Ford Focus 1.0 ST-Line [test drive]

Οδηγήσαμε το νέο Focus και δεν χρειάστηκε κάτι παραπάνω από μερικές ώρες συμβίωσης για να διαπιστώσουμε την upper class γεύση που αφήνει το σύνολο του…

Στη νέα του γενιά το Focus ακολουθεί την προϊοντική τακτική του Fiesta. Πιο πληθωρικό από ποτέ διατίθεται ήδη στην ελληνική αγορά σε διαφορετικές εκδόσεις (τις Trend, Titanium, Active, Vignale και ST-Line) δίχως να ξεχνάμε το πολύ ενδιαφέρον Wagon αμάξωμα. Για αρχή θα ασχοληθούμε με την πιο προσιτή οικονομικά έκδοση κινητήρα, την 1.0 Ecoboost με τους 125 ίππους (έπονται οι δοκιμές και των υπόλοιπων εκδόσεων, όπως του επίσης τρικύλινδρου 1.5 Ecoboost των 150 ίππων με το πολύ ενδιαφέρον αυτόματο 8άρι σαζμάν ή του ντίζελ 1.5 Ecoboost με 95 ή 120 ίππους). Εδώ μπορείτε να δείτε αναλυτικά τις τιμές πώλησης «γνωριμίας» (με δώρο το head-up display και το σύστημα υποβοήθησης παρκαρίσματος), αφού από τις αρχές του χρόνου πιθανότατα θα αυξηθούν σημαντικά.

Αφού τελειώσαμε με αυτό το σύντομο εισαγωγικό περνάμε στην δοκιμή μας. Από κοντά το νέο Focus είναι ένα όμορφο hatchback που με την σχεδίασή του κρύβει τα +18 χλστ. μήκους σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο. Είναι πραγματικά όμορφο και ειδικά στην έκδοση ST-Line το αμάξωμα -με την εμφατική μάσκα και τους κομψούς προβολείς- δείχνει ακόμη πιο δυναμικό αφού βρίσκεται 10 χλστ. πιο κοντά στο έδαφος. Οι σπέσιαλ 17άρες ζάντες με τα Continental λάστιχα, το μαύρο περίγραμμα γύρω από τα παράθυρα, οι πλαϊνές ποδιές, τα λογότυπα ST-Line, οι διπλές απολήξεις και άλλες λεπτομέρειες διαμορφώνουν το ελκυστικό παρουσιαστικό της πιο σπορ έκδοσης του Focus.

Περνώντας στο εσωτερικό η εικόνα είναι γνώριμη από το Fiesta με την (πολύ καλή σε απόκριση και απεικόνιση στο δυνατό φως) οθόνη αφής 8 ιντσών (6,5 στις βασικές εκδόσεις) να βρίσκεται σε προ-εξέχουσα θέση στο μέσο του ταμπλό. Χαμηλότερα υπάρχουν σε βολική θέση οι διακόπτες για το ηχοσύστημα με τους απαραίτητους κατά την γνώμη μου για την ρύθμιση της έντασης της φωνής (volume) και του χειροκίνητης αναζήτησης (tuning). Το σύστημα πολυμέσων Ford Sync 3 προσφέρει πλήρη συνδεσιμότητα με smartphone και υποστήριξη φωνητικών εντολών. Ηλεκτρικό είναι το χειρόφρενο. Πάντως θα ήθελα ένα λιγότερο μουντό διάκοσμο και με ίσως λίγο πιο νεανική αύρα.

photos: gkaragiorgakis

Με αέρα ST-Line υπάρχουν αρκετές λεπτομέρειες διαφοροποίησης όπως ο σπορ επιλογέας και τα πεντάλ, το κοφτό τιμόνι, τα σπορ καθίσματα με την κόκκινη ραφή, το μπουτόν εκκίνησης κ.α. Ο πίνακας οργάνων δεν είναι πλήρως ψηφιακός αλλά τα αναλογικά του όργανα πλαισιώνονται από την οθόνη του trip computer με πάμπολλες πληροφορίες. Όσο για την ποιότητα κατασκευής αυτή βρίσκεται στα πολύ καλά επίπεδα της Ford και παρόλο που τα αυτοκίνητα στην διάρκεια της πανελλαδικής παρουσίασης ήταν «προπαραγωγής» δεν παρατηρήσαμε κάτι το μεμπτό. Αξιοσημείωτα είναι τα πτυσσόμενα προστατευτικά στις πόρτες (όπως και στο προηγούμενο Focus) που τις προφυλάσσουν κατά το άνοιγμα τους, όπως και το Ford Easy Fuel δίχως τάπα ρεζερβουάρ.

Αυτό που πραγματικά εντυπωσιάζει στο νέο Focus είναι αχανείς πίσω χώροι ως επακόλουθο των +53 χλστ. στο μεταξόνιο, των πολύ πιο λεπτών καθισμάτων και του πιο επίπεδου πατώματος. Ακόμη και με ρυθμισμένο το κάθισμα του οδηγού στο ανάστημά μου (1,87 μέτρα), καθήμενος στα πίσω τα γόνατα μου δεν ακουμπούσαν μπροστά(!) με περίσσεια αέρα πάνω από το κεφάλι μου και δίχως υπερβολή θα μπορούσαμε να μιλάμε για το «σουπέρμπ» της μικρομεσαίας κατηγορίας. Ο χώρος αποσκευών προσφέρει 341 λίτρα (με ρεζέρβα ανάγκης, 375 με κιτ επισκευής), έχει ορθογώνιο και πρακτικό σχήμα με σχετικά χαμηλό κατώφλι φόρτωσης αλλά θα ήθελα στους θόλους να υπάρχουν κενά ώστε να χωρά π.χ. μια ομπρέλα θαλάσσης (που ωστόσο μπορεί να τοποθετηθεί διαγώνια).

Και πάμε στο σασί που παραδοσιακά η Ford δίνει εξίσου προτεραιότητα δικαιολογώντας τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα των αυτοκινήτων της. Η βάση είναι όπως πάντα το πλαίσιο που παρουσιάζει 20% υψηλότερη στρεπτική δυσκαμψία με ταυτόχρονα 50% πιο άκαμπτα σημεία στήριξης της ανάρτησης. Εδώ να πούμε πως η πίσω ανάρτηση στις βασικές εκδόσεις ισχύος (δηλ. στον μικρό Ecoboost της δοκιμής μας και στους ντίζελ 1.5 EcoBlue) έχει ημιάκαμπτο με τους πολλαπλούς συνδέσμους να αποτελούν προνόμιο των ισχυρότερων Focus.

Πάντως τα επίπεδα άνεσης είναι σε πολύ καλά επίπεδα αν αναλογισθούμε τον πιο σφιχτό συνδυασμό ελατηρίων (εδώ είναι τα ασύμμετρα από το Fiesta ST), αμορτισέρ και αντιστρεπτικών. Σημαντική είναι η ενίσχυση στο υποπλαίσιο με κατευθυντικά silent blocks που διασφαλίζουν μία εξαιρετική ποιότητα κύλισης που φτάνει στα επίπεδα μίας Mercedes A-Class. Γενικότερα το νέο Focus έχει μία upper class κίνηση που αποτυπώνεται τόσο στην ευθεία (εδώ παίζει ρόλο και η καλύτερη αεροδυναμική) όσο και στις στροφές ως απόρροια και του ελαφρύτερου (έως 88 κιλά) σασί. Πέρα από το όριο το Focus θα γλιστρήσει προοδευτικά και δίχως να τρομάξει τον οδηγό του όταν το ESP θα μπει πολύ γλυκά και ανεπαίσθητα. Το ηλεκτρομηχανικό τιμόνι δεν μπορείς να το πεις «ξυραφένια» αλλά είναι άμεσο και στο πρόγραμμα Sport (στάνταρ είναι η παραμετροποίηση με τα επιπλέον προφίλ Eco και Normal) αποκτά το σωστό βάρος.

Και για το τέλος αφήσαμε τον πολυβραβευμένο 1.0 Ecoboost με τη νέα κυλινδροκεφαλή που είναι τοποθετημένη ανάποδα και με τεχνολογία προσωρινής απενεργοποίησης του ενός κυλίνδρου. Η σχέση συμπίεσης είναι στο 10,5:1, υπάρχει νέος στροβιλοσυμπιεστής, φίλτρο GPF και πολλές άλλες αναβαθμίσεις. Όλα αυτά μεταφράζονται σε ένα μοτέρ με πιο γεμάτη και ροπάτη λειτουργία από χαμηλά που κινεί αγόγγυστα το νέο Focus με αρωγό και το πολύ καλό τόσο σε κλιμάκωση όσο και σε αίσθηση επιλογέα των έξι σχέσεων. Σπορ και ευχάριστη ακούγεται η τρικύλινδρη χροιά του μοτέρ, ενώ για την κατανάλωση υπολογίστε περίπου στα 7,5-8,0 λίτρα/100 χλμ. Αυτό που θα ήθελα είναι ένας λιγότερο ελαφρύς στην μέση της διαδρομής και πιο προοδευτικός συμπλέκτης, αλλά αυτό είναι κάτι που συνηθίζεται με τον καιρό. Πολύ δυνατά τα φρένα παρότι άστρωτα.

Εν κατακλείδι το νέο Ford Focus είναι ένα μοντέλο με πιο ώριμο χαρακτήρα διατηρώντας τον οδηγοκεντρικό του χαρακτήρα. Παράλληλα προσφέρει αρχοντικούς χώρους για τους πίσω επιβάτες και έχει έναν αποδοτικό κινητήρα. Για όσους γλυκοκοιτάζουν το νέο Focus ως το επόμενο τους αυτοκίνητο θα πρέπει να έχουν υπόψη τους τα 5 χρόνια εργοστασιακής εγγύησης Ford Protect και την επέκταση έως 8 χρόνια ή 100.000 χιλιόμετρα (συμπεριλαμβανομένων των 2 ετών της βασικής). Εννοείται πως ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας είναι υπερπλήρης και ενδεικτικά αναφέρουμε μερικά από τα συστήματα παρακάτω (μετά τον πίνακα ακολουθούν επεξηγηματικά βίντεο).

[accordion close=»1″ title=»Συστήματα υποβοήθησης Ford Focus«]Οι προηγμένες τεχνολογίες υποστήριξης οδηγού κάνουν την οδήγηση ενός Ford Focus στον αυτοκινητόδρομο, σε συνθήκες πυκνής κυκλοφορίας και στην πόλη ευκολότερη από ποτέ και έχουν σχεδιαστεί για να κάνουν την οδηγική εμπειρία πιο άνετη, λιγότερο απαιτητική και ασφαλέστερη. Το Adaptive Cruise Control, που βοηθά το όχημα να διατηρεί μία απόσταση από τα προπορευόμενα οχήματα, βελτιώνεται με:

• Stop & Go, επιτρέπει στο Focus να σταματά πλήρως σε συνθήκες πυκνής κυκλοφορίας. Το αυτοκίνητο θα αρχίσει να κινείται αυτόματα εάν είναι σταματημένο για λιγότερο από 3 δευτερόλεπτα, O οδηγός μπορεί να πιέσει ένα μπουτόν στο τιμόνι ή το γκάζι για να ξεκινήσει αν περάσουν πάνω από 3 δευτερόλεπτα.
• Speed Sign Recognition, μπορεί να προσαρμόσει την ταχύτητα του οχήματος εντός των νόμιμα επιτρεπόμενων ορίων παρακολουθώντας πινακίδες με όρια ταχύτητας και πληροφορίες από το ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης
• Lane-Centring, βοηθά στη μείωση του στρες σε μεγάλα ταξίδια, διατηρώντας το όχημα στο κέντρο της λωρίδας του

Το Adaptive Front Lighting System με Predictive curve light (προληπτικός φωτισμός στροφών) και Sign-based light (φωτισμός ανάλογα με την οδική σήμανση) της Ford για πρώτη φορά προσαρμόζει εκ των προτέρων τις δέσμες των προβολέων για μέγιστη ορατότητα πριν το όχημα φτάσει σε μία στροφή, διασταύρωση ή κυκλικό κόμβο, χρησιμοποιώντας την εμπρόσθια κάμερα για παρακολούθηση των σημάνσεων των λωρίδων μέχρι 65 m μπροστά και την ανίχνευση σημάτων για κυκλικούς κόμβους, σημάτων στοπ και κανόνων προτεραιότητας. Το νέο Focus προσφέρει επίσης αντιθαμβωτική μεγάλη σκάλα φώτων Glare-free high beam που δεν θαμπώνει τους άλλους οδηγούς και βελτιώνει την ορατότητα τη νύχτα.

Το Focus είναι επίσης το πρώτο όχημα της Ford στην Ευρώπη που διαθέτει Head-up display (HUD) – από τα πιο φωτεινά και μεγαλύτερα συστήματα της αγοράς – που βοηθά τους οδηγούς να έχουν την προσοχή τους στο δρόμο προβάλλοντας χρήσιμες πληροφορίες στο πεδίο ορατότητάς τους.

Το Active Park Assist 2 διευκολύνει το παρκάρισμα ελέγχοντας την επιλογή εμπρόσθιας σχέσης και όπισθεν, το γκάζι, το φρένο και σύστημα διεύθυνσης – και αυτόματα παρκάρει το όχημα σε κάθετους και παράλληλους χώρους στάθμευσης μήκους μόλις 1,1 m μεγαλύτερων από το αυτοκίνητο. Ο οδηγός μπορεί να ελέγχει την κίνηση του οχήματος επιλέγοντας απλά νεκρά και κρατώντας πατημένο ένα μπουτόν στην κεντρική κονσόλα.

Πρόσθετες τεχνολογίες σχεδιασμένες για να βοηθούν τους οδηγούς του Focus να αποφεύγουν ατυχήματος και διάσπαση της προσοχής είναι Pre-Collision Assist με Ανίχνευση Πεζού & Δικυκλιστή (Pedestrian & Cyclist Detection), Evasive Steering Assist, Blind Spot Information System με Cross Traffic Alert, Κάμερα Οπισθοπορείας, Wrong Way Alert και Post-Collision Braking.[/accordion]

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων FORD

Ford Focus 1.0 Ecoboost (125 PS) – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 999 cc
Διάμετρος x διαδρομή 71,9 x 82,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος
Ισχύς 92 kW (125 PS) / 6.000 rpm
Ροπή 170 Nm (17,3 kgm) / 1.400-4.500 rpm
Τροφοδοσία Άμεσου ψεκασμού με υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,0 sec
Τελική ταχύτητα 200 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,5 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,9 / 4,2 / 4,8 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 52 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 693 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 131 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental ContiSportContact5, 215/50 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.378 x 1.825 x 1.452 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.572 / 1.553 mm
Μεταξόνιο 2.700 mm
Χώρος αποσκευών 341 με ρεζέρβα ανάγκης (375 με κιτ επισκεύης) – 1.354 lt
Απόβαρο 1.322 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: : από 17.894€

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close