BLOGNEAΝίκος Ι. Μαρινόπουλος

Πως το ηλεκτρικό ID.3 καταφέρνει να είναι φτηνότερο από ένα VW Golf; [blog]

Χρησιμοποιώντας απλά μαθηματικά η Volkswagen προσπαθεί να μας πείσει πως το ηλεκτρικό της αυτοκίνητο είναι φτηνό. Είναι όμως έτσι τα πράγματα;

Ακριβώς έτσι είναι. Αρκεί να λάβουμε υπόψη ένα πολύ υψηλό περιβαλλοντικό μπόνους που προβλέπεται για την γερμανική αγορά και το οποίο φτάνει τα 6.750€! Από εκεί και πέρα τα μαθηματικά φέρνουν το ID.3 φτηνότερο από την βασική έκδοση Life του Golf 1.5 TSI και του Golf 2.0 TDI.

Συγκεκριμένα, η VW αναφέρει πως το ID.3 στην βασική του έκδοση με την μπαταρία 45 kWh αυτονομίας 330 χιλιομέτρων θα κοστίζει 23.430€ (πάντα στην Γερμανία). Μεγάλη εντύπωση πάντως μου προκαλεί πόσο υψηλές είναι οι τιμές του Golf (26.640€ το 1.5 TSI!) και σε σχέση με την Ελλάδα.

Προς το παρόν (επειδή αυτές οι πριμοδοτήσεις για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν θα υπάρχουν για πάντα) το γερμανικό κράτος επιδοτεί περίπου τα μισά από τις 6.570€ (τα υπόλοιπα επιβαρύνουν τον κατασκευαστή) για όσα ηλεκτρικά έχουν τιμή έως 47.600€ . Για τα ακριβότερα έως 77.600€ η επιδότηση είναι μικρότερη στις 5.570€. Κάτι που σημαίνει πως το ID.3 θα έχει μια «κανονική» τιμή στις περίπου 30.000€ και στις 35.000€ η μεγαλύτερη έκδοση 58 kWh με αυτονομία 420 χλμ.

H Volkswagen αναφέρεται και στο κόστος χρήσης όπου το ID.3 (η διάθεση του οποίου θα ξεκινήσει αυτό το καλοκαίρι) έχει χαμηλότερο κατά 70€ το μήνα εξοικονομώντας περίπου 840€ σε ετήσια βάση. Όπως μπορείτε να δείτε στο παρακάτω γράφημα η διαφορά προκύπτει από τα ασφάλιστρα, το σέρβις λαδιών, την απαλλαγή τελών για τα πρώτα 10 χρόνια, την διαφορά στο κόστος καυσίμου, μέχρι και στα πιο στενά λάστιχα για καλύτερη αυτονομία. Ειδικά στην περίπτωση του leasing το όφελος από ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι υψηλότερο.

Αυτά βέβαια ισχύουν λαμβάνοντας υπόψη όλα τα μπόνους και τις πριμοδοτήσεις που υπάρχουν (εδώ από την Γερμανία) στο πλαίσιο της προώθησης της ηλεκτροκίνησης. Και ανάλογα με το πόσο «γενναιόδωρες» ή τι οικονομικά περιθώρια έχουν οι κυβερνήσεις σε κάθε χώρα της ΕΕ, αντίστοιχα θα διαμορφώνονται και οι τιμές των ηλεκτρικών.

Εδώ βέβαια θα πρέπει συνυπολογιστούν και κάποια άλλα μικρά κόστη στα ηλεκτρικά όπως είναι το κόστος εγκατάστασης wallbox (από 400€ έως περίπου 1.000€) ή η φόρτιση σε supercharging σημεία με υψηλότερη τιμή. Πάντως, με τα χρόνια τα ηλεκτρικά λογικά θα έχουν χαμηλότερη τιμή πώλησης και αποκτούν μεγαλύτερο νόημα. Ωστόσο, θεωρώ πως αυτή την περίοδο η αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι μια επένδυση με πολύ χαμηλή μεταπωλητική αξία.

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close