Αναλύοντας το Audi Q5 Hybrid Quattro

audi_q5_hybrid-1

  • Το υβριδικό Touareg κυκλοφορεί ήδη στους ελληνικούς δρόμους, το Audi Q5 Hybrid αναμένεται το 2011 και ίσως το επόμενο έτος να δούμε και την υβριδική Porsche Cayenne. Οι Γερμανοί στον όμιλο VW δεν μπορούσαν να μείνουν άπραγοι στην υβριδική κατηγορία, ειδικά μετά την είσοδο των αντίστοιχων εκδόσεων των BMW και Mercedes-Benz (υπάρχει και το πιο σοφιστικέ 2-mode). Eπόμενο ήταν το Q5 Hybrid που παρουσιάστηκε στο TechDay που διοργανώθηκε στο Ingolstadt μαζί με τα A1 e-tron και R8-tron.
  • audi_q5_hybrid-6H λύση που έχει επιλεχθεί είναι η πιο απλή και συμφέρουσα κατασκευαστικά. Είναι η παράλληλη διάταξη που χρησιμοποιεί και στα υβριδικά της η Honda με την διαφορά πως η γερμανική εταιρία πάει την… βαλίτσα λίγο πιο μακριά. Και αυτό διότι το Q5 Hybrid μπορεί να κινηθεί αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια, δίχως να εμπλέκεται ο ΜΕΚ, διανύοντας έως και 3 km αρκεί η μέση ταχύτητα να είναι περίπου 60 km/h και η μέγιστη να μην ξεπερνά τα 100 km/h.
  • Το παράλληλο σύστημα του Q5 Hybrid συνθέτει ένας τετρακύλινδρος δίλιτρος TFSI απόδοσης 211 PS και ροπής 350 Nm ενώ εξοπλίζεται με σύστημα AVS (Audi Valve Lift). Έχουν γίνει αρκετές μεταποιήσεις (π.χ. επιπλέον σύστημα ψύξης για την κεφαλή, βολάν, διαχείριση turbo κ.α.) ώστε ο TFSI να συνεργαστεί με υβριδικό σύστημα ενώ την μετάδοση της κίνησης στους τέσσερις τροχούς (σύστημα Quattro) αναλαμβάνει ένα κιβώτιο Tiptronic με 8 σχέσεις που έχει δεχτεί διάφορες μετατροπές (δεν έχει μετατροπέα ροπής αλλά πολύδισκο υγρό συμπλέκτη).
  • audi_q5_hybrid-5Ορισμένα καθήκοντα του μετατροπέα ροπής αναλαμβάνει ο δισκοειδούς μορφής σύγχρονος υδρόψυκτος ηλεκτροκινητήρας που αποδίδει 45 PS και 211 Nm. Κατά την εκκίνηση ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί σαν μίζα ενώ κατά την επιβράδυνση σαν ηλεκτρογεννήτρια. Οι μπαταρίες λιθίου-ιόντων ζυγίζουν 38 kg, καταλαμβάνουν 26 lt, βρίσκονται κάτω από το πορτμπαγκάζ ενώ υπάρχει σοφιστικέ σύστημα ψύξης για να τις δροσίζει (υπό νορμάλ θερμοκρασίες ένας ανεμιστήρας τραβά αέρα από την καμπίνα, σε περίπτωση υπερθέρμανσης συνδράμει το σύστημα κλιματισμού). Αποτελούνται από 72 στοιχεία και στα 266 V το ενεργειακό τους φορτίο είναι 1,3 kWh με έξοδο ισχύος 39 kW.
  • Η μέγιστη συνδυασμένη ισχύς του Q5 Hybrid Quattro διαμορφώνεται στους 245 PS και στα 480 Nm. Η διαδικασία των 0-100 km/h επιτυγχάνεται σε 7,1» ενώ η τελική αγγίζει τα 222 km/h. Η μέση τυποποιημένη κατανάλωση κυμαίνεται κάτω από τα 7 lt/100km ενώ οι εκπομπές Co2 δεν ξεπερνούν τα 160 g/km. Συγκρίνοντας: η έκδοση Q5 2.0 TDI αποδίδει 170 PS, έχει μέση τυποποιημένη κατανάλωση 6,7 lt/100 km και εκπομπές CO2 175 g/km. Κοστίζει από 57.550€ όταν το 2.0 TSI με τους 180 PS στοιχίζει από 45.800€. Πόσο εκτιμάτε πως θα κοστίζει το Q5 Hybrid; Συμφέρει η αγορά του ή θα προτιμούσατε το πετρελαιοκίνητο;

Η Audi εξελίσσει ένα πρωτότυπο υβριδικό Q5 με κυψέλες υδρογόνου (Q5 HFC ή Hydrogen Fuel Cell).  Σε αυτή την περίπτωση υπάρχουν δύο κυλινδρικά ρεζερβουάρ στα οποία αποθηκεύεται υδρογόνο υπό πίεση 700 bar που «καίγεται» σε ενεργειακές κυψέλες τύπου PEM ισχύος 98 kW. Εδώ υπάρχει ένας ηλεκτροκινητήρας σε κάθε άξονα που συνολικά αποδίδουν 90 kW και 420 Nm. H απόδοση του συστήματος αγγίζει το 50%.

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close