NEA

To Audi R8 e-tron σε φωτογραφίες & βίντεο!

Audi-R8_e-tron_Concept_2013_1000 (8)

 «Καροτίζουμε» την δομή του ηλεκτροκίνητου R8 e-tron το οποίο αποτελεί αντιπροσωπευτικό δείγμα ενός μελλοντικού supercar. Και όχι μόνο…

«Και όχι μόνο» μιας και το καλοκαίρι του 2014 θα ξεκινήσει η διάθεση του Α3 Sportback e-tron το οποίο αντιπροσωπεύει την επόμενη γενιά plug-in υβριδικών της Audi και γενικότερα του γερμανικού ομίλου.  Υπενθυμίζεται πως η VW ετοιμάζει το e-up! και γενικότερα οι Γερμανοί δίνουν μεγάλη βαρύτητα στην ηλεκτροκίνηση. Ωστόσο, τα πράγματα δεν είναι τόσο ρόδινα όσο ακούγονται αφού η απόδοση των μπαταριών θα ξεκινήσει να βελτιώνεται ουσιαστικά από το 2020-2025 και μετά όπως μας είπαν οι ειδικοί της Porsche στην πανευρωπαϊκή παρουσίαση της plug-in ανανεωμένης Panamera. Ας ξεκινήσουμε όμως με μία σύντομη αναφορά στο R8 e-tron και συνεχίζουμε τις επόμενες μέρες με τα υπόλοιπα…

Audi R8 V10 plus, βάλτε οπωσδήποτε ήχο!
Πόσο CO2 «εκπέμπει» το EV σας;

[table color=”gray”]
Audi-R8_e-tron_Concept_2013_1000 (14)Το απόβαρο του αμαξώματος φτάνει τα 1.780 kg και αποτελεί μία καλή τιμή αν σκεφτείτε τον όγκο των μπαταριών. Για να έχετε ένα καλό μέτρο σύγκρισης, το αλουμινένιο πλαίσιο τεχνολογίας ASF (Audi Space Frame) ζυγίζει 199 kg και είναι ελαφρύτερο κατά 23 kg από το αντίστοιχο του R8 Coupe. Εδώ η Audi έχει αντικαταστάσει ορισμένα μεγάλα δομικά στοιχεία με ακόμη ελαφρύτερα υλικά από πολυμερισμένο ανθρακόνημα (CFRP ή carbon-fiber reinforced polymer).
Audi-R8_e-tron_Concept_2013_1000 (7)Οι μπαταρίες λιθίου-ιόντων ενεργειακού φορτίου 48,6 kWh αποτελούνται από 530 στοιχεία σε σχήμα «T» με μήκος 2350 mm, πλάτος 1350 mm και ύψος 710 mm (συμπεριλαμβανομένου της μονάδας ελέγχου). Γύρω από το τούνελ υπάρχουν δύο επίπεδα ενώ στο πίσω μέρος τέσσερα. Αλουμινένια ελάσματα πάχους 12 mm διαχωρίζουν τα επίπεδα ενώ όλη η διάταξη εδράζεται σε 40 αρθρώσεις.
Audi-R8_e-tron_Concept_2013_1000 (10)Οι δύο ηλεκτροκινητήρες στον πίσω άξονα αποδίδουν συνολικά 280 kW και 820 Nm προσφέροντας επιτάχυνση σε μόλις 4,2 sec για τα 0-100 km/h με τελική ταχύτητα 200 km/h. Το βάρος των δύο ηλεκτροκινητήρων του R8 e-tron είναι συνολικά 184 kg ενώ σε δοκιμές «πάγκου» η αυτονομία αρκεί έως και 215 km.
Audi-R8_e-tron_Concept_2013_1000 (3)Οι τροχοί του R8 e-tron φορούν ελαστικά μειωμένης αντίστασης κύλισης με διάσταση 225/35 εμπρός και 275/35 πίσω. Σε ταχύτητες άνω των 50 km/h τα πτερύγια (flaps) των 19άρηδων ζαντών κλείνουν για καλύτερη αεροδυναμική και καλύτερο Cd κατά 0.02 μονάδες.
Audi-R8_e-tron_Concept_2013_1000 (17)Τα πίσω δισκόφρενα είναι ηλεκτρομηχανικά και ελέγχονται καλωδιακά (by wire). Στον εμπρός άξονα τα κεραμικά δισκόφρενα μαγκώνονται από τα τακάκια μέσω υδραυλικού κυκλώματος με δύο αντλίες υποπίεσης.
Audi-R8_e-tron_Concept_2013_1000 (9)Tα στοιχεία από CFRP αποτελούν το 23% της δομής του πλαισίου και μπορούν να απορροφήσουν πέντε φορές περισσότερη ενέργεια σε περίπτωση σύγκρουσης, σε σχέση με το αλουμίνιο. Επίσης, από τη μεσαία κολόνα και πίσω έχει υιοθετηθεί νέα σχεδίαση τύπου sandwich εξοικονομώντας ακόμη 11,5 kg.
Audi-R8_e-tron_Concept_2013_1000 (12)Το κύκλωμα ψύξης έχει μήκος εκατοντάδες μέτρα και ένας υδραυλικός κατανομέας φροντίζει για την σωστή κυκλοφορία του ψυκτικού υγρού. Υπάρχουν δύο τρόποι επαναφόρτισης των μπαταριών. Ο πιο απλός είναι σε οικιακό δίκτυο 230V με χρόνο φόρτισης περίπου 12h. Η απευθείας φόρτιση με συνεχές ρεύμα μειώνει το χρόνο σε λιγότερο από 1h, ανάλογα με την ένταση και την τάση του φορτιστή.
[/table]

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button