NEAPINED

Γιατί υπάρχει υπερβολικά υψηλό ποσοστό αποτυχίας στη θεωρητική εξέταση του διπλώματος οδήγησης;

Μία έρευνα που αφορά στην Γερμανία θα σας εκπλήξει αφού αν εξαιρέσουμε το υψηλό ποσοστό αποτυχίας όλα τα υπόλοιπα τα συναντάμε λίγο-πολύ και στην νεολαία της χώρας μας.

Το ποσοστό αποτυχίας στις θεωρητικές εξετάσεις για το δίπλωμα οδήγησης στη Γερμανία έχει ξεπεράσει το 40% το 2024, καταγράφοντας νέο αρνητικό ρεκόρ. Ο καθηγητής ψυχολογίας Florian Becker επιχειρεί να αναλύσει τις αιτίες πίσω από το φαινόμενο, συνδέοντάς το με γενικότερες τάσεις στην εκπαίδευση και την κοινωνία, σε ένα εξαιρετικό άρθρο του auto-motor-und-sport.de.

Σύμφωνα με τον Becker, η υψηλή αποτυχία στις εξετάσεις δεν οφείλεται ούτε στις σχολές οδήγησης ούτε στη δυσκολία των θεμάτων. Η θεωρητική εξέταση είναι καθαρά ζήτημα μελέτης και προετοιμασίας: «Απαιτείται πειθαρχία, διάβασμα και εξάσκηση, μέχρι να μάθει κανείς το υλικό. Αν κάποιος αποτυγχάνει, σημαίνει ότι είτε δεν προσπάθησε αρκετά είτε δεν διαθέτει τις απαραίτητες γνωστικές ικανότητες», τονίζει.

Οι εκπαιδευτές οδήγησης αναφέρουν ότι πολλοί υποψήφιοι δεν κατανοούν τι σημαίνει «σωστή προετοιμασία». Το πρόβλημα, σύμφωνα με τον Becker, ξεκινά από το σχολείο, όπου η νοοτροπία του «απλώς περνάω» έχει κυριαρχήσει, ενώ οι απαιτήσεις συνεχώς μειώνονται. Επιπλέον, πολλοί νέοι δεν έχουν βασικές εμπειρίες στο δρόμο, καθώς είτε δεν έχουν χρησιμοποιήσει ποδήλατο είτε έχουν μεγαλώσει με γονείς που τους μετακινούσαν παντού.

Ο Becker συνδέει την αποτυχία στις εξετάσεις με ευρύτερες τάσεις στην εκπαίδευση:

  • Ένας στους τέσσερις μαθητές στη Γερμανία δεν έχει επαρκείς δεξιότητες ανάγνωσης και γραφής μετά το δημοτικό, σύμφωνα με τη μελέτη IGLU.
  • Οι επιδόσεις σε μαθηματικά, φυσικές επιστήμες και κατανόηση κειμένου μειώνονται σταθερά εδώ και χρόνια, σύμφωνα με τις έρευνες PISA.
  • Τα εκπαιδευτικά πρότυπα χαλαρώνουν, με αποτέλεσμα όλο και περισσότεροι μαθητές να αποκτούν άριστους βαθμούς χωρίς να κατέχουν αντίστοιχες γνώσεις.
  • Ο ανταγωνισμός θεωρείται ανεπιθύμητος, με χαρακτηριστικό παράδειγμα την κατάργηση των επιδόσεων στους σχολικούς αθλητικούς αγώνες.
  • Η έλλειψη πειθαρχίας και η απουσία κανόνων στην οικογένεια και στο σχολείο επιδεινώνουν την κατάσταση.

Ο Becker επισημαίνει ότι οι ίδιες αιτίες που οδηγούν στην πτώση των εκπαιδευτικών επιδόσεων εξηγούν και την αυξημένη αποτυχία στις θεωρητικές εξετάσεις οδήγησης. «Όταν οι νέοι δεν έχουν μάθει να συγκεντρώνονται, να εργάζονται σκληρά και να ακολουθούν κανόνες, δεν είναι περίεργο που αποτυγχάνουν σε μια απλή δοκιμασία γνώσεων».

Μάλιστα, θεωρεί ότι πρόκειται για ένα γενικότερο κοινωνικό φαινόμενο, όπου η «κουλτούρα της άνεσης» κερδίζει έδαφος. «Πολλοί νέοι δυσκολεύονται να δεχτούν ότι η προσπάθεια είναι απαραίτητη. Η πειθαρχία και η συγκέντρωση γίνονται σπάνιες αρετές, την ώρα που η κοινωνία προωθεί την ιδέα ότι η δουλειά είναι καταπιεστική και ότι οι απαιτήσεις πρέπει να μειωθούν».

Για να αλλάξει η κατάσταση, ο Becker προτείνει την ενίσχυση της αυτοπειθαρχίας, της υπευθυνότητας και της επιμονής από μικρή ηλικία. Θεωρεί ότι οι νέοι πρέπει να μάθουν να ξεπερνούν προκλήσεις, αντί να αποφεύγουν την προσπάθεια. Μόνο έτσι, υποστηρίζει, θα είναι σε θέση να αντεπεξέλθουν σε βασικές απαιτήσεις της ζωής – όπως μια απλή θεωρητική εξέταση για το δίπλωμα οδήγησης.

Πηγή: auto-motor-und-sport.de

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!