MUST_READPINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Citroen C4 C-Cross 1.2 PureTech 130 EAT8 [test drive]

Με το νέο C4 C-Cross οι Γάλλοι επιχειρούν να κάνουν ότι και (αρκετά) παλιότερα. Να νεωτερίζουν και να πρωταγωνιστούν. Και όπως θα δούμε το τελούν με μία επιλογή που ξέρει πως να διαφοροποιείται.

Όλα τα αυτοκίνητα δεν πρέπει να είναι τα ίδια. Και επειδή κάτι τέτοιο είναι σχεδόν αδύνατο, θα πρέπει να διαφοροποιούνται όσο το δυνατόν περισσότερο. Σε αυτή τη λογική κινήθηκε η Citroen που από το κλασικό C4 πήγε στο C-4 Cactus και τώρα στο C4 C-Cross. Για το τελευταίο και πιο πρόσφατο θα έλεγα πως είναι “όνομα και πράμα” αφού το σχήμα του συνδυάζει την αύρα ενός hatchback με τον αέρα ενός SUV. Με άλλα λόγια μια crossover άποψη που ενισχύεται από τα 15,6 εκατοστά που απέχει το αμάξωμα από το έδαφος.

Με μήκος στα 4,36 μέτρα το C4 C-Cross είναι μακρύτερο κατά 13,3 εκατοστά από ένα Renault Captur και περίπου άλλα τόσα κοντύτερο από ένα Hyundai Tucson. Τώρα, αν το συγκρίνουμε με ένα μικρομεσαίο όπως το Ford Focus θα δούμε πως βρίσκεται περίπου στο ίδιο μήκος και προς τα πάνω της κατηγορίας αυτής. Αλλά θεωρώ πως θα ήταν λάθος να τοποθετήσει κανείς κάπου συγκεκριμένα το γαλλικό μοντέλο με την ιδιαίτερη άποψη και το ελκυστικό ντιζάιν.

Το οποίο πιστώνεται τόσο στο μπροστινό μέρος με το σύγχρονο πρόσωπο της Citroen, όσο και στο πίσω (όμορφο το φωτεινό ίχνος που αφήνουν στο σκοτάδι) με την οροφή να χαμηλώνει όπως σε ένα κουπέ. Για να σβήσει ομάλα σαν προέκταση του πίσω παρμπρίζ που φέρει χαμηλά μια διακριτική αεροτομή, η οποία αναπόφευκτα επηρεάζει ως ένα βαθμό την ορατότητα προς τα πίσω, αλλά εύκολα την συνηθίζεις και δεν σε ενοχλεί. Στο crossover σουλούπι συμβάλλουν και άλλα στοιχεία, όπως είναι τα χαμηλά αλά airbumps πλαστικά ή οι μεγάλοι τροχοί.

Το πέρασμα στο εσωτερικό είναι πραγματικά μια πολύ ευχάριστη έκπληξη. Καταρχήν, αυτό που μου έκανε εντύπωση είναι τα πολύ καλά σε φινίρισμα και σε συναρμολόγηση πλαστικά. Ακόμη και οι διακόπτες (π.χ. στο τιμόνι, στο κλιματισμό, στο επιλογέα κίνησης) έχουν μια ποιοτική αίσθηση και συμβάλλουν στην εικόνα που σου δίνει αυτό το Citroen ως ένα από τα πιο προσεγμένα (αν όχι το καλύτερο) κατασκευαστικά μοντέλα της εταιρίας.

Και είναι εμφανές πως οι Γάλλοι έχουν αυτή τη φορά προσέξει σχεδόν τα πάντα επιλέγοντας μαλακά πλαστικά και όπου υπάρχουν πιο σκληρά υπάρχει πολύ καλό φινίρισμα. Επίσης, αναγνώρισαν πως είναι καλύτερα εργονομικά να υπάρχουν και φυσικοί διακόπτες για το σύστημα κλιματισμού. Εδώ να πούμε πως όλα όσα περιγράφω ισχύουν για την πλήρη έκδοση εξοπλισμού Feel Pack (μαζί με κάποια εξτρά όπως οι ζάντες διαφορετικής σχεδίασης και το HUD) που είναι η δεύτερη επιλογή μετά την βασική Feel.

Συνεχίζοντας, η 10άρα touch-screen έχει καλή απόκριση και πλήρες μενού, ενώ στο κάτω μέρος της κονσόλας υπάρχουν δύο πολύ πρακτικές θήκες και μια εγκοπή κάθεται όρθιο το κινητό σου τηλέφωνο. Κάτι πολύ βολικό είναι πως υπάρχουν δύο θύρες USB, μια κλασική και μια νέου C τύπου. Στην βάση υπάρχει ο διακόπτης για το αυτόματο κιβώτιο που είναι εύχρηστος, ο διακόπτης για τα τρία προφίλ κίνησης (Eco, Normal, Sport) και δύο πολύ πρακτικές ποτηροθήκες αλλά με κάπως μεγαλύτερο βάθος απ’ ότι περίμενα. Ο πίνακας οργάνων έχει μια ασυνήθιστα μικρή οθόνη (5,5’’, μικρότερη και από smartphone) με backlight φωτισμό που φιλοξενεί το ταχύμετρο και στο κάτω μέρος της αλλάζουν κάποιες βασικές λειτουργίες.

Υπάρχουν και πολύ μικρές ενδείξεις για το στροφόμετρο και την θερμοκρασία και αναπόφευκτα λόγω του μεγέθους του δεν χωρούν και πολλά πράγματα. Έτσι το επέλεξαν οι Γάλλοι που προφανώς θεώρησαν πως ο οδηγός δεν θα πρέπει να ασχολείται με έναν φορτωμένο πίνακα αλλά να απολαμβάνει άνετες διαδρομές στις οποίες συμβάλλουν και τα χαρακτηριστικά αναπαυτικά καθίσματα με το ειδικό αφρώδες υλικό. Μια αξιοσημείωτη λεπτομέρεια είναι το συρταράκι πάνω από το ντουλαπάκι του συνοδηγού και η έξτρα βάση για ένα tablet, ενώ το head-up display με το ξεχωριστό τζαμάκι προσωπικά δεν με βολεύει.

Γενικότερα οι χώροι για τα μικροαντικείμενα είναι πολύ καλοί, ενώ τα επίπεδα εργονομίας και ποιότητας κατασκευής από τα καλύτερα παραπέμποντας σε Peugeot. Όσο για τους χώρους, οι πίσω επιβάτες έχουν παραπάνω από ικανοποιητικό χώρο τόσο για τα γόνατά τους όσο και πάνω από το κεφάλι τους. Το πορτμπαγκάζ έχει καλό άνοιγμα και διαμόρφωση με διπλό πάτο προσφέροντας 380 πρακτικά λίτρα.

photos: nmarinopoulos

Μέχρι εδώ το C4 C-Cross τα έχει πάει πολύ καλά. Έχει ένα ισχυρό ντιζάιν και μια ευρύχωρη καμπίνα με όλες τις ανέσεις και τις σύγχρονες τεχνολογίες. Τι γίνεται από εκεί και πέρα; Εδώ να πούμε πως υπάρχει μια πλήρης γκάμα από κινητήρες βενζίνης, ντίζελ και μια ηλεκτρική με το γνωστό σύστημα 136 ίππων/ 50 kWh μπαταρίας.

Τώρα, θεωρώ πως η έκδοση κινητήρα της δοκιμής μας είναι η πιο ολοκληρωμένη που μπορεί να επιλέξει κανείς. Προσφέρεται και με μηχανικό εξάρι κιβώτιο, καθώς το αυτοκίνητο που είχαμε στην διάθεσή μας ήταν με το πολύ καλό στη λειτουργία του 8άρι αυτόματο κιβώτιο της Aisin (με μετατροπέα ροπής).

Η δύναμη του 1.200άρη κινητήρα είναι όση χρειάζεται και τα 130 άλογα θα τα νιώσεις περισσότερο στο σπορ πρόγραμμα, αφού στο Eco πέφτει αισθητά η ισχύ. Προτιμώ το Normal όπου το κιβώτιο αλλάζει στο σωστό timing σχέσεις, ενώ υπάρχουν και paddles πίσω από το τιμόνι με την καλή λαβή. Το οποίο είναι ελαφρύ στις χαμηλές ταχύτητες, αλλά βαραίνει και αποκτά σωστό βάρος όσο τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν. Δεν έχω να πω κάτι για τα αποτελεσματικά φρένα με καλή αίσθηση του πεντάλ.

Η τρικύλινδρη χροιά του μοτέρ δεν είναι ικανή να διαπεράσει την πολύ καλή ηχομόνωση, η οποία γενικότερα συμβάλλει στις ήσυχες και ήρεμες διαδρομές. Από τα πρώτα χιλιόμετρα αντιλαμβάνεσαι πως η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης -σε συνδυασμό με τα ειδικά εξελιγμένα αμορτισέρ, τα ειδικής σχεδίασης καθίσματα, τις 18άρες ζάντες με λάστιχα 195/60!) και οτιδήποτε άλλο- διασφαλίζει πολύ καλά επίπεδα απορροφητικότητας των ανωμαλιών. Μόνο στις βαθιές λακκούβες ο πίσω ημιάκαμπτος θα αντιδράσει κάπως ξερά, όπως άλλωστε θα αντιδρούσε και οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο.

Από εκεί και πέρα στις στροφές οι κλίσεις είναι σχετικά αυξημένες, γέρνει αλλά δεν «πλέει» και δίχως να επηρεάζεται το πολύ καλό κράτημα υπό τον στενό έλεγχο των ηλεκτρονικών. Στον ανοιχτό δρόμο εκτιμάς την εξαιρετική ποιότητα κύλισης και τον ταξιδιάρικο χαρακτήρα του C4 C-Cross. Όσο για την κατανάλωση υπολογίστε μια μέση τιμή στα περίπου 8 λίτρα/100 χλμ., στο ταξίδι μπορεί να πέσει και κάτω από τα 7, ενώ στην πόλη γύρω στα 9. Σίγουρα οι τιμές θα είναι χαμηλότερες στην manual έκδοση.

Εν τέλει θα έλεγα πως με το Citroen C4 C-Cross οι Γάλλοι έχουν πετύχει -στο πλαίσιο της διαφοροποίησης- απόλυτα αυτό που ήθελαν. Να λανσάρουν ένα ελκυστικό, διαφορετικό, ευρύχωρο, πλήρως εξοπλισμένο και ολοκληρωμένο αυτοκίνητο για άνετες μετακινήσεις. Απευθύνεται ξεκάθαρα σε έναν οδηγό που οδηγεί σε νορμάλ ρυθμούς, να ταξιδεύει ήσυχα, να περνά ατσαλάκωτα πάνω από τα σκοροφαγωμένα οδοστρώματα και να μην αποθαρρύνεται όταν έχει μπροστά του έναν χωματόδρομο.

Όλα αυτά τα κάνει το νέο C4 C-Cross και μάλιστα πάρα πολύ καλά. Από 21.250€ με το χειροκίνητο κιβώτιο, από 23.650€ το αυτόματο της δοκιμής μας. Εδώ μπορείτε να δείτε όλες τις εκδόσεις και τον εξοπλισμό.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων CITROEN

Citroen C4 C-Cross 1.2 PureTech 130 PS EAT8 – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.199 cc
Διάμετρος x διαδρομή 75,0 x 90,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι Εμπρός εγκάρσια/ Τρικύλινδρος
Ισχύς 96 kW (131 PS) / 5.500 rpm
Ροπή 230 Nm (23,4 kgm) / 1.750 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδοτούμενος με άμεσο ψεκασμό
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,4 sec
Τελική ταχύτητα 200 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 8,0 lt/100 km
Τυποποιημένη μεικτή (WLTP) 5,7-5,9 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 625 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6d
Εκπομπή CO2 130-134 g/km (WTLP)
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 8 σχέσεων με μετατροπέα ροπής
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin e-Primacy, 195/60 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.360 x 1.834 x 1.525 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.545 / 1.560 mm
Μεταξόνιο 2.670 mm
Χώρος αποσκευών 380 – 1.250 lt
Απόβαρο 1.353 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: απο 23.650€

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Σχόλια

  1. Για κάποιο περίεργο λόγο, έχω την αίσθηση ότι δείχνει πιο φθηνό / ελαφρύ από άλλα SUV style αντίστοιχης κατηγορίας. Σαν οι λαμαρίνες του να είναι πιο λεπτές .. Φυσικά μάλλον δεν είναι έτσι, αλλά δεν μπορώ να το εξηγήσω γιατι μου βγάζει αυτήν την αίσθηση SAXO quality..

  2. Παρότι γενικά θεωρώ τα Citroen ψιλογυναικεία αμάξια αυτό μου αρέσει αρκετά..ίσως παραείναι φουτουριστικό δεν ξέρω αλλά μου αρέσει…θα χρειαστεί να το δω και από κοντά για να είμαι σίγουρος! Αλλά με χαλάει το 2021 να έχει κεραία ένα αμάξι ρε παιδιά αμάν

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!