ΔΟΚΙΜΕΣ

Renault Megane 1.2 TCe [test drive]

Renault-Megane_TCe carototest (10)

Παρά τα χρονάκια του το Megane ξέρει πώς να σταθεί απέναντι στον ανταγωνισμό με την κομψή εμφάνισή του και τον εξαιρετικό υπερτροφοδοτούμενο 1.2 TCe…

Κυκλοφορώντας στους δρόμους από το 2009, το Megane είναι ίσως ένα από τα πιο «ριγμένα» μικρομεσαία, κυρίως ως θύμα της περιπετειώδους περιπέτειας πριν από μερικά χρόνια με την μετάβαση στη νέα εισαγωγική εταιρία και κατόπιν με την οικονομική κρίση. Η τελευταία όμως μπορεί να λειτουργεί και θετικά αφού το γαλλικό hatch είναι ένα από τα πιο ολοκληρωμένα με πλούσιο εξοπλισμό και ένα εξαιρετικό βενζινοκινητήρα όπως θα δούμε παρακάτω.

Όπως είπαμε ένα αισθητικό φρεσκάρισμα είναι πολλές φορές αρκετό για να επαναφέρει στην επικαιρότητα ένα ώριμο μεν αλλά από τα πιο ολοκληρωμένα δε μικρομεσαία που κερδίζει τις εντυπώσεις με το άνετο στήσιμό και τον εξαιρετικό TCe κινητήρα του. Αυτή την φορά ο ατμοσφαιρικός 1.6 παραδίδει την σκυτάλη στον υπερτροφοδοτούμενο του 1,2 lt που αποδίδει 115 PS προσφέροντας μικρότερη κατανάλωση και εκπομπή ρύπων, σύμφωνα με την Renault.

Renault Clio RS 200 & Clio Estate, παριζιάνικο ντεμπούτο!

Στην πράξη το μοτέρ -με άμεσο ψεκασμό και στάνταρ σύστημα stop&start- κλέβει την παράσταση αφού όχι μόνο κινεί αγόγγυστα το αμάξωμα αλλά είναι και οικονομικός στην λειτουργία του (περίπου 7,5 lt/100 km) με πολύ καλές ρεπρίζ ελέω της σωστής κλιμάκωσης των έξι σχέσεων του κιβωτίου. Στην εξοικονόμηση καυσίμου παίζει ρόλο και το σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση, η καδένα χρονισμού μειωμένης τριβής, η αντλία λαδιού μεταβλητού βήματος, τα έμβολα μειωμένης τριβής, ειδική επικάλυψη στις βαλβίδες, «έξυπνος» θερμοστάτης κ.α.

Όσον αφορά την ανάρτηση εκτιμάς την μαλακή ρύθμιση που «ισοπεδώνει» σε μεγάλο βαθμό τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και παρά την χαλαρή αίσθηση το Megane είναι ευχάριστο οδηγικά και ασφαλέστατο υπό την επίβλεψη του στάνταρ ESP. Η κύλιση του αυτοκινήτου περιλαμβάνεται στα υπέρ, τα φρένα είναι αποτελεσματικά αλλά κάπως σπογγώδη σε αίσθηση ενώ το τιμόνι δεν εντυπωσιάζει με την ακρίβεια στις χαμηλές ταχύτητες.

Από αισθητικής άποψης η ανανέωση δεν ξεφεύγει από ένα τυπικό facelift με επανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, στάνταρ φώτα ημέρας, ελαφρώς διαφοροποιημένη μάσκα κ.α. Στο εσωτερικό κυριαρχεί η απλότητα με το βλέμμα να εστιάζει στο ψηφιακό ταχύμετρο (το στροφόμετρο είναι αναλογικό) και στην ψηφιακή οθόνη στο μέσο του ταμπλό. Ο χειρισμός του ηχοσυστήματος χρίζει κάποιας εξοικείωσης, οι χώροι για τους πίσω επιβάτες κυμαίνονται στο μέσο όρο της κατηγορίας ενώ ο χώρος αποσκευών εξυπηρετεί τις μεταφορικές ανάγκες μιας οικογένειας.

Renault Captur, οι πρώτες επίσημες φωτογραφίες!

Συνοψίζοντας το ανανεωμένο Megane στην 1.2 TCe έκδοση του είναι ένα κομψό και άνετο μικρομεσαίο που εξασφαλίζει ξεκούραστες, οικονομικές και με καλές ρεπρίζ μετακινήσεις. Ο εξοπλισμός είναι πλήρης από τη βασική έκδοση με την τιμή πώλησης να ξεκινά από 15.750€ (με απόσυρση 14.970€) και να φτάνουν τα 18.500€. Αν από την άλλη κρίνετε, βάση των χιλιομέτρων που διανύετε τον χρόνο, πως σας συμφέρει η αγορά της πετρελαιοκίνητης έκδοσης 1.5 dCi (από 18.100€, με απόσυρση από 16.790€), συστήνεται ανεπιφύλακτα!

Δοκιμάζουμε το Renault Clio 1.5 dCi!

Renault Megane 1.2 TCe – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.198 cc
Διάμετρος x διαδρομή 72,2 x 73,2 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 85 kW (115 PS) / 4.500 rpm
Ροπή 190 Nm (19,4 kgm) / 2.000 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση με ψεκασμό πολλαπλών σημείων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,9 sec
Τελική ταχύτητα 190 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,5 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 6,4 / 5,3 / 4,6 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 60 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 800 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 119 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Energy, 195/65 R15
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4295x1808x1471 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1546/1547 mm
Μεταξόνιο 2640 mm
Χώρος αποσκευών 372 lt
Απόβαρο 1205 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 15.950€ (με απόσυρση από 14.970€)

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button