BLOGNEASMS

Και ο Trump το βιολί του… [blog]

O Αμερικανός Πρόεδρος εξακολουθεί να τα βάζει με την Ε.Ε. και την Γερμανία έχοντας ρίξει στο τραπέζι μέχρι και φόρο εισαγωγής 25% για τα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα στις ΗΠΑ.

Οι ειδικοί και οι αναλυτές προειδοποιούν την κυβέρνηση Trump πως μόνο αρνητικές συνέπειες θα μπορούσε να έχει η επιβολή δασμών σε εισαγόμενα προϊόντα από την Ε.Ε. και πως θα ζημίωνε την παγκόσμιο αυτοκινητοβιομηχανία, αυξάνοντας τις τιμές, μειώνοντας τη ζήτηση και αντιμετωπίζοντας αντίποινα από τις άλλες αγορές (ήδη η Ε.Ε. έχει πει πως θα μπορούσε να απαντήσει με δασμούς 15% στα εισαγόμενα αμερικανική προϊόντα).

H Fiat Chrysler πέρυσι πούλησε πάνω απο 100.000 Jeep Renegade στις ΗΠΑ, τα οποία κατασκευάστηκαν στην Ιταλία. Ένας πιθανός φόρος εισαγωγής 25% θα μείωνε τα έσοδα της FCA (η οποία έχει ακόμη μεγάλα οικονομικά προβλήματα) κατά 866 εκατομμύρια δολάρια τον χρόνο. Ακόμη και με 20% φόρο οι απώλειες είναι μεγάλες και θα έφταναν τα 613 εκ. δολάρια. Και όλα αυτά με τον Marchionne να έχει ανακοινώσει πως σύντομα κανένα Fiat δεν θα κατασκευάζεται στην Ιταλία.

Ο Σύνδεσμος Παγκόσμιων Αυτοκινητοβιομηχανιών αναφέρει πως οι 14 αυτοκινητοβιομηχανίες των ΗΠΑ που παράγουν οχήματα στην Αμερική (συμπεριλαμβανομένων των εγχώριων Ford Motor, General Motors και Fiat Chrysler Automobiles) εισάγουν οχήματα, αντιπροσωπεύοντας το 44% των πωλήσεων στις Η.Π.Α. Από αυτά, τα μισά εισάγονται από τους εταίρους του ελεύθερου εμπορίου στον Καναδά και το Μεξικό, και στα οχήματα αυτά αναλογεί σημαντικό αμερικανικό περιεχόμενο.

Η Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, στα μέλη της οποίας συγκαταλέγονται πολλοί που ανήκουν στον Σύνδεσμο Παγκόσμιων Αυτοκινητοβιομηχανιών καθώς και οι 3 του Ντιτρόιτ (GM, Chrysler, Ford), υπέβαλε επίσης σχόλια που προειδοποιούν ότι το 25% φόρου θα προσθέσει περίπου 5.800 δολάρια στην μέση τιμή ενός οχήματος με κόστος επιπλέον 45 δισεκατομμυρίων δολαρίων ανά έτος.

Ο δισεκατομμυριούχος Li Shufu, ο ιδιοκτήτης της Geely στην οποία ανήκει η Volvo, η Lotus κ.α., δήλωσε πως οι κινήσεις της κυβέρνησης Trump θα κάνουν τα αυτοκίνητα ακριβότερα. Πέρα από το θέμα της επιβολής επιπλέον δασμών οι κατασκευαστές θα υποχρεωθούν να οικοδομήσουν νέες γραμμές παραγωγής και εργοστάσια σε κάθε ήπειρο ώστε να έχουν μικρότερη φορολογία. Ωστόσο, το κόστος των νέων μονάδων θα μετακυληθεί στο τελικό προϊόν και τα αυτοκίνητα θα γίνουν ακριβότερο στον τελικό καταναλωτή.

Ο Trump τα έχει βάλει και με την Harley Davidson με την τελευταία να ανακοινώνει πως εξετάζει την μεταφορά των εργοστασίων παραγωγής της στην Ταϊλάνδη προκειμένου να αποφύγει το 25% των δασμών στον χάλυβα και 10% στο αλουμίνιο που εισάγονται στις ΗΠΑ από την Ε.Ε. Ο Αμερικανός Πρόεδρος θεωρεί αυτή την στάση «προδοτική» και πως αν γίνει κάτι τέτοιο θα απαντήσει με επιπλέον φορολογικά αντίποινα. Αξιοσημείωτο είναι πως ο Trump είχε διαγράψει πρόστιμο 3 εκ. δολαρίων στην Harley Davidson.

Θεωρείτε πως είναι δικαιολογημένη ως ένα βαθμό η στάση του Trump; Έχει το δικαίωμα να πιέζει σε τέτοιο βαθμό που να φτάνει στο όριο του εκβιασμού; Θα ήταν προτιμότερη μία πιο ήπια λύση μέσω της μείωσης της εγχώριας φορολογίας ώστε τα εκεί τοπικά προϊόντα να γίνουν πιο δελεαστικά; Θα μπορούσε κάτι τέτοιο να εφαρμοστεί και στην χώρα μας;

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button