Kodiaq Scout, ένα Skoda για αποδράσεις [on the road+blog]

Δεν χρειάζεται να είσαι ο ίδιος… πρόσκοπος για να τα καταφέρεις στα βουνά. Το Kodiaq Scout φροντίζει για οτιδήποτε χρειαστεί.

Και όχι, δεν πρόκειται να αναφέρω κάποια ιστορία σκληρού off road, όπου το μοντέλο της Skoda τα κατάφερε παλικαρίσια, περνώντας από βράχια, λάσπες, νεροφαγώματα και κατωφέρειες που θύμιζαν γκρεμούς. Ας μην κοροϊδευόμαστε. Πολύ λίγα μοντέλα καλύπτουν τις συγκεκριμένες απαιτήσεις. Και ακόμα λιγότεροι είναι οι οδηγοί που θα αναζητήσουν τέτοιου είδους εμπειρίες και θα ρισκάρουν την ακεραιότητα των ίδιων και των οχημάτων τους. Ως εκ τούτου, ας προσγειωθούμε στην πραγματικότητα.

Αυτό που αντιλαμβάνεται ο μέσος άνθρωπος ως μία χειμερινή εξόρμηση, είναι να πάρει την παρέα του και να περάσει μερικές ημέρες στο βουνό, σε κάποιο ενοικιαζόμενο δωμάτιο, σαλέ ή καταφύγιο. Με μία μικρή απόκλιση ως προς την κανονικότητα, το μενού στην προκειμένη περίπτωση περιλάμβανε διαβίωση στη φύση με σκηνή. Όσο για το βουνό, ο Παρνασσός, λίγο πριν πέσουν τα πρώτα χιόνια.

Αναλυτικές δοκιμές βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων εκδόσεων του Skoda Kodiaq μπορείτε να βρείτε εδώ και εδώ, πράγμα βολικό, καθώς δεν θα χρειαστεί να μιλήσω εκτενώς για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο. Παρόλα αυτά, δεν μπορώ να μην αναφέρω ορισμένες ιδιαιτερότητες του, καθώς και -για μία ακόμα φορά- την ευρυχωρία και την άνεση που προσφέρει, μιας που κατάφερε να μεταφέρει 5 καλοζωισμένους ενήλικες και μία πληθώρα σακιδίων και εξοπλισμού, χωρίς να νιώσει κανείς και τίποτα στρυμωγμένο!

Σε αντίθεση με τα απλά Kodiaq, το Scout είναι τετρακίνητο και αρκετά πιο προετοιμασμένο για τα όσα μπορεί να συναντήσει κανείς εκεί έξω. Πέρα από κάποιες σχεδιαστικές πινελιές, όπως οι προστατευτικές ποδιές στους προφυλακτήρες και οι ράγες οροφής, διαθέτει το πακέτο rough road, με προστατευτικά καλύμματα κάτω από το δάπεδο. Εγκυκλοπαιδικά, η απόστασή του από το έδαφος είναι 194 χλστ, ενώ οι γωνίες προσέγγισης, ράμπας και φυγής είναι 22, 19,7 και 23,1 μοίρες.

Η κίνηση μεταδίδεται σε όλους τους τροχούς, μέσω ενός ηλεκτρονικά ελεγχόμενου πολύδισκου συμπλέκτη τύπου Haldex. Το ηλεκτρονικό πακέτο περιλαμβάνει επίσης το off road assist, που επεμβαίνει στο σύστημα πρόσφυσης και στην απόκριση του δεξιού πεντάλ, το ηλεκτρονικό μπλοκέ (EDL), τα Hill-Hold και Hill-Descent αλλά και το Driving Mode Select που μεταβάλλει τη συμπεριφορά του οχήματος ανάλογα με τις ανάγκες του οδηγού. Μάλιστα, στις βασικές επιλογές, Eco, Normal, Sport και Individual έχει προστεθεί η Snow, για αντίστοιχες συνθήκες.

Επιστρέφοντας στη μικρή αυτή εξόρμηση, το Kodiaq Scout στάθηκε και με το παραπάνω ικανό να αποσπάσει τα καλύτερα σχόλια και να δικαιολογήσει και το τελευταίο ευρώ από τα 43.980€ που κοστίζει αυτό το υπερπλήρες SUV. Καταρχήν είναι άνετο και καλοτάξιδο στο δρόμο, χωρίς να κουράζει. Μετά, παρά το μέγεθός του, είναι αρκετά ευέλικτο σε ορεινούς δρόμους γεμάτους στροφές. Κανείς δεν θα υποστηρίξει ότι το off road αποτελεί το μεγάλο του ατού, παρόλα αυτά όμως δεν φοβάται να λερώσει τους τροχούς του, μετακινούμενο εύκολα σε μέρη που δεν θα πήγαινε ένα συμβατικό, δικίνητο SUV.

Θέλετε και άλλα; Μερικούς πόντους θα αποσπάσει δίκαια για το δυνατό σύστημα κλιματισμού, το πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού και τις ευρύχωρες θήκες για μικροαντικείμενα, που εύκολα δέχονται χάρτες, γάντια και άλλα, όχι και τόσο «μικρά»-αντικείμενα. Εν κατακλείδι, με το χέρι στην καρδιά, το Scout τα κατάφερε περίφημα. Η ισχύς των 190 ίππων από το δίλιτρο TDI, σε συνδυασμό με τον όγκο και όλα τα επιμέρους χαρίσματά του, το κάνουν ένα εξαιρετικό για ταξίδια και αποδράσεις όχημα, το οποίο όμως τα καταφέρνει εξίσου καλά και στην καθημερινή χρήση. Από εμάς είναι ναι.

Ετικέτες

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close