ΔΟΚΙΜΕΣ

Με το νέο Ford Puma στην Ισπανία [first drive]

Το νέο Ford Puma θα είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά από τον επόμενο μήνα με τις τιμές πώλησης να ξεκινούν από τις 20.097€.

Αν ανήκεις σε όσους σκέπτονται να αγοράσουν ένα σπορ SUV (ή για την ακρίβεια ένα κόμπακτ crossover) θα πρέπει να νιώθεις ικανοποίηση. Πρώτον, επειδή αυτό σημαίνει πως έχεις το απαιτούμενο μπάτζετ για να προχωρήσεις. Δεύτερον, επειδή έχεις να επιλέξεις ανάμεσα σε νέα, όμορφα και πολύ δελεαστικά μοντέλα, όπως είναι τα Nissan Juke, Renault Captur, Peugeot 2008, Skoda Kamiq κ.α. Και φυσικά το νέο Ford Puma για το οποίο θα ομολογήσω πως ήμουν πολύ περίεργος μέχρι να το οδηγήσω.

Αλλά πριν φτάσω μέχρι εκεί θα ξεκινήσω από την ελκυστική και στα σίγουρα ψαρωτική σχεδίαση του αμαξώματος. Η οποία αν θέλετε μπορείτε να την προσδιορίσετε και ως η «μακάν» του λαού. Ναι, το νέο Puma καταφέρνει να δείχνει τόσο εντυπωσιακό, δυναμικό και όμορφο τοποθετώντας το ντιζάιν ως ένα από τα βασικά κίνητρα της απόκτησής του. Και έχοντας ως βάση την πλατφόρμα και τα μηχανικά μέρη του Fiesta το Puma έχει και ανάλογα κόμπακτ διαστάσεις. Για την ακρίβεια το μήκος του είναι στα 4,186 μέτρα (+9,5 από το Fiesta), το πλάτος στα 1,805 και το ύψος στα 1,550 όταν το μεταξόνιο είναι στα 2.588 χιλιοστά και 9,5 εκατοστά μακρύτερο από του Fiesta.

Περνώντας στο εσωτερικό η εικόνα είναι λίγο-πολύ γνώριμη από τα Fiesta και Focus με τα πλαστικά να είναι προσεγμένα και ποιοτικά. Στην πλούσια έκδοση που οδήγησα υπήρχε ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών με πολύ όμορφα γραφικά και απεικόνιση πολλαπλών πληροφοριών. Στην κεντρική κονσόλα υπάρχει μια ελεύθερη touch-screen με διάσταση 8 ιντσών, η οποία συνδυάζεται με το πιο πρόσφατο Sync3 προσφέροντας όλες τις δυνατότητες συνδεσιμότητας, καθώς και υποστήριξη φωνητικών και ανέπαφων εντολών.

Όσο για το χώρο αποσκευών φτάνει συνολικά έως τα 456 λίτρα (με κιτ επισκευής αντί για ρεζέρβα ασφαλείας). Η Ford στέκεται ιδιάιτερα στο Mega Box, ένα χώρος σαν κουτί κάτω από το κάλυμμα ο οποίος έχει μέχρι και απορροή για να ξεπλένεται ή να αδειάζει από υγρές ακαθαρσίες. Το MegaBox έχει χωρητικότητα 80 λίτρα. Όσο για τους χώρους οι πίσω επιβάτες έχουν καλό χώρο για τα γόνατα τους με κανοποιητική απόσταση για τα κεφάλια τους.

Μέχρι να δούμε την diesel έκδοση (την 1.5 EcoBlue με 120 ίππους που θα είναι διαθέσιμη τον Μάιο μαζί με την αυτόματη έκδοση DCT-7) ή το ισχυρότερο Puma ST (το οποίο θα βασίζεται στην συνταγή του Fiesta ST), το Puma θα διατίθεται στις δύο mild hybrid εκδόσεις του τρικύλινδρου EcoBoost με ισχύ 125 και 155 ίππων. Με λίγα λόγια την λειτουργία του 1.000άρη κινητήρα συμπληρώνει ένα ήπιο 48βολτο υβριδικό mHEV σύστημα μίζας/ γεννήτριας 11,5 kW με ιμάντα και δυνατότητα ανάκτησης ενέργειας σε μία μικρή αερόψυκτη μπαταρία λιθίου ιόντων 10 Ah.

Με το πόδι στο γκάζι ο εξηλεκτρισμένος Ecoboost πραγματικά εντυπωσιάζει με το πόσο στρωτός είναι στην λειτουργία του. Εξαιρετικό και το start/stop που απενεργοποιεί εντελώς ανεπαίσθητα το μοτέρ λίγο πριν το αυτοκίνητο ακινητοποιηθεί. Με το απόβαρο να ξεκινά από τα 1.269 κιλά ο νέος Ecoboost όχι μόνο δεν συναντά το παραμικρό ζήτημα αλλά κινεί με χαρακτηριστική άνεση το Puma. Ενδεικτικό είναι πως και για τις δύο εκδόσεις (125 και 155 ίππων) το 0-100 χλμ./ώρα βρίσκεται κάτω από τα 10 δευτερόλεπτα (συγκεκριμένα 9,8  και 9,0 δλ. με τελική 191 και 205 χλμ./ώρα, αντίστοιχα).

Στον ανοιχτό δρόμο και στην καλή ισπανική άσφαλτο η ποιότητα κύλισης κυμαίνεται στα τυπικά πολύ καλά επίπεδα της Ford. Στο όριο το Puma στρίβει σαν… πούμα και όποτε χρειαστεί τα ηλεκτρονικά να επεμβαίνουν διακριτικά. Το ηλεκτρομηχανικό τιμόνι έχει μια λίγο πιο χαλαρή αίσθηση από εκείνη των Fiesta και Focus, αλλά η κατάσταση βελτιώνεται θεαματικά στο πρόγραμμα Sport αποκτώντας το σωστό βάρος όταν αναζητήσεις το κάτι παραπάνω. Η πίσω ανάρτηση έχει έναν καλό-ρυθμισμένο ημιάκαμπτο που απορροφά με βάθος τις όποιες ελάχιστες κακοτεχνίες συναντήσαμε στους δρόμους γύρω από τη Μάλαγα.

Με ένα πρώτο συμπέρασμα θα έλεγα πως το Puma παρά τον υπερυψωμένο (απόσταση αμαξώματος από το έδαφος στα 16,5 εκ.) κόμπακτ crossover χαρακτήρα του καταφέρνει να πλησιάζει την ευχέρεια με την οποία περνά από τις στροφές ένα Fiesta ή ένα Focus. Εννοείται πως υπάρχουν κάποιες μεγαλύτερες κλίσεις στις καμπές, αλλά είναι κάτι απόλυτα λογικό αφού ο οδηγός κάθεται 3 εκ. ψηλότερα από ένα Fiesta και με το σασί να βρίσκεται άλλα 3 εκ. ψηλότερα (απόσταση από το έδαφος 16,6 εκ.).

Και θα έλεγα πως για τον χαρακτήρα του το Puma είναι ένα από τα πιο απολαυστικά και καλοστημένα αυτοκίνητα. Αλλά περισσότερα για το πως κινείται το νέο Puma (εδώ οι τιμές πώλησης, μόνο στις υπερπλήρεις εκδόσεις Titanium και ST-Line) θα έχουμε να πούμε από την σχετική μας δοκιμή μέσα στο Φεβρουάριο.

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!
Back to top button
Close
Close