NEA

Tata Pixel, στροφή… 360 μοιρών!

tata-pixel_zero-turn-drive-4

Πολλές φορές μερικές πρωτότυπες ιδέες παρουσιάζονται σε εξίσου πρωτότυπα μοντέλα όπως το Pixel, ένα πραγματικά ενδιαφέρον concept της Tata που μπορεί να αποδειχτεί προφητικό…

  • Θα πρέπει να το παραδεχτούμε, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων -μαζί με τους συγκοινωνιολόγους- ξέρουν κάτι που εμείς είναι λίγο δύσκολο να το αντιληφθούμε αυτή τη στιγμή. Ποιο είναι αυτό; Η αυξανόμενη συγκέντρωση σε μεγάλα αστικά κέντρα που ενδεχομένως θα ενισχυθεί από την έξαρση της ηλεκτροκίνησης στα επόμενα χρόνια. Πως γίνεται αυτό; Με λίγο καλό μάρκετινγκ όλα γίνονται την σημερινή εποχή. “Με το νέο σας κόμπακτ EV δεν χρειάζεστε άλλο όχημα στην πόλη, απλά το φορτίζετε και πηγαίνετε στην δουλειά σας”.
  • Για σκεφτείτε το λιγάκι, πόσο εύκολα μπορεί να προσαρμόσει κάποιος το οδηγικό του στιλ, πως μπορεί κάποιος να προσαρμοστεί με το EV του που θα μπορεί να διανύει με μια πλήρη φόρτιση τουλάχιστον 100 km. Έχετε μιλήσει ποτέ με κάποιον που οδηγεί υβριδικό; Αν, ναι, αποκλείεται να μην σας έχει εξομολογηθεί την συνήθεια του να ελέγχει συνεχώς το “οικονομόμετρο”· είτε γιατί εθίζεται στο εν λόγω παιχνίδι (βλέπε τα… λουλουδάκια της Honda), είτε γιατί πρέπει να διαπιστώνει το σοφόν της επιλογής του.
  • tata-pixel_zero-turn-drive-5Επί του θέματος γιατί ξεφύγαμε λιγάκι. Οι κατασκευαστές πρόκειται στα επόμενα χρόνια να λανσάρουν πολλά και διάφορα κόμπακτ city cars· συμβατικά, υβριδικά, ηλεκτροκίνητα. Το καθένα από αυτά θα πρέπει να προβάλλει και από ένα επιπλέον κίνητρο πέρα από την μειωμένη κατανάλωση και τα λοιπά οφέλη. Μία εξαιρετική ιδέα είναι αυτή της Tata που πέρασε κάπως στο παρασκήνιο δίχως κατά την άποψή μου να δοθεί η πρέπουσα βαρύτητα.
  • Το ζητούμενο είναι το εξής: ένα ιδιαίτερα ευέλικτο αυτοκίνητο που θα μπορεί να διαγράψει κύκλο γύρω από τον άξονα του (το Pixel έχει ακτίνα στροφής 2,6 μέτρα, όσο περίπου το μήκος του). Τι πιο ιδανικό για την κίνηση στα στενά της πόλης, στο παρκάρισμα, στους επιτόπιους ελιγμούς; Η ιδέα είναι σχετικά απλή: ο καθένας από τους πίσω τροχούς έχει τη δυνατότητα να κινηθεί αντίρροπα και ανεξάρτητα χάρη σε ένα διπλό σύστημα μετάδοσης άπειρων μεταβαλλόμενων σχέσεων (IVT ή Infinitely Variable Transmissions) της Torotrak.
  • Το Pixel εξοπλίζεται με turbo-diesel τρικύλινδρο κινητήρα 1,2 lt -που λόγω του IVT κιβωτίου βρίσκεται στον πίσω άξονα- με μέση κατανάλωση 3,4 lt/100 km και εκπομπές CO2 89 g/km. Πάντως, παρόλο που το σύστημα βασίζεται στην αντίθετη κίνηση των πίσω τροχών σε αρκετούς η ιδέα δεν ακούγεται και τόσο πρωτότυπη αφού την έχουμε δει σε διάφορες εφαρμογές με ενεργά συστήματα τετραδιεύθυνσης (διαβάστε εδώ για τα συστήματα διεύθυνσης).

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button