ΔΟΚΙΜΕΣ

Honda Civic 1.6 i-DTEC & Jazz 1.5 i-VTEC [test drive]

Οδηγήσαμε την εξαιρετική ντίζελ έκδοση του Civic και το ανανεωμένο Jazz με το νέο 1.5 βενζινοκινητήρα και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας…

Στο πλαίσιο της πανελλαδικής παρουσίασης που έγινε πριν από μερικές ημέρες η ελληνική αντιπροσωπεία της Honda ανακοίνωσε την διάθεση και τις τιμές πώλησης για το Civic 1.6 iDTEC που ολοκληρώνει από πλευράς κινητήρων την γκάμα του μοντέλου. Παράλληλα είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε και το ανανεωμένο Jazz με το επίσης εξαιρετικό νέο κινητήρα στα 1.500 κ.εκ.

Honda Civic 1.6 iDTEC

Μετά τις εκδόσεις 1.0 & 1.5 VTEC Turbo καθώς και το κορυφαίο Type R με το δίλιτρο VTEC η γκάμα του Civic ολοκληρώνεται με την προσθήκη της diesel έκδοσης 1.6 iDTEC προδιαγραφής Euro 6d-TEMP. Το μοτέρ το γνωρίζουμε καιρό τώρα (πολύ κρίμα που δεν μπαίνει και στο νέο CR-V) και πρόκειται για τον καλύτερο πετρελαιοκινητήρα στα κυβικά αυτά και στην κατηγορία του. Αποδίδει 120 ίππους και 300 Nm ροπής και σύμφωνα με το νέο κύκλο WLTP* έχει εκπομπή 117 γρ./χλμ. και κατανάλωση 4,5 λτ./100 χλμ. (για να έχετε μία εικόνα οι τιμές αυτές στον NEDC ήταν 93 και 3,5 αντίστοιχα).

Ο i-DTEC έχει ένα αναβαθμισμένο καταλυτικό σύστημα με φίλτρο οξειδίων αζώτου (NSC) και σωματιδίων (DPF) δίχως να απαιτείται χρήση ουρίας (AdBlue). Στο παρακάτω άλμπουμ θα δείτε μερικές όμορφες απεικονίσεις για την τεχνολογία του συστήματος NSC που ουσιαστικά διαθέτει λειτουργία αυτοκαθαρισμού με ανάφλεξη όπως και στα DPF.

Από εκεί και πέρα το μοτέρ των 1.597 κ.εκ. έχει νέα έμβολα, νέα καδένα χαμηλής τριβής και νέο στροβιλοσυμπιεστή. Τα νέα έμβολα συμβάλλουν στην μείωση των κραδασμών και όπως διαπιστώσαμε στα 100+χιλιόμετρα που κάναμε στην ανατολική Αττική ο iDTEC ταιριάζει εξαιρετικά στο Civic. Δεν ακούγεται σχεδόν καθόλου, απλώνει πολύ στρωτά την ροπή του και είναι πολύ οικονομικός (με χαλαρό πόδι στα 5,5 λίτρα/100 χλμ.). Κατά τα υπόλοιπα ισχύει ότι και στις άλλες turbo εκδόσεις (1.0 & 1.5) με το Civic να είναι ένα hatch που πραγματικά χαίρεσαι να το οδηγείς και ίσως η καλύτερη επιλογή της κατηγορίας του. Εδώ η άνεση είναι και λίγο καλύτερη χάρη στα ελαστικά 215/55 R16 (σε σχέση με άλλες εκδόσεις που έχουν 235/45 R17).

Επίσης να πούμε πως πλουσιότερος είναι και ο τεχνολογικός εξοπλισμός με το πακέτο SENSING να περιλαμβάνει διάφορα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού (αποφυγή πεζού, προειδοποίηση σύγκρουσης, διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας κ.α.). Η τιμή πώλησης του Civic με το συγκεκριμένο κινητήρα στην έκδοση εξοπλισμού Comfort (που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων και σύστημα πλοήγησης) κυμαίνεται στα 22.120 ευρώ. Το ίδιο μοντέλο, στην έκδοση Elegance τιμάται 25.250 ευρώ. Αργότερα, μέσα στον Αύγουστο, θα προστεθεί και μία επιπλέον, αυτόματη έκδοση με κιβώτιο 9 σχέσεων.

Honda Jazz 1.5

Μαζί με το diesel Civic οδηγήσαμε και το ανανεωμένο Jazz. Οι εξωτερικές αλλαγές όσο και οι εσωτερικές κυμαίνονται στο πρότυπο ενός τυπικού facelift και αφορούν στους ελαφρώς επανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, στους προβολείς, στην γρίλια της μάσκας, της νέας σχεδίασης τροχούς, τις νέες επενδύσεις στο εσωτερικό κ.α. Σε μια εποχή που η αγορά κινείται γύρω από τα SUV το Jazz εξακολουθεί να αποτελεί μία κυρίως αστική λύση που προσφέρει μεγάλους και πρακτικούς χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές.

Πλέον στην γκάμα προστίθεται ο νέος ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας που συνδυάζεται με 6άρι χειροκίνητο ή αυτόματο CVT, ενώ παραμένει η επιλογή του 1.3 i-VTEC με τους 102 ίππους. Υπάρχει μία επιμήκυνση κατά 30 χλστ. στο μήκος, LED εμπρός φωτιστικά σώματα στο 1.3 και θερμαινόμενα καθίσματα σε όλες τις εκδόσεις.

Και πάμε στο νέο μοτέρ που αποδίδει 130 ίππους και 155 Nm ροπής (έχει μεταβολή χρονισμού και βυθίσματος μόνο στις βαλβίδες εισαγωγής) με μέση κατανάλωση 5,9 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπή 133 γρ. CO2/χλμ. Πραγματικά πρόκειται για ένα από τα καλύτερα και πιο ψυχωμένα ατμοσφαιρικά μοτέρ βενζίνης στα μικρά κυβικά και κινεί με χαρακτηριστική άνεση το Jazz. Ταιριάζει ιδανικά με τον πολύ σβέλτο 6άρι επιλογέα και στην γρήγορη οδήγηση δεν κρύβω πως πέρασε από το μυαλό μου πως ένας τέτοιος συνδυασμός θα ταίριαζε περισσότερο σε ένα μικρό GTi ιαπωνικής σχολής (π.χ. σε ένα Suzuki Swift;). Όσο για την κατανάλωση υπολογίστε περίπου στα 6-6,5 λίτρα/100 χλμ.

Από εκεί και πέρα το Jazz είναι ένα άνετο κόμπακτ MPV με ισορροπημένα οδηγικά χαρακτηριστικά. Προσφέρει καλή άνεση, αλλά η ηχομόνωση παραμένει μέτρια και αποτελεί ίσως το μόνο σοβαρό μεμπτό σημείο του αυτοκινήτου. Επίσης για κάποιο λόγο οι Ιάπωνες μετέφεραν αυτούσιο το κιβώτιο από το 1.3 στο 1.5, αφού μια πιο αραιή κλιμάκωση θα μπορούσε να ρίξει αρκετά τα ντεσιμπέλ στις υψηλές ταχύτητες.

Οι τιμές διάθεσής του ξεκινούν από τα 15.110 ευρώ, για τη βασική εξοπλιστικά έκδοση 1.3 Trend. Αμέσως μετά ακολουθεί η έκδοση εξοπλισμού Comfort, στα 17.670 ευρώ (ή 19.250 ευρώ, αν επιλέξει κανείς το κιβώτιο CVT), ενώ κορυφαία εξοπλιστικά έκδοση είναι η Elegance, η οποία ξεκινά από τα 19.250 ευρώ για το μηχανικό κιβώτιο και αγγίζει τα 20.650 ευρώ για το κιβώτιο CVT. Για όσους τώρα επιλέξουν το Jazz με το νέο, ισχυρότερο κινητήρα των 1.5 λίτρων, υπάρχει μία, πλούσια, έκδοση εξοπλισμού. H πικάντικη Dynamic, η οποία κοστίζει 20.250 ευρώ για όσους την επιλέξουν με μηχανικό κιβώτιο και 21.650 ευρώ για αυτούς που προτιμούν την άνεση του CVT.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων HONDA

Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Honda Civic 1.5 iDTEC 
Honda Jazz 1.5
Κυβισμός 1.597 cc 1.498 cc
Διάμετρος x διαδρομή 76,0×88,0 mm 73,0×89,4 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος
Ισχύς 88 kW (120PS) / 4.000 rpm 96 kW (130 PS) / 6.600 rpm
Ροπή 300 Nm (30,6 kgm) / 2.000 rpm 155 Nm (15,8 kgm) / 4.600 rpm
Τροφοδοσία common rail με υπερτροφοδότηση ατμοσφαιρικός με άμεσο ψεκασμό
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,0 sec 8,7 sec
Τελική ταχύτητα 201 km/h 190 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 5,5 lt/100 km 6,5 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 4,7 / 4,2 / 4,1 lt/100 km* 7,2 / 5,9 / 5,1 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 46 lt 40 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 836 km 616 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6d Euro 6
Εκπομπή CO2 117 g/km* 133 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων  Μηχανικό 6 σχέσεων 
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.518×1.799×1.434 mm 4.051×1.694×1.525 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.537/1.565 mm 1.477/1.466 mm
Μεταξόνιο 2.697 mm 2.530 mm
Χώρος αποσκευών 478-1.267 lt 354-1.314 lt
Απόβαρο 1.340 kg 1.270 kg
ΤΙΜΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ
Βασική έκδοση μοντέλου κινητήρα & εξοπλισμού

από 22.120€

από 20.250€

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close