BLOGMUST_READNEATRENDING

Κόφτες στην τελική ταχύτητα, κόφτης και στην επιτάχυνση; [blog]

Η ΕΕ πιέζει τους κατασκευαστές για τον περιορισμό της μέγιστης ταχύτητας που μπορεί να αναπτύξει ένα αυτοκίνητο. Τι γίνεται όμως με την επιτάχυνση;

Πρόσφατα γράψαμε για τους περιοριστές ταχύτητας που προτείνει η ΕΕ για όλα τα νέα αυτοκίνητα που θα παίρνουν έγκριση τύπου και που θα κυκλοφορούν στους δρόμους της Ευρώπης. Αρχικά αυτή η οδηγία είναι προαιρετική και με δυνατότητα παράκαμψης από τον οδηγό. Στόχος η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων που προκαλούνται από την υπερβολική ταχύτητα. Τι γίνεται όμως με την υπερβολική επιτάχυνση;

Αυτό το θέμα θα πρέπει να μας προβληματίσει και αποκτά ακόμη μεγαλύτερη σημασία με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Και αυτό επειδή τα ηλεκτρικά μοτέρ προσφέρουν άμεσα το μέγιστο της ροπής τους με την επιτάχυνση πραγματικά να εντυπωσιάζει τους μυημένους. Ένα νέο οδηγό όμως ενδεχομένως να τον τρομάζει.

Ωστόσο, ακόμη και ένας έμπειρος οδηγός μπορεί να παρασυρθεί από ένα ηλεκτρικό που έχει το 0-100 χλμ./ώρα σε 5-6 δευτερόλεπτα. Για το θέμα αυτό είχα γράψει και παλιότερα και οφείλεται και σε άλλους παράγοντες. Ένας από αυτούς έχει να κάνει με την απουσία του ήχου που στα συμβατικά αυτοκίνητα συνδέεται άμεσα με τον ρυθμό επιτάχυνσης.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι παιχνίδια. Είναι αυτοκίνητα που επιταχύνουν πολύ γρήγορα και θέλουν προσοχή. Ειδικά στην πόλη μπορεί κανείς πολύ εύκολα να ενθουσιαστεί και το κακό δεν αργεί να γίνει. Βλέπετε τα ηλεκτρικά είναι πιο σβέλτα από τα συμβατικά αυτοκίνητα, αλλά είναι και πολύ πιο βαριά και οι νόμοι της φυσικής λένε πως θεωρητικά ίσως και να φρενάρουν λίγο πιο αργά.

Προσοχή, σε καμία περίπτωση δεν λέω πως δεν έχουν δυνατά φρένα. Αλλά είναι και αυτή η ριμάδα η αίσθηση όταν τσαρουχώνεις το φρένο και νιώθεις ένα όχημα κοντά στους δύο τόνους να μπρουμουτίζει μέχρι να ακινητοποιηθεί. Ακόμη και αν σταματά στην ίδια απόσταση με το συμβατικό…

Πάντως, το πρόβλημα με την επιτάχυνση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι κάτι που θα μας απασχολήσει. Μελέτες έχουν δείξει πως από την στιγμή που ο οδηγός δει τα στοπ των φρένων ενός προπορευόμενου οχήματος χρειάζεται πάνω από ένα δευτερόλεπτο για να αντιδράσει. Για έναν πεζό ή ένα αντικείμενο που θα μπει μπροστά του χρειάζεται 1,5 δεύτερα. Πολύς χρόνος για να γίνει το κακό. Φυσικά, κόφτης στην επιτάχυνση δεν μπορεί να μπει (ακόμη και στο πρόγραμμα Eco), αλλά αυτό που εύκολα μπορεί να γίνει είναι να οδηγεί κανείς με προσεκτικά και με αυτοσυγκράτηση στο γκάζι…


Πρόσφατα η Lexus είχε δώσει στην δημοσιότητα ένα πολύ ενδιαφέρον βίντεο που μπορείτε παρακάτω. Έρευνα της εταιρίας έδειξε πως κατά μέσο όρο η ανάγνωση ή η αποστολής ενός μηνύματος μέσω smartphone την ώρα της οδήγησης διαρκεί 4,6 δευτερόλεπτα. Όσο δηλαδή διαρκεί να διασχίσει ένα αυτοκίνητο που κινείται με 88,5 χλμ./ώρα ένα ποδοσφαιρικό γήπεδο (εννοείται από τέρμα σε τέρμα). Δείτε παρακάτω τι μπορεί να συμβεί σε αυτά τα 4,6 δεύτερα.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button