BMW i3 & i8, το μεγάλο στοίχημα!

BMW-i8_Concept_2011_1600x1200_wallpaper_1b

Τo i3 μοιάζει με ένα μεγάλο στοίχημα για την BMW. Εμείς, πάντως, θα ποντάραμε στο i8 -που θα δούμε το 2014- ακόμη και κόντρα στα προγνωστικά…

1296740065801736978Τέλος του μήνα θα πραγματοποιηθεί η επίσημη πρεμιέρα της έκδοσης παραγωγής του i3. Ήδη στο διαδίκτυο γίνεται αρκετός ντόρος αφού πέρα από ένα teaser βίντεο που έδωσε στη δημοσιότητα η BMW κυκλοφορούν και αρκετά ασπρόμαυρα σκίτσα. Για το i3 έχουμε αναφερθεί από την πρώτη φορά που έκανε ντεμπούτο στην Φρανκφούρτη ως πρωτότυπο ενώ πρόσφατα εκπρόσωπος της εταιρίας επιβεβαίωσε πως θα υπάρξει και υβριδική E-REV έκδοση για υπεραστικές διαδρομές.

Βλέπετε, η περιορισμένη αυτονομία σε κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο πάντοτε θα αποτελεί τον μεγάλο φόβο του οδηγού. Που να τρέχεις να βρεις πρίζα όταν θα ξεμείνεις; Το i3 θα έχει αυτονομία περίπου 100-160 km (ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες, την χρήση του κλιματισμού, ή καλύτερη της πιο ενεργοβόρας θέρμανσης), μία τιμή που θεωρητικά είναι εξαιρετική τηρουμένων των αναλογιών. Στην πραγματικότητα, όμως, η αυτονομία στο νου του οδηγού φτάνει το πολύ μέχρι τα 2/3 αφού όπως είπα κανείς δεν έχει την όρεξη να ξεμείνει από ρεύμα στην μέση του δρόμου.

Όσο για το κόστος στην Ευρώπη το i3 -των περίπου 3,85 μέτρων σε μήκος- θα κοστίζει 35.000-40.000€ (ανάλογα με τις φοροελαφρύνσεις ανά χώρα) και όπως γίνεται αντιληπτό πρόκειται για μία ιδιαίτερη -από εμπορική άποψη- περίπτωση (οι μπαταρίες κοστίζουν αρκετά) που θα ανθίσει κυρίως σε πόλεις με οργανωμένο δίκτυο ηλεκτροδότησης EV. Βέβαια, σε άλλα μέρη του κόσμου -όπως στις ΗΠΑ ή στην Ιαπωνία- το i3 μπορεί να αποτελέσει ένα icon μοντέλο για όσους καλλιεργούν  «πράσινη» (…και καλά) συνείδηση.

bmw-i8-2Για αυτό θεωρώ πως μεγαλύτερο ενδιαφέρον έχει το BMW i8 που εν μέρει μπορεί να… δικαιολογήσει τα περίπου 100 χιλιάρικα που θα κοστίζει. Τουλάχιστον, εδώ ξέρεις συνειδητά τι αγοράζεις, μία τετρακίνητη σφεντόνα για εσένα και εκείνη (…dream on). Το ηλεκτροϋβριδικό i8 περνά από την τελική φάση εξέλιξης και οι spy φωτογραφίες δίνουν ρεσιτάλ μέχρι το επίσημο ντεμπούτο -πιθανώς αρχές του έτους στο Detroit- της έκδοσης παραγωγής.

BMW-i8_Concept_2011_1600x1200_wallpaper_19Όπως και στο i3 μεγάλο ενδιαφέρον έχει το πλαίσιο από πολυμερισμένα ανθρακονήματα ενώ υπάρχει εκτενής χρήση αλουμινίου. Το σύστημα πρόωσης θα περιλαμβάνει το νέο τούρμπο 3-κύλινδρο 1.500άρη βενζινοκινητήρα που θα αποδίδει 220 PS και θα κινεί τους πίσω τροχούς. Οι εμπρός θα κινούνται από έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 130 PS (σας θυμίζει ανάστροφο Hybrid4;).

Η συνδυασμένη συνολική ισχύς θα κυμαίνεται περίπου στους 350 PS και η ροπή στα 550 Nm με το «0-100» να πετυχαίνεται σε 4,6 sec. Μάλιστα, το i8 θα μπορεί να διανύσει περίπου 30 km μόνο με κίνηση από τους εμπρός τροχούς δηλ. ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο. Ακούγεται πολύ ωραίο για ένα ηλεκτροϋβριδικό hypercar που δεν θα ξεμένει από ρεύμα. Εντελώς ρητορική ως ερώτηση: εσείς θα δίνατε τα τριπλάσια για έχετε ένα στο γκαράζ σας;

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δείτε επίσης

Close
Back to top button
Close
Close