ΔΟΚΙΜΕΣ

Opel Insignia 1.6 SIDI ecoFLEX [test drive]

Opel-Insignia_16_SIDI-caroto_test_2014 (10)

Η ανανέωση του Insignia συνοδεύεται από δύο σημαντικά γεγονότα, από το νέο κινητήρα SIDI και τα λιγότερα πλήκτρα στο εσωτερικό…

Πλέον όλη η γκάμα του Insignia είναι υπερτροφοδοτούμενη και τον πρώτο λόγο έχουν οι βενζινοκίνητες εκδόσεις μιας και οι ντίζελ απευθύνονται σε όσους μπορούν να σηκώσουν τα δίλιτρα βάρη. Το μοντέλο της δοκιμής μας είναι αυτό με το καλό το μοτέρ, το νέο SIDI που συνδυάζει υπερτροφοδότηση και άμεσο ψεκασμό. Σε σχέση με το προηγούμενο μπορεί να υπολείπεται κατά 10 άλογα αλλά ο 1.6 SIDI είναι ένα μακράν καλύτερο σύνολο μιας έχει πιο γραμμική και ήσυχη λειτουργία.

Η ροπή του είναι απλωμένη από τις χαμηλές στροφές ενώ ανεβάζει με τόσο γλυκό τρόπο τις στροφές του που νομίζεις πως υπάρχει μία ασθενικότητα στις υψηλές. Η κυλινδροκεφαλή με νέα σχεδίαση, οι διπλοί άξονες αντιστάθμισης των κραδασμών και η καλή κλιμάκωση των έξι σχέσεων του κιβωτίου συνεπικουρούν σε ένα σύγχρονο και καλοκουρδισμένο μοτέρ το οποίο δείχνει πρόθυμο να προσφέρει ότι αποδίδει.

Οι επιδόσεις είναι τουλάχιστον ικανοποιητικές αλλά δεν θα πρέπει να δίνεται η εντύπωση πως τα 170 άλογα δίνουν φτερά στο Insignia που ζυγίζει κάτι περισσότερο από 1,6 τόνους(!). Και ενώ το ευτραφές αμάξωμα μετριάζει κάπως τις επιδόσεις, ευτυχώς το ίδιο δεν ισχύει και για την κατανάλωση καυσίμου η οποία σε μεικτές συνθήκες κυμαίνεται στα 8,0-9,0 lt/100km, τιμή λογική για την ισχύ και το βάρος του εν λόγου αυτοκινήτου.

Το Insignia παραμένει ένα από τα καλύτερα ταξιδιάρικα οικογενειακά προτάσσοντας την κορυφαία ποιότητα κύλισης αλλά και την αισθητά καλύτερη απόσβεση της επαναρυθμισμένης ανάρτησης. Έτσι, υπάρχει ένας πιο αρμονικός έλεγχος των κινήσεων του αμαξώματος ενώ καλύτερο σε ακρίβεια είναι και το τιμόνι γύρω από την ευθεία. Αυτό που θα θέλαμε είναι καλύτερη αίσθηση των πεντάλ των φρένων.

Σημαντική αλλαγή υπάρχει στο εσωτερικό όπου το hi-tech στοιχείο είναι πιο έντονο. Καταρχήν, ο πίνακας οργάνων (ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού) έχει ψηφιακό ταχύμετρο με ευανάγνωστες και εναλλασσόμενες πληροφορίες. Καλοδεχούμενη και η έξτρα πολυλειτουργική οθόνη 8 ιντσών με λειτουργία αφής στο πλαίσιο του IntelliLink που μειώνει σημαντικά τον συρφετό από διακόπτες. Η ποιότητα και το φινίρισμα των υλικών είναι επίσης αναβαθμισμένη ενώ σε μία ακόμη πιο «προχώ» προσπάθεια των σχεδιαστών, στην κεντρική κονσόλα υπάρχει μέχρι και «touch-pad» το οποίο όμως κάθε άλλο παρά εύχρηστο είναι.

Συνοψίζοντας, το φρεσκαρισμένο Insignia (διαβάστε την δοκιμή της ντίζελ έκδοσης) με τους ελαφρώς επανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, φωτιστικά σώματα κ.λπ. συνεχίζει εκ νέου την πορεία του με ένα αξιόλογο κινητήρα που δείχνει πως ξέρει πώς να τα βγάλει πέρα με το υπέρβαρο… απόβαρο. Οι χώροι είναι βολικοί για μια οικογένεια με ορισμένες παραχωρήσεις για τους ψηλούς στις πίσω θέσεις λόγω της κλίσης της οροφής, ενώ προτιμήστε την πεντάθυρη εκδοχή με το πιο πρακτικό πορτμπαγκάζ. Τώρα, για όσους η έκδοση 1.6 SIDI ξεφεύγει από τον οικογενειακό προϋπολογισμό, υπάρχει και η μικρότερη έκδοση 1.4 T από 20.250€ (η διαφορά ανάμεσα στις ίδιες εκδόσεις εξοπλισμού Edition είναι στα 2.600€).

Opel Insignia 1.6 SIDI ecoFLEX – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.598 cc
Διάμετρος x διαδρομή 79,0 x 81,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 125 kW (170 PS) / 4.250-6.000 rpm
Ροπή 280 Nm (28,5 kgm) / 1.650-4.250 rpm
Τροφοδοσία Άμεσος ψεκασμός με υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,2 sec
Τελική ταχύτητα 220 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 8,8 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,0 / 5,9 / 7,5 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 70 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 795 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 139 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση #######, 245/50 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4842 x 1858 x 1498 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1585/1588 mm
Μεταξόνιο 2737 mm
Χώρος αποσκευών 530-1470 lt
Απόβαρο 1.571 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 24.550€ (με όφελος απόσυρσης από 22.940€)

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Σχόλια

  1. καλησπερα ενδιαφερομαι για οπελ ινσιγνια 1.6 turbo εκδοση cosmo 2014 μοντελο ”δυστυχως κανω προσπαθειες να το βρω αλλα δυσκολευομαι …μηπως θα μπορουσε να υπαρξει καποια βοηθεια ;;;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button