NEAPINEDΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Πόσο πέφτει η μπαταρία ενός VW ID.3 μετά από 100.000 χιλιόμετρα

Η γερμανική λέσχη ADAC έκανε μια δοκιμή διαρκείας και δίνει μία απάντηση σχετικά με την πτώση της απόδοσης της μπαταρίας σε ένα από τα δημοφιλέστερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Τη δοκιμή μεγάλης διάρκειας ανέλαβε η πασίγνωστη γερμανική λέσχη ADAC η οποία αρκετά συχνά φόρτιζε το ID.3 σε DC σταθμούς ταχείας φόρτισης. Ακόμη και μετά από απόσταση 100.000 χιλιομέτρων, η μπαταρία του ID.3 διατηρούσε το 93% της αρχικής της χωρητικότητας.

Αυτή η απόδοση είναι αξιοσημείωτη, ειδικά αφού η ADAC δεν ακολούθησε αυστηρά τις οδηγίες φόρτισης της VW κατά τη διάρκεια της δοκιμής.

Συγκεκριμένα, η ADAC χρησιμοποίησε συχνά γρήγορους DC φορτιστές και συχνά φόρτιζε την μπαταρία στη μέγιστη χωρητικότητά της (και όχι στο προτεινόμενο 80%). Με λίγα λόγια η ADAC επιβεβαιώθηκε η εμπειρική θεωρία πως οι μπαταρίες των ηλεκτρικών (όπως όλες οι μπαταρίες) χάνουν περίπου 1-3% το χρόνο.

Ωστόσο, τα ευρήματα του ADAC επιβεβαίωσαν την αξιοπιστία των ηλεκτρικών οχημάτων της Volkswagen. Ο σύλλογος επίσης εξέφρασε την εκτίμησή του στη VW για τη διαφανή επικοινωνία της χωρητικότητας της μπαταρίας.

Μάλιστα, η γερμανική λέσχη τονίζει πως το ID.3 (της δοκιμής με μπαταρία 82 kWh) θα μπορούσε να είχε ακόμη καλύτερη απόδοση αν η φόρτιση του γινόταν εξ ολοκλήρου σε AC ρεύμα ή αν υπήρχε το προτεινόμενο όριο του 80% που βοηθά στη μακροζωία της μπαταρίας.

Ακόμη και έτσι το buffer (αποθεματικό) που υπάρχει προστατεύει τη χημεία των μπαταριών, όπως στο ID.3 με τη net, καθαρή χωρητικότητα να είναι στις 77 kWh.

Κατά τα υπόλοιπα, η ADAC δίνει κάποιες συμβουλές για τους κατόχους BEV, τονίζοντας τη σημασία των ενημερώσεων με τις αναβαθμίσεις λογισμικού. Οι σχετικές δοκιμές έδειξαν ότι τέτοιες ενημερώσεις βελτίωσαν την απόδοση φόρτισης και του ηλεκτροκινητήρα και παρέτειναν την αυτονομία κατά τις ψυχρές εποχές.

Η ADAC σχεδιάζει να συνεχίσει την αξιολόγηση του ID.3 μέχρι να φτάσει τις 160.000 χλμ. που είναι και το σημείο στο οποίο λήγει η εγγύηση της VW.

Βάσει της επίδοσης μέχρι στιγμής, φαίνεται ότι το ID.3 θα ξεπεράσει τη διαβεβαίωση της VW ότι το όχημα θα διατηρεί τουλάχιστον το 70% της χωρητικότητας της μπαταρίας του επιβεβαιώνοντας σε ένα μεγάλο βαθμό την αξιοπιστία των ηλεκτρικών.

Πηγή/φωτογραφίες: ADAC/Ralph Wagner

    Αυτά τα έχετε διαβάσει;

    Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

    Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

    ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

    Αφήστε μια απάντηση

    Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

    Back to top button
    Close

    Σας αρέσει το caroto;

    Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!