Η αντίστροφη μέτρηση έχει ξεκινήσει για το ολοκαίνουργιο Panda που θα παρουσιαστεί επίσημα τον ερχόμενο Ιούλιο.
Το Fiat Panda είχε κάνει για πρώτη φορά το ντεμπούτο του στο σαλόνι της Γενεύης το 1980 και έκτοτε έχει κερδίσει τις καρδιές εκατομμυρίων λάτρεις των αυτοκινήτων με τον απλό και οικονομικό σχεδιασμό του. Ο οποίος δημιουργήθηκε από τον διάσημο Ιταλό σχεδιαστή Giorgetto Giugiaro και η πρώτη γενιά του κυκλοφόρησε στην αγορά για 23 χρόνια.
Το 2003, αυτή η επιτυχημένη γενιά αντικαταστάθηκε από ένα εντελώς νέο μοντέλο, με πέντε πόρτες. Στη συνέχεια, το 2011, γεννήθηκε η 3η γενιά Panda, η οποία συνεχίζει την πορεία της μέχρι σήμερα.
Μετά τις πιο πρόσφατες εικόνες από την πατέντα που κυκλοφόρησαν στο διαδίκτυο, οι συνάδελφοι από το kolesa.ru μας προφέρουν μία πολύ πετυχημένη προσέγγιση για το πως θα είναι το νέο Fiat Panda που θα κυκλοφορήσει στους δρόμους από τις αρχές του 2025.
Το νέο Fiat Panda διατηρεί το χαρακτηριστικό πεντάθυρο σχήμα και τις παραδοσιακές αναλογίες του, αλλά η σχεδίασή του υφίσταται σημαντικές αλλαγές. Γίνεται πιο γωνιώδες και μινιμαλιστικό. Στο μπροστινό μέρος, βλέπουμε θα αποκτήσει νέους προβολείς LED σε σχήμα τραπεζοειδούς, που τονίζονται από ένθετα αντίθεσης στον προφυλακτήρα και οβάλ LED ημέρας.
Σε αντίθεση με τις σύγχρονες τάσεις, οι χειρολαβές των θυρών θα παραμείνουν κλασικές, ενώ το πίσω μέρος θα διακρίνεται από πρωτότυπα τετράγωνα φωτιστικά σώματα που θα τα διαπερνά μία LED μπάρα. Όπως μπορούμε να δούμε το προφίλ είναι υπερυψωμένο με αρκετά μεγάλη απόσταση από το έδαφος προσφέροντας μια σχετική ευελιξία.
Με αναμενόμενο μήκος λίγο πάνω από τα 4 μέτρα και μεταξόνιο στα 2.540 χλστ., το νέο Panda θα είναι ένα πιο ευρύχωρο αυτοκίνητο τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές.
Το νέο Panda θα βασίζεται στην παγκόσμια πλατφόρμα Smart Car, η οποία είναι μια απλοποιημένη έκδοση της γαλλικής CMP (Common Modular Platform). Οι μέχρι τώρα πληροφορίες αναφέρουν ότι το νέο Panda θα είναι βασικά ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με τα μηχανικά μέρη του Citroen e-C3 του ομίλου Stellantis.
Εάν το νέο Panda βασιστεί στις προδιαγραφές του e-C3 της Citroen, τότε θα πρέπει να περιμένουμε για το ηλεκτρικό μια μπαταρία 44 kWh που θα παρέχει αυτονομία για 320 χλμ. Μπροστά θα υπάρχει ένα ηλεκτρικό μοτέρ με 113 ίππους.
Για όσους κυκλοφορούν καθαρά σε αστικό περιβάλλον θα υπάρχει η επιλογή μιας μικρότερης και φτηνότερης έκδοσης μπαταρίας με αυτονομία 200 χλμ. και τιμή περίπου στις 20.000 ευρώ. Αυτή η έκδοση θα κυκλοφορήσει αργότερα μέσα στο 2025, μαζί με τις εκδόσεις με κινητήρες βενζίνης, πιθανότατα στα 1.200 κ.εκ.
Το νέο Panda δεν θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο Pomigliano d’Arco στη Νότια Ιταλία (εκεί όπου παράγεται το τωρινό), αλλά στη Σερβία.
Με τιμή γύρω στα 23.000 ευρώ για την ηλεκτρική έκδοση, το νέο Panda στοχεύει να ανταγωνιστεί αντίπαλα μοντέλα, από το αδελφό Citroen e-C3 μέχρι το Dacia Sandero ή και τα νεοφερμένα κινεζικά BEV.
Η επίσημη παρουσίαση της καινοτομίας έχει προγραμματιστεί για τις 11 Ιουλίου, ημέρα κατά την οποία η Fiat γιορτάζει τη 125η επέτειό της.