν βγήκαμε αλλά το νέο Civic Type R μας έδειξε πόσο πιο ισορροπημένο είναι. Με άλλα λόγια όταν κινείσαι ήρεμα και στο νορμάλ πρόγραμμα απολαμβάνεις τα προσόντα ενός ήσυχο και άνετου GT μοντέλου (κάτι που έλειπε από το προηγούμενο Type R). Με την αλλαγή στο πρόγραμμα R (εδώ θα ήθελα λίγο πιο race ήχο) και ανάλογα με την λειτουργία των ηλεκτρονικών που έχει επιλέξει πολύ γρήγορα μεταμορφώνεται σε «αγωνιστικό» δρόμου. Γενικότερα το νέο Type R μας άρεσε τόσο πολύ που στα σπορ μοντέλα των περίπου 50 χιλιάδων ευρώ δεν αποτελεί μόνο τον βασιλιά στην Πράσινη Κόλαση αλλά και στους δημόσιους δρόμους. Το νέο Civic Type R 2.0 κοστίζει 49.740€ και το GT Navi 53.650€.

Το νέο Civic Type R με μια ματιά

  • Το φαρδύ μπροστινό σπόιλερ και οι βαθιές πλαϊνές ποδιές ευνοούν την κάθετη δύναμη και μειώνουν την άντωση. Ο μπροστινός προφυλακτήρας εμποδίζει τον στροβιλισμό γύρω από τους εμπρός τροχούς.
  • Πίσω αεροτομή, γεννήτριες στροβίλων και πίσω διαχύτης σχεδιασμένα για τη βελτιστοποίηση της κάθετης δύναμης. Ο συντελεστής οπισθέλκουσας έχει μειωθεί κατά 3% σε σύγκριση με το προηγούμενο Type R.
  • Η στρεπτική ακαμψία αυξήθηκε κατά 38% με ταυτόχρονη εξοικονόμηση βάρους 16 kg από το προηγούμενο Type R. Αυτό επιτεύχθηκε με την μέθοδο επιπλέον συγκολλήσεων στα φύλλα μετάλλου.
  • Κινητήρας K20c1 VTEC TURBO. Υψηλή απόδοση, άμεση απόκριση, αποδοτικότητα και χαμηλό βάρος. Συνδυασμός της τεχνολογίας VTEC και Dual-VTC με σύστημα υπερτροφοδότησης.
  • Το σύστημα Dual-VTC επιτρέπει την μεταβολή του χρονισμού των βαλβίδων στην εισαγωγή και στην εξαγωγή. Η μεταβολή της διάρκειας επικάλυψης των βαλβίδων (overlap) βελτιώνει την απόκριση και την αποδοτικότητα.
  • Η ιδιότητα του νατρίου για μεγαλύτερη μεταφορά θερμότητας μειώνει τη θερμοκρασία επιφάνειας των βαλβίδων εξαγωγής. Η πολλαπλή εξαγωγής είναι υδρόψυκτη τύπου Sandwich.
  • Το πάνω τμήμα συμβάλει στην γρήγορη άνοδο της θερμοκρασίας του κινητήρα και το κάτω τμήμα στην μείωση της θερμοκρασίας των καυσαερίων που κινούν τον υπερτροφοδότη.
  • Συμπαγές υπερτροφοδότης με ηλεκτρική waste gate που συνδυάζεται με τα συστήματα VTEC και VTC για εξαιρετική απόκριση και έλεγχο της πίεσης υπερπλήρωσης. Ελαφρύς σφυρήλατος στρόφαλος και το νέο βολάν SMFW βελτιώνουν την απόδοση και την απόκριση του κινητήρα.
  • Μέγιστη ισχύς 320 PS/6.500rpm και μέγιστη ροπή 400Nm/2.500-4.500 rpm. 0-100km/h σε 5,7 δεύτερα και τελική 272km/h. Κατανάλωση 7,7 lt/100 km, εκπομπή 176 g CO2/km.
  • Το ταχύτερο Type R που έχει περάσει ποτέ από το Nürburgring Nordschleife με χρόνο γύρου 7: 43.8.
  • Βολάν μονής μάζας SMFM για μείωση της αδράνειας του συμπλέκτη κατά 25%. Μειωμένος λόγος σχέσεων ταχυτήτων κατά 7%.
  • Η τριπλή απόληξη δημιουργεί ξεχωριστό ‘δυναμικό’ θόρυβο στις χαμηλές και μεσαίες στροφές. Αύξηση 2db συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο στις ίδιες στροφές. Η ροή καυσαερίων έχει αυξηθεί κατά 10%. Μειώνει τον θόρυβο συντονισμού σε υψηλές στροφές.
  • Μπροστινό σύστημα με γόνατα 2 Αξόνων (Dual Axis Strut). Νέος κάτω βραχίονας σχήματος L από αλουμίνιο. Νέα γεωμετρία που αναπτύχθηκε για δυναμική σταθερότητα. Πίσω ανάρτηση Multi-link. Σύστημα διεύθυνσης EPS διπλού πινιόν Dual-pinion μεταβλητής σχέσης μετάδοσης.
  • Το Σύστημα Υποβοήθησης Ευκινησίας ενεργοποιεί στιγμιαία τα φρένα στους εσωτερικούς τροχούς σε στροφές με υψηλά πλευρικά φορτία ή στις απότομες αλλαγές διεύθυνσης. Αποτέλεσμα είναι η αυξημένη απόκριση του συστήματος διεύθυνσης και η περεταίρω βελτίωση της δυναμικής συμπεριφοράς.
  • Adaptive Damper System. Το σύστημα διαθέτει τις λειτουργίες: Roll Control για την μεταφορά βάρους στις στροφές. Pitch Control για την μεταφορά βάρους στην επιτάχυνση. Flat Ride για τον πλήρη έλεγχο τις κάθετης κίνησης του κάθε αμορτισέρ.
    Continental SportContact 6 (245/30 R20) εξελιγμένα για το TYPE R. Κόστος 250€ το κάθε λάστιχο.
  • Τα μπροστινά φρένα εξελίχθηκαν ειδικά για το Type-R από την Brembo. 4-Πίστονες δαγκάνες. 350 mm αεριζόμενοι διάτρητοι δίσκοι, 305 mm δίσκοι πίσω.
  • To νέο Type R διαθέτει μεγαλύτερη σειρά προγραμμάτων οδήγησης, προσθέτοντας μία ρύθμιση ‘Comfort’ στο στάνταρ ‘Sport’ και στο ‘+R’ mode που προορίζεται για την αγωνιστική πίστα.
  • Το GT Pack διαθέτει επιπλέον Garmin Navigation προστίθεται στο Honda Connect, High Power Audio με 11 ηχεία, διζωνικό αυτόματο κλιματισμό, ασύρματη επιφάνεια φόρτισης.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Με αγάπη από την caroto team.