PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Citroen C4 X 1.2 130 PS EAT [test drive]

Το μοντέλο με τα… χίλια πρόσωπα και τα δεκάδες ονόματα, φιγουράρει σε μία ακόμη εκδοχή του, αυτή τη φορά με όπλα τον SUV προσανατολισμό, την άνεση, αλλά και τη σεντάν πινελιά.

Η πορεία του Citroen C4 στο χρόνο, δείχνει πως οι Γάλλοι βαριούνται πολύ εύκολα. Από το διπλό «σπαστό» πίσω τζάμι του τρίθυρου μοντέλου πριν από σχεδόν μία 20ετία, στο C4 Cactus και έπειτα στο C-Cross που έδωσε τη θέση του στον «άγνωστο Χ».

Αυτός ο άγνωστος βέβαια δεν θέλει και πολύ χρόνο για να γίνει γνώριμος, καθώς λίγο η πλατφόρμα CMP, κάτι η συνεργασία και οι ομοιότητες με τα μοντέλα της Peugeot και νιώθεις πως στο C4 X δεν έχεις να ανακαλύψεις και τόσο πολλά νέα πράγματα όσο νόμιζες.

Πάντως, το κομψό αμάξωμα με το λογότυπο σε σχηματισμό Citroen LED Vision και τις όμορφες καμπύλες, κρύβει εντέχνως τα 4,6 μέτρα μήκους, αριθμός που το κάνει μακρύτερο των Renault Arkana και Nissan Ariya και σχεδόν ίσο με το DS7 ή το Toyota RAV4.

Αυτό που δεν κρύβεται είναι η κομψότητα του εσωτερικού, σε μία προσπάθεια των ανθρώπων της Citroen να ξεχωρίσουν σε αυτόν τον τομέα έναντι της πλειοψηφίας του ανταγωνισμού.

Αίσθηση ποιότητας σχεδόν όπου και αν αγγίξεις, με μαλακά υλικά στην αφή, ενώ και η οθόνη του συστήματος multimedia My Citroen Drive Plus διαθέτει ευκρίνεια και πολλές εύχρηστες λειτουργίες που δε σε ταλαιπωρούν.

Κάτω από την οθόνη μεγέθους 10 ιντσών υπάρχουν τρεις περιστροφικοί φυσικοί διακόπτες για τον κλιματισμό (κάνουν τη ζωή του οδηγού εύκολη), ενώ δεν μπορούμε να μην αναφέρουμε πως η θήκη για smartphone σε όρθια θέση είναι κάτι που θα έπρεπε να υπάρχει σε όλα τα μοντέλα και δίνει πόντους πρακτικότητας στο C4 X.

Γενικά έχει δοθεί προτεραιότητα σε μικρές και μεγάλες ανέσεις αφού, εκτός από τους μικρούς χώρους για αντικείμενα (+ασύρματη φόρτιση στην έκδοση δοκιμής μας), μπροστά από το συνοδηγό υπάρχει το Smart Pad-Support, ένα κρυφό αναδυόμενο δισκάκι στο οποίο μπορείς να στηρίξεις tablet, laptop ή ακόμη και βιβλίο για τους ρομαντικούς του χαρτιού.

Το μακρύ μεταξόνιο 2,67 μέτρων επιτρέπει αυτή τη… σπατάλη χώρων, με τους πίσω επιβάτες να απολαμβάνουν ξεκούραστο ταξίδι, και το διαθέσιμο χώρο αποσκευών να κυμαίνεται από 510 μέχρι 1.360 λίτρα αν ρίξεις την πίσω σειρά καθισμάτων.

Προσοχή όμως. Η πόρτα του χώρου αποσκευών δεν ανοίγει μαζί με το πίσω τζάμι (για αυτό και το αποκαλέσαμε σεντάν).

Kάτι που σημαίνει πως μπορεί ο διαθέσιμος χώρος να είναι μεγάλος, ωστόσο δεν υπάρχει η δυνατότητα να μεταφερθούν αντικείμενα με μεγάλο ύψος ή ακανόνιστα σχήματα (τύπου ποδήλατο mountain). Πόσο συχνά όμως κάποιος θα χρειαστεί να μεταφέρει με ένα κομψό crossover τέτοια δύσκολα αντικείμενα;

Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

To πιο… πασπαρτού μοντέλο που κυκλοφορεί αυτή τη στιγμή στην ελληνική αγορά, απέχει 15,6 εκατοστά από το έδαφος, ενισχύοντας και την πράξη τον χαρακτηρισμό SUV. Σε συνδυασμό με το εξαιρετικό σύστημα ανάρτησης Advanced Comfort (υδραυλικά bump stop/Mc Pherson εμπρός, ημιάκαμπτος πίσω) αλλά και τα αφρώδες super μαλακά καθίσματα, θα διασχίσει με πολύ μεγάλη άνεση και ποιότητα κύλισης μια χωμάτινη διαδρομή.

Ακόμα και στην πόλη βέβαια θα δείξει τα προσόντα του σε όλους τους ταλαιπωρημένους δρόμους ή απλά σε σαμαράκια και πεζοδρόμια, με τον οδηγό να μη φοβάται μην το τραυματίσει ή μήπως δυσαρεστήσει τους επιβάτες.

Γενικότερα μπορεί να πεις κάποιος ότι όλα γίνονται με ευκολία πίσω από το τιμόνι τους C4 X, ειδικά εφόσον πρόκειται για την έκδοση με αυτόματο EAT 8 σχέσεων της δοκιμής μας. Ο 1.200άρης Puretech έχει δώσει καιρό τώρα τα δείγματα γραφής, και με το EAT συνεργάζονται περίφημα, χωρίς τα 1.289 κιλά του C4 X να αποτελούν πρόβλημα.

Ίσα ίσα που σε περίπτωση που επιλέξεις το Sport, το γαλλικό crossover γίνεται πιο νευρικό και άμεσο στο γκάζι (230 Nm ροπή μόλις από τις 1.750 σ.α.λ.), με τα 0-100 χλμ./ώρα ενδεικτικά να έρχονται σε κάτι περισσότερο από 10 δευτερόλεπτα.

Η κατανάλωση καυσίμου σε αυτή την περίπτωση φλερτάρει με τα 8 λίτρα/100 χλμ., ενώ στο Normal ή το Eco θα δει κανείς από 6,5 μέχρι 7,5 λίτρα/100 χλμ., με την τρίτη επιλογή πάντως να κρύβει τις αρετές του τρικύλινρου turbo βενζινοκινητήρα άμεσου ψεκασμού.

Καλό είναι βέβαια να μην ξεχνάμε ότι πρόκειται για ένα μοντέλο πολλών χρήσεων που κάνει τα πάντα καλά, με τις επιδόσεις να μην βρίσκονται ανάμεσα στις βασικές του προτεραιότητες.

Αυτό φαίνεται και σε περίπτωση που πιεστεί σε δρόμο εκτός πόλης, με το τιμόνι να είναι μεν κοφτερό αλλά με μέτρια «ηλεκτρική» αίσθηση σε ακρίβεια. Το ίδιο συνηγορεί και η συμπεριφορά της ανάρτησης που προσφέρει σιγουριά και ασφάλεια, χωρίς να λείπουν πάντως οι -πολύ λογικές- κλίσεις του αμαξώματος.

Ο ρόλος πάντως του γαλλικού crossover είναι εντελώς αντίθετος με αυτόν ενός… GT που στρίβει στα βουνά. Είναι ένα στιλάτο μεσαίο οικογενειακό, με ενδιαφέρουσα σχεδίαση, SUV προσανατολισμό και premium ανέσεις και χαρακτηριστικά.

Ταυτόχρονα έχει χαμηλό κόστος συντήρησης, με αυτό της αγοράς να μην ακούγεται δυσπρόσιτο (από 24.400 ευρώ, 37.500 για την έκδοση 1.2 ΕΑΤ8), ενώ συνοδεύεται και από πενταετή εργοστασιακή εγγύηση.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων CITROEN

Citroen C4 Χ 1.2 PureTech 130 PS EAT8 – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.199 cc
Διάμετρος x διαδρομή 75,0 x 90,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι Εμπρός εγκάρσια/ Τρικύλινδρος
Ισχύς 96 kW (131 PS) / 5.500 rpm
Ροπή 230 Nm (23,4 kgm) / 1.750 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδοτούμενος με άμεσο ψεκασμό
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,3 sec
Τελική ταχύτητα 200 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 8,4 lt/100 km
Τυποποιημένη μεικτή (WLTP) 6,5 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 53 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 675 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6d
Εκπομπή CO2 129 g/km (WTLP)
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 8 σχέσεων με μετατροπέα ροπής
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι / δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin e-Primacy, 195/60 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.600 x 1.840 x 1.670 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.579 / 1.608 mm
Μεταξόνιο 2.670 mm
Χώρος αποσκευών 510 – 1360 lt
Απόβαρο 1.289 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 37.500€ (από 24.400€ για την έκδοση με μηχανικό κιβώτιο)

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!