NEAΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

To πρώτο ηλεκτρικό Skoda μετέφερε μπύρες στο Pilsen!

1938 Skoda Electric Beer Truck

Αν ανατρέξει κανείς στο χρόνο θα βρει διάφορες μεμονωμένες  προσπάθειες πάνω στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Η αλήθεια είναι πως οι κατασκευαστές είχαν προσπαθήσει από πολύ παλιά να φτιάξουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ωστόσο, η τεχνολογία των μπαταριών ήταν σε βρεφικό στάδιο και για να δώσουν μια σεβαστή αυτονομία ανέβαζαν το απόβαρο ενός παλιού EV κατά πολλούς τόνους.

Όπως στην περίπτωση του πρώτου ηλεκτρικού οχήματος της Skoda, που ήταν ένα φορτηγό που κατασκευάστηκε το 1938 και παραχωρήθηκε στο Pilsen της Τσεχίας για να μεταφέρει μπύρες και άλλα στα ρεστοράν και στα μπαρ της πόλης. Είχε μπαταρίες μόλυβδου-οξέος που ζύγιζαν 3 τόνους!

Πολύ αργότερα, το 1992 η Skoda παρουσίασε μια ηλεκτρική εκδοχή του Favorit την οποία ονόμασε Eltra 151 και προέκυψε από περιορισμένης παραγωγής παραγγελία Ελβετού εισαγωγέα για πώληση στην Ευρώπη. Είχε ηλεκτρικό μοτέρ 15,4 kw, μια  συστοιχία από 14 σειρές 6 Volts των 190 Ah (περίπου 16 kWh) που έδιναν ενέργεια σε ένα ηλεκτρικό μοτέρ 21 ίππων. Το βάρος τους ήταν πάνω από ένα τόνο και έδιναν αυτονομία 60-80 χλμ. με μέγιστη ταχύτητα τα 80 χλμ./ώρα.

Νωρίτερα η Skoda που ιδρύθηκε το 1895 και οι ιδρυτές της Vaclav Laurin και Vaclav Klement είχαν παρουσιάσει το 1908 στην Πράγα ένα πειραματικό ηλεκτρικό υβριδικό όχημα με κινητήρα βενζίνης. Το σύστημα το είχε σχεδιάσει ο Frantisek Krizik και είχε έναν κινητήρα βενζίνης ως γεννήτρια για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Ήταν από τα πρώτα υβριδικά range extender.

1908 Skoda Electric/Petrol Hybrid

Οι πειραματισμοί της εποχής συνεχίστηκαν το 1919 ακόμη και σε οχήματα που έπαιρναν κίνηση με ατμομηχανή! Μια δημοφιλής λύση για φορτηγά πριν τον ΒΒ Παγκόσμιο Πόλεμο. Ωστόσο, κάτι όχι ιδιαίτερα πρακτικό μιας και η καρότσα έπρεπε να είναι φορτωμένη με άνθρακά ή ξύλα.

1919 Skoda Wood-Powered Truck
1919 Skoda Wood-Powered Truck

Ήταν ένας κινητήρας εξωτερικής καύσης (θέρμανση υγρού σε λέβητα από ορυκτά καύσιμα ή καυσόξυλα) και σίγουρα αυτός ήταν ο πιο ρυπογόνος τύπος οχήματος με την εκπομπή CO2 να υπολογίζεται ίσως και σε κιλά ανά χιλιόμετρο. Αργότερα υπήρξε εξέλιξη του συστήματος για λειτουργία σε κινητήρα εσωτερικής καύσης.

1942 Skoda Wood-Powered Truck

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!
Back to top button
Close
Close