BLOGΝίκος Ι. ΜαρινόπουλοςΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

7+1 ανούσιες τεχνολογίες στα σύγχρονα αυτοκίνητα [blog]

Αρκετές νέες τεχνολογίες μπορεί να είναι εντυπωσιακές αλλά πρακτικά είναι δύσχρηστες και ανούσιες. Και το καταλαβαίνεις όταν με τον καιρό τις χρησιμοποιείς όλο και λιγότερο έως σχεδόν καθόλου…

Ανέπαφος έλεγχος. Σου επιτρέπει με κάποιες συγκεκριμένες κινήσεις του χεριού/ δάχτυλων να ρυθμίζεις την ένταση του ήχου, να αλλάζεις συχνότητα/ μουσικό αρχείο, να πραγματοποιείς τηλεφωνικές κλήσεις κ.α. Κάτι που δεν έχει νόημα αφού μερικά εκατοστά μπροστά σου υπάρχει η touch-screen η οποία αν έχει διακόπτες ακόμη καλύτερα. Επίσης υπάρχουν και οι διακόπτες στο τιμόνι. Αφήστε δε που πολλές φορές πρέπει να επαναλάβεις την χειρονομία επειδή το σύστημα δεν την «έπιασε» με την πρώτη.

Φωνητικές εντολές. Αν και θα βελτιώνονται με τον καιρό προφανώς και θα είμαι το ίδιο αυστηρός με τον ανέπαφο έλεγχο. Εντυπωσιακό να μιλάς και το infotainment να εκτελεί εντολές. Αρκεί να καταλάβει την προσφώνησή σου και να μην σου σπάει τα νεύρα ρωτώντας συνεχώς «δεν σας κατάλαβα, μπορείτε να επαναλάβετε;». Τι κακό έχουν οι διακόπτες; Άλλωστε σε αυτούς επιστρέφουν ξανά οι κατασκευαστές μιας και η πλήρης αντικατάστασή τους από τα σύγχρονα infotainment έχει αποδειχτεί από έρευνες πως αυξάνει την απόσπαση προσοχής του οδηγού.

Προβολή LED. Ένα πραγματικά άχρηστο gadget είναι αυτό της φωτεινής προβολής του σήματος της εταιρίας. Η υπερβολή στο μεγαλείο της.

Ψηφιακοί καθρέπτες. Από τις πιο άχρηστες νέες τεχνολογίες. Τόσο για την κάμερα οπισθοπορείας (όπως αυτή στο Toyota RAV4) όσο και για τους εξωτερικούς καθρέπτες (όπως αυτοί στο Audi e-tron). Μια χαρά κάνουν και οι κλασικοί με το κρύσταλλο. Και αν σπάσουν τους αλλάζεις με πολύ λιγότερα χρήματα.

Ένδειξη αλλαγής ταχύτητας. Για τους αρχάριους ίσως και να αποτελεί μια καλή υπόδειξη. Για τους μυημένους σε πολλά μοντέλα το shift indicator έχει μια δική του λογική της ιδανικής αλλαγής σχέσης που αν την ακολουθήσεις θα πρέπει να αλλάξεις ριζικά το στιλ οδήγησής σου. Πρέπει;

Οθόνες αφής. Οι touch-screen είναι μια χαρά ως λύση αφού δεν θα χωρούσαν κάπου αλλού τόσες πολλές λειτουργίες. Ναι στις οθόνες αφής, αλλά μόνο όταν τις πλαισιώνουν τουλάχιστον 3-4 βασικούς διακόπτες. Κάτι που οι κατασκευαστές έχουν κατανοήσει και αλλάζουν τους προσθέτουν στα νέα συστήματα.

Περιστροφικός διακόπτης. Συνήθως ένας τέτοιος διακόπτης αρμόζει περισσόρερο σε ένα ηχοσύστημα. Θα προτιμούσα τους νέους by-wire δύο θέσεων. Και αν τίθεται θέμα εξοικονόμησης χώρου, τότε αν συνηθίσεις το λεβιέ στην κολόνα των Mercedes διαπιστώνεις πως πρόκειται για μια βολική και πρακτική θέση.

Ηλεκτρικό χειρόφρενο. Πρακτικά εξυπηρετεί στην απελευθέρωση του χώρου από την κεντρική κονσόλα. Σύμφωνοι. Προσωπικά, όμως με ενοχλεί η λειτουργία του, ειδικά όταν κατά την εκκίνηση δεν απελευθερώνει αυτόματα. Επίσης, δεν συστήνεται για την σβέλτη οδήγηση και για όποιον θέλει να έχει τον απόλυτο έλεγχο του αυτοκινήτου. Τι ωραία που μαζεύεται η υποστροφή… (μα τι είναι αυτά που λέω;) 🙂

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!
Back to top button
Close
Close