PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Με το Renault Austral στην Ισπανία [first drive]

Η Renault αποκτά ένα πολύ καλύτερο αντικατάσταση για το Kadjar και κλείνει το μάτι στον ανταγωνισμό των κόμπακτ SUV. Στην Ελλάδα το περιμένουμε την ερχόμενη άνοιξη.

Αν έχεις περίπου 30 χιλιάρικα και κοιτάζεις προς την κατηγορία των SUV θα διαπιστώσεις πως υπάρχουν πολλές και καλές προτάσεις. Ήδη κυκλοφορούν στην χώρα μας τα Hyundai Tucson, Nissan Qashqai, Kia Sportage και άλλα SUV που έχουν μήκος κάπου στα 4,5 μέτρα και που κάνουν για όλες τις δουλειές. Είναι δηλαδή όσο μεγάλα χρειάζεται για να μην σου κάνουν δύσκολη τη ζωή στη πόλη, να ταξιδεύουν άνετα και να χωρούν μπαγκάζια της οικογένειας.

Τo Austral είναι ένα από τα SUV που αξίζει την αναμονή μέχρι να ξεκινήσει το λανσάρισμα του στην χώρα μας και όταν θα ανακοινωθούν οι τιμές. Εμείς το είδαμε από κοντά, το οδηγήσαμε και μείναμε εντυπωσιασμένοι από ένα Renault με premium προσέγγιση. Τουλάχιστον στην υπερπλήρη Alpine έκδοση των 200 ίππων που είχαμε την πρώτη μας επαφή.

Αλλά πριν μιλήσουμε για το πως πάει στο δρόμο να πούμε πως το Austral είναι πολύ πιο όμορφο από κοντά με το μήκος του να είναι στα 4,51 μέτρα. Τόσο μπροστά όσο και πίσω έχει τα χαρακτηριστικά LED φωτιστικά σώματα στο σχεδιαστικό μοτίβο της Renault. Την SUV εικόνα ενισχύουν και τα 18 εκατοστά απόστασης από το έδαφος.

Τα κολακευτικά σχόλια συνεχίζονται και αφού κάτσαμε πίσω από το τιμόνι και αντικρίσαμε το οδηγοκεντρικό κόκπιτ με την touch-screen των 12 ιντσών (9 ίντσες στις βασικές εκδόσεις εξοπλισμού) να έχει μία ελαφριά κλίση προς τον οδηγό. Είναι εξαιρετική σε γραφικά και ανάλυση, όπως και ο ψηφιακός πίνακας 12,3 ιντσών που συμπληρώνεται από το προαιρετικό και μεγάλο head-up display 9,3 ιντσών που δημιουργεί ένα ψηφιακό περιβάλλον.

Υπάρχουν όλες οι δυνατότητες συνδεσιμότητας, ένας διακόπτης Multi-Sense στο τιμόνι για επιλογή οδηγικών προφίλ και πολλά άλλα. Ένα στοιχείο εντυπωσιασμού είναι το συρόμενο ντουλαπάκι με τη χειρολαβή αεροπορικού τύπου. Κάτι που υπάρχει μόνο στις αυτόματες εκδόσεις (ο μοχλός αλλαγής των σχέσεων είναι στο τιμόνι όπως στις Mercedes), ενώ στις manual εκδόσεις υπάρχει ο κλασικός επιλογέας.

Από εκεί και πέρα οι χώροι είναι άνετοι και ειδικότερα για τους πίσω επιβάτες είναι από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία με το πορτμπαγκάζ να προσφέρει 500 λίτρα στις mild hybrid εκδόσεις και ανάλογα με τη θέση της πίσω σειράς από 430 έως 575 λίτρα στις E-Tech εκδόσεις.

Στο σημείο αυτό να πούμε πως το Austral θα έχει δύο βασικές εκδόσεις 1.333 κ.εκ. με ήπια 12βολτη υβριδική υποβοήθηση. Πρόκειται για τους κινητήρες που έχουμε δει και στο Nissan Qashqai και που αποδίδουν 140 και 160 ίππους, αντίστοιχα. Πιο πάνω υπάρχει μία πιο εξελιγμένη 48βολτη υβριδική έκδοση με έναν τρικύλινδρο των 1.199 κ.εκ. που αποδίδει 131 ίππους.

Οι άνθρωποι της Renault μας τόνισαν πως πρόκειται για μία έκδοση με κατανάλωση ανάλογη ενός ντίζελ και για αυτό την ονομάζουν Mild Hybrid Advanced (στο τέλος του άρθρου μπορείτε να δείτε τα πλήρη τεχνικά χαρακτηριστικά όλων των εκδόσεων κινητήρων).

O ίδιος κινητήρας συνδυάζεται με τη σοφιστικέ E-Tech μετάδοση της Renault (που έχει δύο ηλεκτρικά μοτέρ με αυτό της κίνησης να είναι στα 50 kW) για τις δύο κορυφαίες φουλ υβριδικές εκδόσεις που αποδίδουν 160 και 200 ίππους. Εμείς είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το ισχυρότερο Austral των 200 ίππων και να μείνουμε εντυπωσιασμένοι από την εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου (περίπου στα 6 λίτρα/100 χλμ.).

Από εκεί και πέρα το γαλλικό SUV είναι πολύ ευχάριστο οδηγικά με την ανάρτηση να βρίσκει τη χρυσή τομή ανάμεσα σε κράτημα και άνεση. Το τρικύλινδρο μοτέρ ακούγεται μόνο εν στάση και όταν πατάς λίγο παραπάνω το γκάζι αφού η συμμετοχικότητα του υβριδικού συστήματος είναι πολύ υψηλή όπως και η περιστασιακή ηλεκτροκίνηση από μία μπαταρία 2 KWh.

Μόνο στο kickdown διαπιστώσαμε μία μικρή υστέρηση λόγω της σοφιστικέ μετάδοσης που μεταβαίνει σε πλήρη εμπλοκή για μέγιστη απόδοση ισχύος. Πολύ εντυπωσιακή ήταν και η ενεργητική τετραδιεύθυνση 4 Control που είναι προαιρετική στα φουλ υβριδικά Austral, η οποία βελτιώνει τα δυναμικά χαρακτηριστικά στις στροφές και κάνει το παρκάρισμα παιχνιδάκι στους επιτόπιους ελιγμούς.

Αυτά για την ώρα έχουμε να σας μεταφέρουμε από τις πρώτες μας οδηγικές εντυπώσεις από την Μαδρίτη, για περισσότερα κάντε υπομονή μερικούς μήνες. Άλλωστε ο καιρός περνάει γρήγορα…




Τα τεχνικά χαρακτηριστικά όλων των εκδόσεων του Renault Austral

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button