BLOGNEAΔΙΑΦΟΡΑ ΘΕΜΑΤΑΝίκος Ι. Μαρινόπουλος

Σε μερικά χρόνια η Tesla θα έχει ξεπεραστεί… [blog]

Έρευνα έδειξε πως σε μερικά χρόνια η Tesla θα έχει να αντιμετωπίσει ένα τεράστιο πρόβλημα με τους Ευρωπαίους κατασκευαστές να την έχουν προσπεράσει…

Όπως έχουμε γράψει η Tesla είναι ένα πραγματικό φαινόμενο στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Τουλάχιστον για όσο καιρό έπαιζε μπάλα σε ένα άδειο γήπεδο και δίχως σοβαρό αντίπαλο. Τώρα όμως που οι υπόλοιποι κατασκευαστές και κυρίως οι Ευρωπαίοι (Daimler AG, BMW AG και Volkswagen AG) ετοιμάζονται να λανσάρουν στα επόμενα χρόνια νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η Tesla θα έχει να αντιμετωπίσει έναν πολύ έντονο ανταγωνισμό.

Παρακάτω θα δείτε σε ένα γράφημα μία εκτίμηση που δημοσιεύτηκε από το Bloomberg και προέρχεται από την PA Consulting. Παρόλο που το 2019 η Tesla θα βρίσκεται στην πρώτη θέση, το γράφημα δείχνει κάτι πολύ λογικό και αναμενόμενο. Την αναρρίχηση της Daimler στην πρώτη θέση όταν η Tesla θα έχει πέσει κάτω και από την Volvo. Μιλάμε για εταιρίες κολοσσούς απέναντι στην Tesla που ακόμη δεν έχει επιλύσει θέματα στην παραγωγή του Model 3. Πάντως, πρέπει να παραδεχτούμε τον μετρ στο μάρκετινγκ Elon Musk.

Εδώ να πούμε πως οι θέσεις δεν αφορούν όγκο πωλήσεων αλλά μία εξίσωση στην οποία μπαίνουν διάφοροι παράγοντες όπως είναι η στρατηγική/προγραμματισμός κάθε κατασκευαστή, η τεχνολογία των μπαταριών, το δίκτυο πώλησης και διανομής, οι συνεργασίες με τους προμηθευτές, η οικονομική απόδοση κ.α. Όπως και να έχει είναι και αυτός ένας δείκτης για την εικόνα που θα διαμορφωθεί στην αγορά της ηλεκτροκίνησης στα επόμενα χρόνια. Και για να δούμε σε βάθος δεκαετίας πως θα αντιδράσει η Tesla του Elon Musk. Αν θα μπορέσει…

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Σχόλια

  1. Kε Μαρινόπουλε,

    Οι εταιρείες αυτοκινήτων μπορούν να αγοράσουν την ίδια περίπου τεχνολογία μπαταρίας από 5-6 μεγάλους κατασκευαστές. Οπότε δεν αναμένονται μεγάλες διαφοροποιήσεις στο θέμα αυτό τα επόμενα 10 χρόνια. Tesla και Huyndai θα είναι το ίδιο στην τεχνολογία της μπαταρίας. Ωστόσο θα διαφοροποιηθούν σε θέματα ποιότητας – συναρμολόγησης, και εκεί οι μεγάλοι κατασκευαστές θα έχουν το προβάδισμα έναντι της Tesla που ακόμα έχει παιδικές ασθένειες. Στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα δοκιμαστούν όμως και οι premium κατασκευαστές έναντι των λιγότερο premium. Αυτό διότι όλοι οι κατασκευαστές είναι πολύ πιο εύκολο να πετύχουν καλό βαθμό στον δείκτη NVH (noise vibration harshness) στα ηλεκτρικά από ότι στα συμβατικά αυτοκίνητα. Ετσι ένα Huyndai πιθανόν να πετυχαίνει ίδιο επίπεδο NVH με ένα Mercedes, οπότε το gap μεταξύ premium – non premium θα μειωθεί.

    1. Πολύ ενδιαφέρουσα προσέγγιση. Συμφωνώ για την Tesla με την μέτρια ποιότητα κατασκευής για όποιον έχει βρεθεί και οδηγήσει το αυτοκίνητο. Επίσης, θα έχει πολύ ενδιαφέρον η μάχη στα ηλεκτροκίνητα και ειδικότερα στο NVH. Θα έχουμε να πούμε περισσότερα από το φθινόπωρο που θα δοκιμάσουμε το νέο Leaf και δεν κρύβω πως περιμένω να δω από κοντά και το Kona EV από του χρόνου.

    2. από όσο ξέρω η τεσλα έχει πολύ διαφορετική δομή στις μπαταρίες όπως και όλα τα ηλεκτρονικά που τις διαχειρίζονανται.
      δεν ειναι δα και ΑΑ μπαταρίες από το περίπτερο. υπάρχει customization.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button