ΔΟΚΙΜΕΣ

Renault Captur 1.3 TCe 155 EDC [test drive]

Δοκιμάζουμε την Initiale Paris, την πιο high-tech και ακριβότερη έκδοση που υπάρχει στην γκάμα του νέου Captur.

To νέο Captur, ίσως το πιο κομψό SUV της κατηγορίας του, το είχαμε δοκιμάσει πριν από μερικούς μήνες στην diesel εκδοχή του και τώρα έφτασε η ώρα της έκδοσης βενζίνης με τον τετρακύλινδρο στα 1.300 κ.εκ. Τον γνωστό που τοποθετείται από τα Dacia μέχρι τις προσθιοκίνητες Mercedes που για την περίσταση συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC και στην top έκδοση εξοπλισμού Initiale Paris (υπάρχει αντίστοιχη και για το diesel).

Το αυτόματο κιβώτιο προσφέρεται τόσο με την μικρότερη έκδοση 1.3 TCe με τους 130 ίππους (στα 22.330€, δίχως Initiale Paris, από 20.800€ το manual) όσο και με την ισχυρότερη της δοκιμής μας που αποδίδει 155 ίππους. Πρόκειται για μια πολυτελή έκδοση που τα έχει όλα και προπάντων έναν αποδοτικό κινητήρα με πολύ χαμηλά επίπεδα θορύβου, που απλώνει την ροπή του γραμμικά σχεδόν σε όλο το εύρος των στροφών.

Σύμμαχος του είναι το επτάρι κιβώτιο EDC που αλλάζει στρωτά και βελούδινα τις σχέσεις του και προπάντων έχει σωστή κλιμάκωση για να εκμεταλλεύεται στο έπακρο την ροπή του μοτέρ. Ταυτόχρονα, υπάρχου τρία προφίλ κίνησης (Eco, Sport, MySense με custom επιλογή οργάνων) που μεταβάλλουν ανάλογα τα χαρακτηριστικά απόκρισης του κινητήρα, της λειτουργίας του EDC και την αίσθηση του τιμονιού. Ανάλογα αλλάζει και το θέμα του ψηφιακού πίνακα οργάνων.

Στον ανοιχτό δρόμο του Captur της δοκιμής μας είναι απλά απολαυστικό. Είναι ήσυχο, έχει πολύ καλές ρεπρίζ και κορυφαία ποιότητα κύλισης. Κάποιοι μικροί αεροδυναμικοί θόρυβοι στις πολύ υψηλές ταχύτητες (τελική κατασκευαστή στα 202 χλμ./ώρα, 0-100 σε 8,6 δλ.) κρίνονται λογικοί. Γενικά, το κορυφαίο Captur είναι ένα από τα καλύτερα SUV για να ταξιδέψει κανείς με μια μέση κατανάλωση στα 6-7 λίτρα/100 χλμ. Σε μεικτές συνθήκες (π.χ. στην πόλη) η κατανάλωση κυμαίνεται στα περίπου 7-8 λίτρα, μία πολύ καλή τιμή για την ισχύ του μοτέρ.

Στις στροφές το Captur περνά με την ευχέρεια ενός καλοστημένου SUV μεγαλύτερης κατηγορίας με το αμάξωμα να παίρνει μικρές κλίσεις και να μην κουράζει στις ορεινές διαδρομές. Αυτό που θα ήθελα θα ήταν λίγο λιγότερη τεχνητή πληροφόρηση του τιμονιού που βελτιώνεται κατά πολύ στο σπορ πρόγραμμα. Η ανάρτηση στο Initiale Paris λειτουργεί ιδανικά (δεν είναι ούτε σκληρή, ούτε μαλακή) και προσφέρει καλά επίπεδα άνεσης με τον πίσω άξονα ίσως να ακούγεται λίγο παραπάνω στα εγκάρσια λόγω των 18άρηδων τροχών.

Η απόσταση από το έδαφος είναι στα 17,4 εκατοστά για πρόσβαση σε δύσκολα σημεία, ενώ για τα φρένα δεν έχω να πω κάτι το μεμπτό σε ό,τι αφορά sτην απόδοσή τους, αλλά για μια έκδοση όπως η Initiale Paris τα πίσω ταμπούρα ακούγονται κάπως. Δίχως όπως είπα να επηρεάζεται η απόδοση φρεναρίσματος με εξαιρετική λειτουργία του ABS στο βρεγμένο (εννοώ πως δεν είναι τόσο ευαίσθητο όπως σε άλλα μοντέλα).

photos: nmarinopoulos

Στα “του φαίνεσθαι” δεν χρειάζεται να πω και πολλά αφού οι φωτογραφίες μιλούν από μόνες τους. Το Initiale Paris, σε αυτό το χαρακτηριστικό μελιτζανί που αλλάζει “τονικότητα” ανάλογα με το φως, προσδίδει μαζί με τη διχρωμία,και το χρώμιο ένα premium χαρακτήρα. Φυσικά, υπάρχουν πολλοί άλλοι όμορφοι συνδυασμοί χρωμάτων και εξατομίκευσης που αναδεικνύουν το πολύ όμορφο Captur.

Στο εσωτερικό υπάρχουν σχεδόν τα πάντα, δερμάτινα καθίσματα, ψηφιακές οθόνες, αυτόματο παρκάρισμα, φουλ συνδεσιμότητα, έξυπνες θήκες, ατμοσφαιρικός φωτισμός καμπίνας, ηχοσύστημα της Bose, ηλεκτρικό κάθισμα οδηγού κ.α. Φυσικά όλο το σύνολο του Captur υποστηρίζεται και ελέγχεται από προηγμένα συστήματα υποβοήθησης άνεσης και ασφάλειας του οδηγού.

Στα συν η εξαιρετική σε γραφικά και απόκριση μεγάλη touch-screen, ενώ μερικά εκατοστά παρακάτω υπάρχουν διακόπτες μεταξύ των οποίων και οι χρηστικοί για τον κλιματισμό. Θα ήθελα δύο διακόπτες (π.χ. για το volume και το tuning), αλλά ο οδηγός μπορεί να χρησιμοποιεί το πολύ βολικό χειριστήριο πίσω από το τιμόνι που αποτελεί σήμα κατατεθέν της Renault.

Οι χώροι είναι οι πιο έξυπνοι που μπορεί να βρει κανείς σε SUV της κατηγορίας με ένα καλό πορτμπαγκάζ που ξεκινά από 422 λίτρα (με κιτ επισκευής) και αυξάνεται στα 536 λίτρα όταν η πίσω σειρά τραβηχτεί τέρμα μπροστά (ή μπορεί κανείς να την σπρώξει από την πίσω λαβή).

Στο δια ταύτα το Initiale Paris των 32.880€ σίγουρα ακούγεται υπερβολικό ως επιλογή (τόσο με τους 155 ίππους, όσο και με τους 115 του diesel), αλλά υπερκαλύπτει όλους όσους θέλουν ένα SUV που να μην του λείπει τίποτα. Δίχως αυτό να αναιρεί την πληρότητα των υπόλοιπων εκδόσεων εξοπλισμού. Προσωπικά, θα επέλεγα το 1.3 TCe 130 (από 20.800€), ενώ σύντομα θα δοκιμάσουμε και το 1.000άρη με το LPG.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων RENAULT

Renault Captur 1.3 EDC 155 TCe – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.333 cc
Διάμετρος x διαδρομή 72,2 x 81,4 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 113 kW (155 PS) / 5.500 rpm
Ροπή 270 Nm (27,5 kgm) / 1.800 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,6 sec
Τελική ταχύτητα 202 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,3 lt/100 km
Τυποποιημένη μικτή 6,3 lt/100 km (WLTP)
Ρεζερβουάρ 48 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 657 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 141 g/km  (WLTP)
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο EDC διπλού συμπλέκτη με 7 σχέσεις
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ ταμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Goodyear Efficient Grip, 215/55 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος
Απόσταση από το έδαφος
4.227 x 1.797 x 1.576 mm
172 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.560 / 1.544 mm
Μεταξόνιο 2.639 mm
Χώρος αποσκευών 422/536 – 1.275 lt
Απόβαρο 1.341 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: 32.880€ το Initiale Paris, από  20.800€ η έκδοση 1.3 130hp

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button