Mercedes-Benz: Με τις υβριδικές plug-in και την GLC F-Cell στην Γερμανία [first drive]

Ταξιδέψαμε μέχρι την Στουτγάρδη για να δούμε από κοντά και να οδηγήσουμε τις πιο πρόσφατες ηλεκτροϋβριδικές Mercedes καθώς και την πολύ ενδιαφέρουσα GLC με κυψέλες καυσίμου…

To μέλλον είναι ηλεκτρικό και έξυπνο. Αυτό είναι το μήνυμα για την επόμενη ημέρα της αυτοκινητοβιομηχανίας και της Mercedes-Benz που έχει ως στόχο μέχρι το 2022 να έχει υβριδοποιήσει ολόκληρη την γκάμα της, ενώ εκτιμά πως το 2025 τα ηλεκτρικά της θα κατέχουν το 15-20% των ετήσιων πωλήσεων.

Την προηγούμενη εβδομάδα η γερμανική μάρκα παρουσίασε στην Στουτγάρδη τις πιο προηγμένες τεχνολογικά καθώς και τις πιο πράσινες εκδόσεις των C-Class, E-Class και S-Class. Οι οποίες φυσικά ενσωματώνουν ηλεκτροκινητήρες και μπαταρίες με αποκορύφωμα την F-Cell με κυψέλες καυσίμου. Αλλά ας μιλήσουμε για την κάθε σειρά μοντέλων ξεχωριστά και όπως διαχωρίζουν οι Γερμανοί τα υβριδικά νέας γενιάς (EQ Power), τα plug-in υβριδικά (EQ Boost) και τα ηλεκτρικά με μπαταρίες ή κυψέλες καυσίμου (EQ).

EQ Boost

Η υβριδοποίηση έχει ήδη ξεκινήσει και στα επόμενα χρόνια θα περάσει σχεδόν σε κάθε μοντέλο ώστε να μειωθούν τόσο τα επίπεδα κατανάλωσης όσο και εκπομπής ρύπων. Οι ειδικοί της Mercedes θεωρούν πως ο καλύτερος  τρόπος για να συνδυαστούν  οι επιδόσεις με την ανάκτηση ενέργειας και το οικονομικό ρολάρισμα είναι το υβριδικό σύστημα 48V.

Τα πιο απλά κατασκευαστικά mild hybrid -48βολτα συστήματα με ιμάντα- συνδυάζονται με τετρακύλινδρους κινητήρες. Οι μεγαλύτεροι έχουν έναν ηλεκτροκινητήρα ο οποίος βρίσκεται μεταξύ του κινητήρα και της μετάδοσης και ουσιαστικά αποτελεί ένα προηγμένο start/stop που μπορεί να εκκινήσει τον κρύο κινητήρα και να κινεί το αυτοκίνητο σε συνθήκες ρολαρίσματος (χαλαρή κίνηση σε ευθεία, pls δείτε τα πολύ όμορφα και αναλυτικά βίντεο).

EQ Power

Σε αυτή την σειρά μοντέλων ανήκουν τα υβριδικά που μπαίνουν και στην πρίζα (ένα στοιχείο διαφοροποίησης είναι πως η υποδοχή βρίσκεται στο πίσω μέρος και όχι μπροστά) για φόρτιση σε 1,5 ώρες (σε Wallbox) χάρη στον υδρόψυκτο onboard φορτιστή 7,4 kW.. Εδώ υπάρχει η δυνατότητα καθαρής ηλεκτροκίνησης για απόσταση περίπου 50  χλμ. και για κίνηση σε αστικό περιβάλλον. Ο ηλεκτροκινητήρας των 90 kW βρίσκεται σε όλες τις εκδόσεις και είναι ενσωματωμένος ανάμεσα στον θερμικό κινητήρα και στο αυτόματο κιβώτιο 9G-Tronic.

Στην περίπτωση της Mercedes S 560e υπάρχει ένας V6 βενζίνης των 367 ίππων. Σε σχέση με την προηγούμενη υβριδική S-Class η μπαταρία Li-NMC (λιθίου ιόντων με στοιχεία νικελίου, μαγγανίου και κοβάλτιου, κατασκευάζεται από την Accumotive που ανήκει στην Daimler) έχει αυξηθεί από τις 8,7 kWh στις 13,5 kWh προσφέροντας μεγαλύτερη αυτονομία 50 χλμ. και ηλεκτροκίνηση σε ταχύτητες έως 130 χλμ./ώρα.

Πίσω από το τιμόνι της S560e απολαμβάνεις την άνεση μίας σούπερ λιμουζίνας με όλες τις τεχνολογικές ανέσεις και με μία αρχοντική κύλιση που απλά δεν υπάρχει. Υπάρχουν διάφορα προγράμματα κίνησης, παραμετροποίησης του σασί και φυσικά ημιαυτόνομη οδήγηση. Η συνδυαστική ισχύς είναι στους 476 ίππους (ο V6 3.0 αποδίδει 367 άλογα + 90 kW του ηλεκτροκινητήρα) με 0-100 στα 5,0 δλ. και εκπομπή στα 59 γρ. CO2/χλμ.

Πολύ ενδιαφέρουσα αποδείχτηκε η C 300de που οδηγήσαμε και που τοποθετείται απέναντι στα BMW 330e και VW Passat GTE. Εδώ ένας δίλιτρος πετρελαιοκινητήρας των 194 ίππων συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 90 kW και επίσης με μπαταρία 13,5 kWh προσφέροντας πολύ μεγάλη οικονομία καυσίμου. Παράλληλα αποτελεί το τέλειο άλλοθι για να μπαίνει στα κέντρα της πόλης (όταν και αν μπει εμπάργκο στα Euro 6d) αφού ο οδηγός μπορεί να κινηθεί με ηλεκτρικά για 57 χιλιόμετρα.

Η συνδυασμένη ισχύς είναι στους 306 ίππους και οι επιδόσεις εντυπωσιάζουν με το 0-100 στα μόλις 5,7 δλ και εκπομπή στα 42 γρ. CO2/100 χλμ. Εντυπωσιακή είναι και η λειτουργία της plug-in διάταξης όπου η συνεργασία των δύο μοτέρ είναι απόλυτα ομαλή και δίχως να γίνεται αντιληπτή και με γραμμική απόδοση της ισχύος. Εδώ να πούμε πως παρόμοιες εντυπώσεις αποκομίσαμε και από τις E 300e και E 300de, όπου τα τεχνικά χαρακτηριστικά μπορείτε να τα δείτε παρακάτω.

  C 300 de E 300 e E 300 de S 560 e
Number of cylinders/arrangement/type 4/in-line/diesel 4/in-line/petrol 4/in-line/diesel 6/V/petrol
Displacement (cc) 1950 1991 1950 2996
Rated output of combustion engine (kW/hp at rpm) 143/194at 3800 155/211at 5500 143/194at 3800 270/367 at 5500-6000
Rated torque of combustion engine (Nm at rpm) 400 at 1600-2800 350 at 1200-4000 400 at 1600-2800 500 at 1800-4500
Rated output of electric motor (kW) 90 90 90 90
System output (kW/hp) 225/306 235/320 225/306 350/476
System torque (Nm) 700 700 700 700
Acceleration 0-100 km/h (s) 5.6 (5.7) 5.7 5.9 5.0
Top speed (km/h) 250 250 250 250
Top speed, electric (km/h) over 130 over 130 over 130 over 130
Combined fuel consumption from (l/100 km) 1.6-1.4 (1.6-1.5) 2.0 1.6 2.6-2.5
Combined CO2 emissions from (g/km) 42-38 (42-39) 45 44-41 59-57
Total battery capacity (kWh) 13.5 13.5 13.5 13.5
Combined electrical consumption (kWh/100 km) 18.7 (19.1) 14.5 18.7 (19.7) 20.2-20.0
Electric range (km) up to 57 (56) 50 up to 54 (52) up to 50

EQ – F-CELL

Πρόσφατα η Mercedes παρουσίασε την EQC και μέχρι να την οδηγήσουμε είχαμε μία γεμάτη εμπειρία με την GLC F-CELL. H Mercedes (όπως οι Honda και Toyota) είναι από τους κατασκευαστές που κοιτούν στην μεθεπόμενη δεκαετία και συνεχίζουν να επενδύουν στις κυψέλες καυσίμου και στο υδρογόνο (η Mercedes είχε παρουσιάσει το 2010 την B-Class F-Cell). Προς το παρόν η EQC (ηλεκτρικό μόνο με μπαταρίες) δείχνει πιο κοντινή από ότι η GLC F-Cell που είναι το πρώτο με κυψέλες και μπαταρία που φορτίζει.

Η διαφορά των δύο οχημάτων μηδενικών ρύπων είναι πως η F-Cell καταναλώνει στις κυψέλες της υδρογόνο για να παραχθεί ηλεκτρική ενέργεια. Το πλεονέκτημα της είναι πως ο ανεφοδιασμός διαρκεί όσο ένας με συμβατικά καύσιμα, το μειονέκτημα είναι το ανύπαρκτο δίκτυο (στην Γερμανία υπάρχουν 100 σημεία ανεφοδιασμού, 400 έως το 2023) με την παραγωγή υδρογόνου να αποτελεί ένα άλλο ζήτημα.

Πως λειτουργεί ένα όχημα με κυψέλες καυσίμου;

Αντίθετα η EQC μπορεί να φορτίζει από το σπίτι μέχρι τα σημεία ταχυφόρτισης. Για αυτό το λόγο οι μηχανικοί πρόσθεσαν στην GLC F-CELL μία μεγαλύτερη μπαταρία λιθίου-ιόντων των 13,5 kWh (ουσιαστικά το ωφέλιμο είναι 9,3 kWh). Η αυτονομία της μπαταρίας είναι στα 51 χλμ. συν τα 478 χλμ. από τις κυψέλες (τιμές κατά NEDC) με μέση κατανάλωση 0,34 κιλά H2/χλμ. και 13,7 kWh/100 χλμ. Σημειώστε πως η μπαταρία φορτίζει σε 1,5 ώρες και οι δύο δεξαμενές υδρογόνου χωρούν 4,4 κιλά υδρογόνου υπό πίεση 700 bar και μόλις σε 3 λεπτά της ώρας.

Οδηγώντας στην πόλη της Στουτγάρδης με το όμορφο πράσινο ανάγλυφο η «υδρογονοκίνητη» (ουσιαστικά είναι ηλεκτροκίνητη) GLC με τον ηλεκτροκινητήρα των 211 ίππων και 365 Nm είναι πολύ ευχάριστη και δεν διαφέρει αισθητά από την συμβατικά πέρα από το βάρος που γίνεται αντιληπτό στις στροφές (ψιλά γράμματα). Οι ειδικοί μας τόνισαν πως η μεγαλύτερη μπαταρία καλύπτει την όποια υστέρηση υπάρχει στην απότομη ζήτηση για ρεύμα (δηλ. τέρμα γκάζι) εξαλείφοντας κάθε «lag».

Από τα τέσσερα προγράμματα κίνησης (Hybrid, F-Cell, Battery, Charge) ο οδηγός μπορεί να κάνει διαχείριση των αποθεμάτων υδρογόνου ή μπαταρίας. Με απλά λόγια η F-Cell δεν διαφέρει στην οδήγηση από ένα οποιοδήποτε ηλεκτρικό. Το άμεσο μέλλον και η επόμενη δεκαετία μπορεί να ανήκει στα ηλεκτρικά BEV αλλά οι μπαταρίες θέτουν και όρια. Για παράδειγμα τα μεγάλα φορτηγά και επαγγελματικά για να βγάζουν δρομολόγια μπορούν μόνο με μεγάλες μπαταρίες που το φορτίο τους τελικά αναλώνεται στο να κουβαλούν το ίδιο τους το βάρος.

Τουναντίον οχήματα βαρέως τύπου με κυψέλες είναι ιδανικά για κίνηση με μηδενικούς ρύπους και οι ειδικοί της Mercedes θεωρούν πως από εκεί θα αρχίσει η διάδοση των fuel cell. Δηλαδή από μικρά φορτηγά και σε αστικά κέντρα με δακτύλιο και με ικανοποιητικό δίκτυο ανεφοδιασμού H2.

GLC F-CELL – ΤΕCH SPECS  
Combined CO2 emissions (g/km) 0
Combined hydrogen consumption in hybrid mode (kg/100 km) 0.34
Combined electrical consumption (kWh/100 km) 13,7
H2 range in hybrid mode (NEDC) (km) 478
Battery-electric range in battery mode (NEDC) (km) 51
Engine Electric motor
Rated output (kW/hp) 155 (211)
Peak torque (Nm) 365
Battery Lithium-ion
Energy content (gross/net) (kWh) 13,5 /9,3
Fuel cell PEM
H2 tank capacity (kg) (usable for SAE J2601, 2014 or more recent) 4.4
Top speed (km/h) 160 (governed)
Length (mm) 4.671
Width (mm) 2096
Height (mm) 1.653
Track width (mm) 1625 (front axle) | 1621 (rear axle)
Wheelbase (mm) 2873

Η2: Το καύσιμο του μέλλοντος;

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close