Dacia Duster: Μία νέα όψη του ίδιου νομίσματος [blog + test drive]

Θα το πω πρώτος. Επαναλαμβάνομαι. Τα ίδια έγραφα και για το Renault Captur αλλά, διάολε, αυτός ο κινητήρας των 1,3 λίτρων είναι πολύ καλός για να είναι τόσο προσιτός.

Τελειώματα καλοκαιριού και -λίγο κάτι τελευταίες ημέρες άδειας, λίγο η δυσκολία να παραδεχτείς το γεγονός της επιστροφής στην καθημερινότητα- το μυαλό αναζητά μικρές αποδράσεις για να κρατηθεί μακριά από την καθημερινότητα της νέας «σχολικής» χρονιάς. Παρέα, λοιπόν, μία ιδέα για ολιγοήμερη απόδραση στο Μαίναλο και κουβέντα για την «Κεχρωτή». Εάν δεν την έχετε ακουστά, γκουγλάρετέ την. Πρόκειται για μία μικρή δολίνη, όπου χάρη σε ένα φαινόμενο θερμοκρασιακής αναστροφής αποτελεί το πιο ψυχρό μέρος της Ελλάδας. Εάν ψάχνετε για θερμοκρασίες κάτω από το μηδέν το δεκαπενταύγουστο, εκεί είναι ο προορισμός σας…

Επειδή όμως σημασία δεν έχει μόνο ο προορισμός αλλά και το ταξίδι, αφιερώσαμε λίγο χρόνο και για την επιλογή του μέσου που θα μας ταξίδευε μέχρι εκεί. Μετά από μια μικρή αναζήτηση, το πλέον κατάλληλο -και διαθέσιμο- για την περίσταση ήταν ένα Dacia Duster 1.3 TCe, στην ισχυρότερη έκδοση των 150 PS. Με το χέρι στην καρδιά, δεν ξετρελάθηκα σε αυτή την ιδέα. Το συγκεκριμένο θα έκανε σίγουρα τη δουλειά, προτιμούσα όμως κάτι σε diesel και τετρακίνητο, παρά βενζίνη και προσθιοκίνητο. Ο αφελής…

Τα πρώτα χιλιόμετρα δεν θα μπορούσαν να είναι πιο αδιάφορα. Οδήγηση μέχρι το βενζινάδικο, φουλάρισμα, πλύσιμο παρμπρίζ, έλεγχος ελαστικών και μετά πίσω για φόρτωμα. Σακίδια, σκηνές και ο,τι άλλος εξοπλισμός θεωρήθηκε απαραίτητος για μία παρέα καλοφαγάδων, με πρόγραμμα για bbq το βράδυ. Προσπαθώντας, ωστόσο, να μην παρεκκλίνω του θέματος (κρατιέμαι να μην κάνω εκτενή αναφορά στα χειροποίητα λουκάνικα του 1,5 μέτρου που ψωνίσαμε από το Λεβίδι…), θα δώσω ένα πρώτο πόντο στο Duster. Ρίχνοντας μία ματιά στην αυτονομία, αντίκρυσα ένα νούμερο του τύπου 860 χλμ. Για ένα SUV με ρεζερβουάρ 50 λίτρων, μου φάνηκε αρχικά σαν ψέμα, πως γρήγορα αυτή η τιμή θα ξεφούσκωνε. Μωρέ…

Φτάνοντας Τρίπολη ο δείκτης καυσίμου παρέμενε λίγο πάνω από τα 3/4 , ενώ η μέση κατανάλωση γύρω στα 7 λίτρα. Η τιμή αυτή είναι σίγουρα καλή για ένα φορτωμένο όχημα με τέτοια μετωπική επιφάνεια. Αυτό όμως ήταν το λιγότερο. Εκεί που πραγματικά με κέρδισε, για μία ακόμα φορά, ήταν στη γενικότερη λειτουργία του κινητήρα. Αθόρυβος, γραμμικός μέχρι εκεί που δεν πάει, ψωμωμένος από χαμηλά και με το NVH να τείνει στο μηδέν!

Αυτό το μοτέρ, ομολογώ, το είχα αρχικά αδικήσει. Η πρώτη φορά που ήρθα σε επαφή μαζί του ήταν στη δοκιμή της νέας -πέρυσι- Mercedes-Benz A-Class. Εκεί τα πάντα στέκονταν στο ύψος τους, οπότε και το μοτέρ δεν ξεχώρισε. Απλά συνέβαλλε στο συνολικά κορυφαίο αποτέλεσμα. Από εκεί και πέρα, σε ό,τι άλλο μοντέλο τον έχω πετύχει, είναι λες και δεν τα ξαναέχω οδηγήσει. Έτσι ακριβώς και με το Duster. Όλες οι υπόλοιπες εκδόσεις του θα έλεγα πως είναι τίμιες και οικονομικές. Αυτή είναι λες και οι μηχανικοί της Dacia επενέβησαν επίσης σε πάτωμα και αναρτήσεις, δίνοντας κάτι διαφορετικό. Κάτι πιο ποιοτικό και αναβαθμισμένο.

Η δύναμη και το τράβηγμα δεν έλειψε πουθενά. 150 ίπποι είναι αυτοί, με 250 Nm ροπής, από τις 1.700 σ.α.λ. Μάλιστα το λιθαράκι τους στην όλη υπόθεση έβαλαν και τα ελαστικά, που ήταν σχεδιασμένα για SUV και όχι αμιγώς ασφάλτινα, όπως βάζουν πολλοί ανταγωνιστές. Και στην εθνική ευθύβολο, και το βουνό του ανέβηκε, και όλα καλά τα έκανε. Για να μην μιλήσω για τα 17.380 ευρώ που ζητάει το συγκεκριμένο, στην έκδοση εξοπλισμού Prestige, που διαθέτει μέχρι και σύστημα πλοήγησης. Βάλτε στα συν και τα 5 έτη εγγύησης και 3 οδικής βοήθειας και έκλεισε. Η Dacia θα έπρεπε να πουλάει περισσότερα τέτοια…

Ετικέτες

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Ένα σχόλιο

  1. Πολύ ωραίο άρθρο συγχαρητήρια!!!!Συμφωνώ με το ότι η dacia θα έπρεπε να πουλάει περισσότερο
    στην χώρα μας αλλά υπάρχουν κι άλλα ενδιαφέροντα μοντέλα που δεν τα εισάγουν και δεν μπορώ να καταλάβω γιατί.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close