NEA

Toyota FCV, με το βλέμμα στο 2015!

013 Toyota FCV concept Tokio (1)

H ιαπωνική εταιρία θα παρουσιάσει τέλος του μήνα μία ακόμη concept εκδοχή του πολλά υποσχόμενου υδρογονοκίνητου…

«Το 2015 θα παρουσιάσουμε το πρώτο μας μοντέλο μαζικής παραγωγής. Θα είναι ένα σεντάν αυτοκίνητο που θα τοποθετείται στην μεσαία κατηγορία με μήκος λίγο παραπάνω από τεσσεράμισι μέτρα και αυτό που οραματιζόμαστε είναι κάτι αντίστοιχο με την υβριδική τεχνολογία. Όπως όταν εισήγαμε το Prius να χτίσουμε κάτι αντίστοιχο και στον τομέα των FCEV». Αυτά  μας είχε πει ο Katsuhiko Hirose (Project General Manager της Toyota) σε συνέντευξη που μας είχε παραχωρήσει για το περιοδικό Car&Driver.

Και αν ισχύσουν όλα τα παραπάνω που αναφέρει ο Ιάπωνας τότε το FCV παραγωγής θα ανοίξει τον δρόμο για την υδρογονοκίνηση. Ή καλύτερα για την ηλεκτροκίνηση μιας και το υδρογόνο που θα «καίγεται» στις ενεργειακές κυψέλες (FCEV ή Fuel Cell Electric Vehicle) θα παράγει ενέργεια που θα περνά στους σερβοκινητήρες. Αν αυτό το γεγονός συνδυαστεί με μία μαζική διάθεση για επέκταση ενός ενεργειακού ιστού βασισμένου στο υδρογόνο τότε κρίμα σε όσους κατασκευαστές έχουν επενδύσει στα αμιγώς ηλεκτρικά μπαταριοκίνητα οχήματα (BEV ή Battery Electric Vehicle).

Τώρα, επί του θέματος το νέο FCV (με μήκος 4870 mm) που θα δούμε στο Τόκιο θα έχει αυτονομία έως 500 km και θα μπορεί να ανεφοδιαστεί μέσα σε μόλις 3 min (αλήθεια, ποιο BEV μπορεί να το κάνει αυτό;). Το concept εφοδιάζεται με δύο δεξαμενές υπό πίεση 70 MPa (περίπου στα 700 bar ή στις 690 ατμόσφαιρες καθώς 1 MPa= 10 bar= 9,86 atm) προσφέροντας 3 kW/lt με μέγιστη απόδοση 100 kW. Σύμφωνα με την Toyota η μέγιστη απόδοση των κυψελών μπορεί να παρέχει ηλεκτρική ενέργεια για ένα μέσο γιαπωνέζικο σπιτικό (10 kWh) για περισσότερο από μία εβδομάδα.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Ένα σχόλιο

  1. Καλά εντάξει το υδρογόνο είναι το μέλλον της αυτοκίνησης αλλά αυτή τη στιγμή δεν παράγεται αρκετό υδρογόνο για να μπορεί να καλύψει το ενδεχόμενο της ευρείας κυκλοφορίας τέτοιων οχημάτων, πρέπει οι μηχανικοί να μάθουν μία νέα τεχνολογία από το 0 και ακόμα και αν υποθέσουμε ότι το έπαιρνες με leasing στην Καλιφόρνια και μόνο (600$ το μήνα) με σειρά πρωτεραιότητας μάλιστα θα μπορούσες να πάς εκεί γύρω και μόνο καθώς δεν έχει πουθενά αλλού σταθμό αναπλήρωσης…
    Στην καλύτερη των περιπτώσεων είμαστε 20 χρόνια μακριά από την μετάβαση σε κάτι τέτοιο…
    Ο Ιάπωνας μπορεί να κάνει σχέδια αλλά οι πετρελαϊκές δεν πρόκειται να σκύψουν το κεφάλι εκτός και αν αναλάβουν την παραγωγή και διάθεση του υδρογόνου http://www.carsdirect.com/green-cars/hydrogen-cars-pros-and-cons-to-consider-before-buying-one

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button