Ηλεκτρικά πάνω, σαβούρα κάτω… [blog]

Μετά την Κίνα η Ευρώπη θα αποτελέσει την δεύτερη μεγαλύτερη αγορά για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τουλάχιστον, η μισή, στην οποία προφανώς και δεν ανήκουμε…

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ακριβά και η τιμή πώλησής τους θα μειώνεται αλλά με σχετικά αργούς ρυθμούς. Εκτιμώ πως θα παραμείνουν ακριβότερα από τα συμβατικά ακόμη και μετά το 2030, ακόμη και αν προκύψει μία σούπερ επαναστατική τεχνολογία στις μπαταρίες. Αλλά αυτά τα έχω γράψει και ξαναπεί πολλές φορές

Αυτό που με προβληματίζει είναι κυρίως πως η ζήτηση για τα ηλεκτρικά θα αυξηθεί δραματικά στις πιο ανεπτυγμένες οικονομικά χώρες ή αν θέλετε σε αυτές με υψηλότερο βιοτικό επίπεδο ή σε αυτές με υψηλότερο κατά κεφαλήν εισόδημα. Σε αυτές βόρεια της Ευρώπης όπου έχουν γίνει και πιο σοβαρά μέτρα για την υποδοχή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Μερικά από αυτά είναι τα σημεία φόρτισης, τα διάφορα κίνητρα (π.χ. απαλλαγή από τα διόδια, από τον δακτύλιο κ.α.) και οι γενναίες πριμοδοτήσεις. Για παράδειγμα, το ηλεκτρικό Peugeot 208 έχει προκαθορισμένη τιμή στις 30.000 ευρώ και στην Γαλλία κοστίζει μόλις 22.000, φυσικά με την κρατική επιδότηση.

Στο σημείο αυτό θα ήθελα να πω πως συμφωνώ στις επιδοτήσεις που ωφελούν το περιβάλλον. Ωστόσο, τα τύπου απόσυρσης μέτρα που ουσιαστικά διευκολύνουν την απόκτηση αυτοκινήτων της τάξης των 30-40 χιλιάδων ευρώ (δηλ. των οικονομικά ευκατάστατων) δεν με βρίσκουν σύμφωνο. Πως θα σας φαινόταν να έχει επιδότηση ένα ηλεκτρικό SUV που κοστίζει π.χ. 60.000 ευρώ; Αν υπάρξει απόσυρση για τα ηλεκτροϋβριδικά, το σωστό είναι να υπάρξει απόσυρση και για τα μικρότερα φτηνότερα μικρού κυβισμού αυτοκίνητα που α) απευθύνονται στην πλειονότητα των πολιτών και β) τους δελεάζει από την αγορά ενός μεγαλύτερου κυβισμού μοντέλο.

Επιστρέφοντας στο θέμα μας και στις πωλήσεις των ηλεκτρικών, πολύ φοβάμαι πως όσο αυτές αυξάνονται τόσο ο Βοράς θα ξεφορτώνεται τα παλιά αυτοκίνητα βενζίνης και πετρελαίου προς τον Ευρωπαϊκό Νότο και τις Ανατολικές χώρες. Με λίγα λόγια η εγχώρια αγορά κινδυνεύει να πλημμυρίσει με φτηνά μεταχειρισμένα, για τα οποία κανείς δεν εγγυάται για την κατάσταση και την ποιότητα τους.

Ήδη με το που ενεργοποιήθηκε η διαδικασία σύγκρισης ανακολουθίας χιλιομέτρων στα ΚΤΕΟ είναι να τραβά κανείς τα μαλλιά του για το πόσα μεταχειρισμένα έχουν πωληθεί με «γυρισμένα» χιλιόμετρα. Η κυβέρνηση θα πρέπει να πάρει τα μέτρα της ώστε η ελληνική αγορά αυτοκινήτου να μην γεμίσει με ταλαιπωρημένα και πειραγμένα μεταχειρισμένα. Ειδάλλως, κοιτώντας τον χάρτη της Ευρώπης θα βλέπουμε «ηλεκτρικά πάνω, σαβούρα κάτω»…

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close