NEA

Audi Sport Quattro Concept, φωτιά στα… κίτρινα!

2013 Audi Sport Quattro Concept official images (2)

Υβριδικό κουπέ με 700 άλογα, «πιάνει» τα 0-100 σε 3,7 sec και αγγίζει την τελική των 305 km/h. Σκέπτεστε κάτι καλύτερο για να γιορτάσει η Audi τα 30 χρόνια από την πρώτη εμφάνιση του Sport Quattro;

Audi-Sport_quattro_1984Η Audi έχει αρκετούς λόγους για να το γιορτάσει στην έκθεση της Φρανκφούρτης όπως την συμπλήρωση των 20 ετών τεχνολογίας ASF και των 30 ετών από τότε που παρουσιάστηκε το Sport Quattro στην ίδια έκθεση φέροντας την τετρακίνηση από τους αγώνες στους δρόμους. Και σήμερα βάζει τέλος στην αναμονή δίνοντας στην δημοσιότητα πολλές τεχνικές πληροφορίες και αρκετές φωτογραφίες που δείχνουν ένα concept με χαρακτηριστική κουπέ σχεδίαση μήκους 4602 mm (αντί 4280 mm του πρωτότυπου του 2010) και όλα τα καλούδια που μπορεί να έχει ένα σπορ μοντέλο (με εισαγωγές αέρα στο πλάι, διπλές απολήξεις, πίσω αεροδυναμικός διαχύτης κ.λπ.). Κερασάκι στην τούρτα τα νέας τεχνολογίας φωτιστικά σώματα Audi Matrix LED.

Standaufnahme     Farbe: EnergiegelbΣτο εσωτερικό η διάταξη είναι αυστηρά 2+2 με την λεπτεπίλεπτη κεντρική κονσόλα ενώ από το ταμπλό  ξεχωρίζει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με το τιμόνι στο οποίο ενσωματώνονται τα μπουτόν εκκίνησης και ακόμη τρία μπουτόν (Hybrid, Sport και EV) για διαφορετικά προγράμματα κίνησης. Συγκεκριμένα, στο πρόγραμμα EV υπάρχει καθαρή ηλεκτροκίνηση, στο Sport κίνηση με πλήρη boost ενώ στο Hybrid νορμάλ υβριδική.

Φτάνοντας στα μηχανικά μέρη τελικά κάτω από το καπό δεν υπάρχει ο κινητήρας 2.5 με τους 410 PS που είχαμε δει στο προηγούμενο πρωτότυπο αλλά παράλληλη υβριδική διάταξη (με παρόμοιο layout όπως στο Audi Q5 και στην Porsche Panamera). Έτσι, το Audi Sport Quattro συνδυάζει έναν 4λιτρο V8 κινητήρα με διπλά τούρμπο του οποίου η ισχύς διασταυρώνεται με έναν ηλεκτροκινητήρα που αντλεί ενέργεια από υγρόψυκτες μπαταρίες λιθίου-ιόντων (li-ion) ενεργειακού φορτίου 14,1 kW.

Ο twin-turbo κινητήρας αποδίδει 560 PS και 700 Nm ροπής ενώ ο δισκοειδούς σχήματος ηλεκτροκινητήρας παράγει 150 PS και 400 Nm ροπής με αποτέλεσμα η συνδυασμένη απόδοση του συστήματος να ανέρχεται στους 700 PS και στα 800 Nm.  H μετάδοση περνά μέσω ενός αναβαθμισμένου 8τάχυτου Steptronic κιβωτίου στους τέσσερις τροχούς μέσω τελευταίας γενιάς Quattro. Σύμφωνα με την Audi, εκτός από το πλαίσιο έχει γίνει εκτενής χρήση αλουμινίου (στις πόρτες, την οροφή κ.λπ.) και στο αμάξωμα ώστε το απόβαρο μαζί με τις μπαταρίες να μην ξεπερνά τα 1.850 kg.

Ο ηλεκτροκινητήρας μπορεί να λειτουργήσει ανεξάρτητα από τον V8 χάρη σε ένα μηχανισμό σύμπλεξης/αποσύμπλεξης ώστε το Sport Quattro να μπορεί να διανύσει περίπου 50 km με μηδενικούς ρύπους. Στον τυποποιημένο κύκλο NEDC η εκπομπή CO2 είναι 59 g/km με μέση κατανάλωση 2,5 lt/100 km ενώ όσον αφορά τις επιδόσεις η τελική φτάνει τα 305 km/h με τα 0-100 km/h να πετυχαίνονται σε μόλις 3,7 sec! Περισσότερα με την έναρξη της έκθεσης της Φρανκφούρτης

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button