NEA

EuroNCAP: 7 νέα πεντάστερα μοντέλα

Το νέο Ford Focus, οι Mercedes CLA και EQ C, η BMW Z4, το Audi A1, το Skoda Kamiq, και το SsangYong Korando κατάφεραν να αποσπάσουν τη μέγιστη διάκριση στις τελευταίες δοκιμές πρόσκρουσης.

Σύμφωνα με το Γενικό Γραμματέα του Euro NCAP, Michiel van Ratingen, «Είναι σημαντικό να βλέπουμε αυτή τη συνεχιζόμενη δέσμευση για τη βελτίωση της ασφάλειας. Από αυτά τα αποτελέσματα, η επίτευξη 5 αστέρων μπορεί να δείχνει τόσο εύκολη, αλλά η ικανοποίηση των απαιτήσεων των δοκιμών για την τεχνολογία είναι κάτι πολύ απαιτητικό και πάντα ενημερωμένο ώστε να ενσωματώνει τις πιο πρόσφατες τεχνολογικές εξελίξεις και προτεραιότητες αντιμετώπισης στην οδική ασφάλεια.

Την επόμενη χρονιά θα υπάρξει μια ακόμη αλλαγή βημάτων στις απαιτήσεις αξιολόγησης, αλλά η εμπειρία μας δείχνει ότι οι κατασκευαστές θα είναι πρόθυμοι να διατηρήσουν τα υψηλά πρότυπα που έχουν επιτύχει μέχρι στιγμής και ότι οι ευρωπαίοι καταναλωτές θα συνεχίσουν να εξυπηρετούνται καλά».

Από τα 7 αυτά μοντέλα, το Focus είχε δοκιμαστεί αρχικά την περασμένη χρονιά (κατακτώντας 5 αστέρια) αλλά η Ford επέλεξε να βελτιώσει ορισμένα σημεία και να ξανακάνει τη δοκιμή, με ακόμα καλύτερα αποτελέσματα. Οι διαφορές εστιάζονται στο σχεδιασμό των καθισμάτων και των προσκέφαλων, που βελτιώνουν τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου σε περίπτωση οπίσθιας πρόσκρουσης.

Η Mercedes είχε την τιμητική της, με 2 μοντέλα. Αρχικά το EQ C, το πρώτο της ηλεκτρικό, μικρό SUV. Αυτό κατάφερε να πετύχει 96% στην προστασία των επιβατών και 90% σε αυτή των παιδιών σε παιδικά καθίσματα. Αντίστοιχα σημείωσε 75% στην προστασία των πεζών και 75% στο σύνολο των ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας που φέρει. Ελαφρά καλύτερα τα πήγε η CLA, με την ίδια βαθμολογία στην προστασία των επιβατών και στα συστήματα προστασίας αλλά με καλύτερο σκορ στα παιδία (91%) και στην προστασία των πεζών (91%).

Περνώντας στη BMW Z4, το νέο roadster της βαυαρικής φίρμας σημείωσε ένα υψηλότατο επίπεδο προστασίας των επιβατών, 97%, με αντίστοιχα καλές έως πολύ καλές τιμές και στις υπόλοιπες κατηγορίες. Στη μεταφορά παιδιών το σκορ είναι 87%, στην προστασία πεζών 91% και στα συστήματα ασφαλείας 76%.

Το Kamiq, το μικρό SUV της Skoda κατάφερε επίσης να πετύχει τη μέγιστη διάκριση των 5 αστέρων, παρουσιάζοντας μία ισορροπημένη βαθμολογία. Πιο συγκεκριμένα πέτυχε 96% στην ασφάλεια των επιβατών, 85% για τα παιδιά, 80% για τους πεζούς και 76% για τα συστήματα προστασίας που φέρει.

Η μεγαλύτερη, ωστόσο, έκπληξη, έρχεται από το νέο Korando, το πρώτο SsangYong που καταφέρνει να αποσπάσει 5 αστέρια σε δοκιμή πρόσκρουσης. Εδώ οι βαθμολογίες του είναι πιο ταπεινές και πάλι όμως αρκετές για να του χαρίσουν τη μέγιστη διάκριση. Πιο συγκεκριμένα, έχει αποσπάσει 88% για τους επιβάτες, 85% για τα παιδιά, 68% για τους πεζούς και 74% για τα συστήματα προστασίας που φέρει.

Τέλος, το Audi A1, όπως και στην πρώτη γενιά του, το 2010, κατάφερε να μπει και αυτό στο club των πεντάστερων. Οι βαθμολογίες του είναι 95% και 85% για τους επιβάτες και τα παιδιά αντίστοιχα, 73% για τους πεζούς και 80% για τα συστήματα προστασίας. Το τελευταίο νούμερο είναι πολύ υψηλό και σε αυτό βοηθά το Audi Pre Sense Front που προσφέρεται ως στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις.

Ετικέτες

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close