NEA

Toyota GT 86 [new model]

toyota_gt-86-9

Μερικές μέρες μετά την πρεμιέρα του συγγενούς Subaru η Toyota αποκαλύπτει το δικό της κουπέ…

  • Μετά από πλήθος φωτογραφιών σε πρωτότυπη μορφή (η πορεία του concept ξεκινά από το 2009) η Toyota δίνει στην δημοσιότητα τις πρώτες φωτογραφίες του νέου της κουπέ που σηματοδοτεί την επιστροφή της εταιρίας στην σπορ κατηγορία μετά από πολύ καιρό (από την εποχή των Celica και MR-2).
  • Τελικά, το αριθμητικό μένει ως έχει σε αντίθεση με τα δύο πρώτα γράμματα που αλλάζουν σε “GT” (από FT) προς τιμήν της Corolla GT (ΑΕ86, παράχθηκε την περίοδο 1983-87). Υπενθυμίζεται πως τα επερχόμενα coupe (διάταξης 2+2) των Subaru και Toyota αποτελούν προϊόν συμπαραγωγής εξού και οι ομοιότητες στο σχεδιαστικό toyota_gt-86-technical-specificationsπροφίλ με διαστάσεις 4,24 m σε μήκος, 1,77 σε πλάτος και 1,28 m σε ύψος ενώ το μεταξόνιο είναι 2,57 m . Αν και πρόωρο τολμώ να πω πως το GT 86  καταφέρνει να δείχνει ακόμη πιο εντυπωσιακό (θα μπορούσε να πρωταγωνιστήσει στο Fast & Furious”) αν και περιμένουμε την έκδοση παραγωγής του BRZ.
  • Στο εσωτερικό ο κοντοπίθαρος εξάρης επιλογέας (υπάρχει έκδοση και με αυτόματο κιβώτιο και paddles στο τιμόνι) με την λαβή κοντά σε αυτή του χειρόφρενου ξυπνούν όμορφες αναμνήσεις από την προηγούμενη Celica (ιδανική θέση για σβέλτη οδήγηση σε φουρκέτες, ανάθεμα τα ηλεκτρονικά χειρόφρενα). Στο κέντρο του “ανάγλυφου” πίνακα οργάνων κυριαρχεί το στροφόμετρο με το λευκό φόντο ενώ το σαλόνι διακοσμούν οι κόκκινες ραφές. Αξιοσημείωτη λεπτομέρεια η διάμετρος του τιμονιού (365 mm) η οποία είναι η μικρότερη που έχει υπάρξει σε μοντέλο παραγωγής της Toyota, σύμφωνα με την ίδια την εταιρία.
  • Κάτω από το καπό υπάρχει boxer κινητήρας και δεν είναι η πρώτη φορά που η Toyota χρησιμοποιεί επίπεδης διάταξης μοτέρ σε μοντέλο παραγωγής -ήταν το κόμπακτ Sports 800, πρώτη εμφάνιση στο Τόκιο το 1962 με 2-κύλινδρο boxer 900 cc, κυκλοφόρησε την περίοδο 1965-69 στην Ιαπωνία. Επί του… παρόντος, αν και πολύ θα περίμεναν την ύπαρξη τούρμπο (η Toyota εμμένει στην ατμόφαιρα) ο δίλιτρος επίπεδης διάταξης κινητήρας είναι ατμοσφαιρικός, άμεσου ψεκασμού με σύστημα D-4S με απόδοση 200 PS/7.000 rpm και ροπή 205 Nm/6.600 rpm. Όπως συνηθίζει η Subaru, έτσι και η Toyota τονίζει το χαμηλό κέντρο βάρους (στην ανακοίνωση αναφέρεται πως βρίσκεται στον παράλληλο από το έδαφος άξονα ύψους 475 mm) που επιτρέπει ο κόμπακτ boxer ενώ η κατανομή βάρους είναι 53:47 εμπρός πίσω. Εδώ να πούμε πως η ισχύς μεταφέρεται στους πίσω τροχούς μέσω διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης.
  • Στον εμπρός άξονα συναντάμε γόνατα McPherson ενώ στον πίσω διπλά ψαλίδια, αεριζόμενα δισκόφρενα επιβραδύνουν τους τέσσερις τροχούς, η εταιρία κάνει λόγο για “ρυθμίσιμο” ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας (ESP) προς όφελος της οδηγικής τέρψης ενώ η στάνταρ έκδοση έχει 17άρες ζάντες (18άρες η πιο hardcore έκδοση JDM). Το GT-86 θα πραγματοποιήσει την πρώτη του επίσημη εμφάνιση στο κοινό στις 30 Νοεμβρίου στην έκθεση του Τόκιο ενώ στην ευρωπαϊκή αγορά το περιμένουμε μέσα 2012 (στην βρετανική αγορά θα κοστίζει περίπου 32.000€).

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!
Back to top button
Close
Close