ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Ford 1.0 Ecoboost με απενεργοποίηση κυλίνδρου;

Ford produceert vijfmiljoenste EcoBoost-motor; 1 op de 4 Europes

Η γερμανική εταιρία ανακοίνωσε στην Βιέννη πως υπάρχουν ακόμη αρκετά περιθώρια βελτίωσης για τον τρικύλινδρο κινητήρα της…

Μέχρι στιγμής ο κινητήρας 1.0 Ecoboost της Ford είναι ο μόνος που έχει βραβευτεί με την διάκριση «Engine of the Year» για τρεις συνεχόμενες χρονιές. Πρόκειται για ένα μοτέρ που ουσιαστικά θεμελίωσε το downsizing στους τούρμπο τρικύλινδρους, ενώ αργότερα ακολούθησαν οι αντίστοιχοι της Renault, της Opel, της ΒΜW, από του χρόνου της Volvo κ.α. Με άμεσο ψεκασμό, υπερτροφοδότηση και μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων, ο χιλιάρης Ecoboost αποδίδει 100, 125 ή 140 PS (ανάλογα με την έκδοση, συνδυάζεται με μηχανικά ή αυτόματα κιβώτια), ενώ τοποθετείται σε 10 διαφορετικά μοντέλα (από το μικρότερο Fiesta έως το μεγαλύτερο Mondeo).

Ο τρικύλινδρος Ecoboost είναι ένα μοτέρ-ορόσημο στην σύγχρονη εποχή της Ford, η οποία δοκιμάζει περαιτέρω περιθώρια εξέλιξης με στόχο την μείωση των ρύπων και της κατανάλωσης έως 6%. Μια από αυτές τις τεχνολογίες είναι η προσωρινή απενεργοποίηση (διαβάστε εδώ σχετικό άρθρο της Schaeffler) του ενός κυλίνδρου -μία τεχνολογία που έχουμε δει μέχρι τώρα στον 1.4 TSI ACT της VW, όχι σε μικρότερο μοτέρ-, ενώ εξελίσσεται και νέο βολάν διπλής μάζας με στόχο την μείωση των κραδασμών και του θορύβου και σε συνεργασία με την εταιρία Schaeffler.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button