ΔΟΚΙΜΕΣ

Ford Fiesta ST-Line 1.0 EcoBoost mHEV 155 PS [test drive]

To πιο οδηγοκεντρικό μοντέλο της κατηγορίας τονώνεται ακόμη περισσότερο με μια εξηλεκτρισμένη Ecoboost έκδοση που τα συνδυάζει όλα.

Η Ford έχει μπει για τα καλά στην εποχή του εξηλεκτρισμού και έχοντας ήδη στην φαρέτρα της ένα δυνατό ατού 1.000 κυβικών. Ο λόγος για τον γνωστό τρικύλινδρο Ecoboost που πλέον μετρά αρκετά χρόνια στο κουρμπέτι έχοντας αποδείξει την αξιοπιστία και την αντοχή του απέναντι στις επιφυλάξεις για τα μικρά κυβικά. Και τώρα, εμποτισμένο με ήπια 48βολτη υβριδική τεχνολογία αποκτά μία αποδοτική έκδοση με 155 άλογα που αντικαθιστά την απλή με τα 140 (σύντομα θα δούμε και τον μικρότερο επίσης υβριδιποιημένο Ecoboost με τους 125 ίππους).

Για τον τρόπο λειτουργίας του συστήματος, αυτόν τον γνωρίζουμε ήδη από τις αντίστοιχες MHEV εκδόσεις του Puma. Αλλά στην περίπτωση του νεόκοπου 155άρη το αποτέλεσμα είναι πραγματικά ιδανικό για αυτόν που θέλει να συνδυάσει οδηγική απόλαυση/ επιδόσεις με σχετικά χαμηλή κατανάλωση (έως 5% λέει η Ford). Χάρη στο ηλεκτρικό μοτεράκι μίζας/ γεννήτριας 11,5 kW, που υποβοηθά μέσω ιμάντα το στροφαλοφόρο και αντλεί ενέργεια από μια μικρή μπαταρία 10 Ah (το όλο σύστημα BISG ζυγίζει λιγότερο από 13 κιλά), ο Ecoboost έχει αποκτήσει μια πιο γεμάτη σε ροπή λειτουργία, κυρίως στις χαμηλές στροφές, εξαλείφοντας το lag.

Η Ford λέει πως από το μέγιστο των 240 Nm της ροπής (εκ των οποίων τα 20 Nm προέρχονται από το σύστημα BISG), τα 190 Nm είναι διαθέσιμα στις 1.900-5.000 σ.α.λ. . Πρακτικά, μπορείς να κινείσαι με μια σχέση «πάνω» εκεί που δεν το περίμενες. Αλλά και ψηλότερα το μοτέρ ανεβάζει -με μια σπορ χροιά- στρωτά και γρήγορα στροφές προσφέροντας γεμάτες επιδόσεις που θα ήθελες από ένα εξαιρετικά καλοστημένο «μικρό». Το οποίο θα έλεγα πως τοποθετείται ιδανικά κάτω από το καταπληκτικό Fiesta ST ως ένα πιο καθημερινό σπορ «φιεστάκι» που «καίει» ανάλογα με το πως το πηγαίνεις.

Στο προφίλ Eco και με χαλαρούς ρυθμούς η κατανάλωση σε μεικτές συνθήκες χορεύει στα 6-7 λίτρα/100 χλμ., ενώ σε πιο σβέλτη οδήγηση κυμαίνεται στα 7-8. Αλλά ακόμη και στο Sport και με βαρύ πόδι δεν θα ξεφύγει σε τιμές που θα σου κόψουν το χαμόγελο. Πραγματικά, το ήπιο υβριδικό σύστημα της Ford είναι από τα πιο αποδοτικά και σε συνδυασμό με τις βελτιώσεις που έχουν κάνει οι μηχανικοί της Ford μπορείς να κινείσαι δίχως να λυπάσαι το γκάζι με μια κατανάλωση στα 7,5 λίτρα. Μια πολύ καλή τιμή για 155 άλογα, ενώ θα πρέπει να τονίσω και την σχεδόν ανεπαίσθητη εμπλοκή του stop/start.

Μαζί με το μοτέρ ο οδηγός έχει ως σύμμαχο τον εξάρι επιλογέα με τα σαφή κουμπώματα του, το ηλεκτρομηχανικό τιμόνι με την πολύ καλή πληροφόρηση και τα δυνατά φρένα. Επιπλέον, η ανάρτηση έχει τη ρύθμιση που θα επιθυμούσε αυτός που δεν θέλει να στερείται σταγόνα από το fun-to-drive χαρακτήρα του Fiesta, αλλά ούτε να ταλαιπωρείtαι και παρά τα 45άρια λάστιχα που φορούν οι όμορφες 17άρες. Θα έλεγα πως η απόσβεση είναι αυτή που πρέπει για το χαρακτήρα του ST Line με την ελαφρώς πιο σφιχτή ανάρτηση με χαμήλωμα 10 χλστ. από τα μικρότερα σε ισχύ Fiesta.

photos: nmarinopoulos

Κατά τα υπόλοιπα το πακέτο της συγκεκριμένης έκδοσης περιλαμβάνει εξωτερικά αυτά που βλέπετε με μια αύτρα από το κανονικό ST, εφοδιασμένο με τις 17άρες ζάντες, χρωμιωμένη απόληξη, ST-Line προφυλακτήρες κ.α. Στο εσωτερικό υπάρχουν σπορ καθίσματα και επενδύσεις με κόκκινες ραφές, σύστημα keyless, σπορ πεντάλ κ.α. Ο πίνακας οργάνων είναι πολύ βολικός κάνοντας σε να ξεχνάς τους ψηφιακούς, ενώ η touch-screen 8’’ έχει καλά γραφικά και είναι γρήγορη σε απόκριση.

Αξιοσημείωτο είναι πως και τα Fiesta υποστηρίζονται πλέον από την εφαρμογή FordPass Connect για απομακρυσμένο έλεγχο και πληροφόρηση. Ο διάκοσμος είναι προσεγμένος με σκληρά πλαστικά μόνο εκεί που χρειάζεται, οι χώροι είναι καλοί για τέσσερις επιβάτες και έχουν στην διάθεσή τους ένα πορτμπαγκάζ που δεν είναι από τα μεγαλύτερα αλλά είναι βολικό.

Τα 19.180€ που ζητά το πεντάθυρο Fiesta ST Line των 155 ίππων (σ.σ. υπάρχει διαθέσιμο και ως Active έναντι 20.406€) μπορεί να ακούγονται κάπως, αλλά αντισταθμίζονται από ένα πλήρες σύνολο εξοπλισμού και με όλα τα συστήματα υποβοήθησης (σ.σ. το προειδοποίησης/ αποφυγής σύγκρουσης λειτουργεί εξαιρετικά). Φυσικά, το σημαντικότερο είναι ότι εδώ αγοράζεις ένα καλοστημένο «GTi» (ας καταχραστώ τον όρο) και κάθε μέρα που ξυπνάς ανυπομονείς να βρίσκεσαι πίσω από το τιμόνι του. Τόσο απλά.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων FORD

Ford Fiesta ST-Line 1.0 EcoBoost mHEV 155 PS – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 998 cc
Διάμετρος x διαδρομή 71,9 × 82,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/ τρικύλινδρος
Ισχύς 114 kW (155 PS) / 6.000 rpm
Ροπή 240 Nm (24,5 kgm) / 3.000 rpm
Τροφοδοσία/ υποβοήθηση Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό/ σύστημα mild hybrid 48V με μίζα ιμάντα με γεννήτρια/ δυναμό ισχύος 11,5 kW, ροπής 50 Nm, μπαταρία: 0,48 kWh
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,9 sec
Τελική ταχύτητα 219 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,3 lt/100 km
Τυποποιημένη μικτή 5 lt/100 km (WLTP)
Ρεζερβουάρ 42 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 575 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 114 g/km (WLTP)
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Primacy3, 205/45 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.065 x 1.735 x 1.466 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.513/1.476 mm
Μεταξόνιο 2.493 mm
Χώρος αποσκευών 303 – 984 lt
Απόβαρο – kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 19.180€

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!