Downsizing & Upsizing: Aρχή & τέλος μίας νέας εποχής; [blog]

Volkswagen-EA888-Engine downsizing

Η αυτοκινητοβιομηχανία περνά από διάφορες τάσεις, τόσο σχεδιαστικές, όσο και μηχανολογικές. Όπως για παράδειγμα το downsizing που σύντομα θα μας αποχαιρετίσει, ειδικά στους πετρελαιοκινητήρες…

Σε δηλώσεις που έκανε ο επικεφαλής της VW Herbert Diess έκανε σαφές ότι σταδιακά η μόδα του downsizing θα αποτελέσει παρελθόν και σύντομα οι κινητήρες των αυτοκινήτων θα αρχίσουν να μεγαλώνουν και πάλι σε κυβικά. «Η τάση του downsizing έχει ξεπεραστεί» είπε συγκεκριμένα και όπως θα θυμάστε είχαμε γράψει πως όσο λιγότερα είναι τα κυβικά, τόσο σε πραγματικές συνθήκες μέτρησης οι εκπομπές ρύπων είναι μεγαλύτερες (και όχι όπως τις μαγειρεύουν επί χρόνια οι κατασκευαστές βάσει του παρωχημένου NEDC κύκλου).

Ήδη παρατηρείται μία αύξηση στα κυβικά αφού η ίδια η VW παρουσίασε το νέο 1.5 TSI (που αντικαθιστά τον 1.4 TSI), ενώ σταδιακά θα καταργηθεί και ο τρικύλινδρος 1.4 TDI (θα συνεχίζει ο 1.6 TDI και θα παρουσιαστεί νέα γενιά το 2018). Η Renault θα καταργήσει τον 1.5 dCi και θα συνεχίσει από τα 1.600 κ.εκ. και πάνω (μην ακούτε όσα γράφονται πως οι ντίζελ θα καταργηθούν, τουλάχιστον όχι για μία δεκαετία αφού οι κατασκευαστές τους χρειάζονται και για να μειώσουν το μέσο όρο CO2), ενώ οι Κορεάτες της Hyundai-Kia λένε αντίο στον μικρότερο ντίζελ των 1.100 κυβικών. Ωστόσο, ο όμιλος PSA θα αντικαταστήσει τους ντίζελ στα 1,4 και 1,6 λίτρα με έναν νέον 1.5 DVR καταρρίπτοντας εν μέρει την θεωρία περί τελειώματος των ντίζελ από τους Γάλλους (λέτε αυτός να είναι ο επόμενος μικρός ντίζελ της Volvo; Κομματάκι απίθανο μιας και οι Σουηδοί τα θέλουν όλα inhouse, αλλά θα έχει μεγάλη πλάκα… από κάθε άποψη!).

Από την άλλη και όπως συμπλήρωσε ο Diess, η VW θα συνεχίζει να παράγει τον 2.0 TDI που έχει τεράστια απήχηση στην Ευρώπη (η νέα γενιά θα παρουσιαστεί σε 1-2 χρόνια), ενώ θα υπάρξει υβριδοποίηση των μικρών βενζινοκινητήρων ξεκινώντας από το νέο Polo. Επίσης, ξεκαθάρισε πως θα διατηρηθεί ο τρικύλινδρος 1.0 TSI, ωστόσο η τάση είναι και αυτά τα μικρά μοτέρ να αποκτήσουν σταδιακά περισσότερα κυβικά.

Πάντως, το τούρμπο είναι ένα στοιχείο που ήρθε για να μείνει στους βενζινοκινητήρες, ενώ δεν νοείται ντίζελ δίχως τουρμπάκι. Έτσι, το downsizing θα εκτοπιστεί από τα μικρά κυβικά, ενώ η τεχνογνωσία που έχει αναπτυχθεί γύρω από τον «ιδανικό κύλινδρο» (στα 500 κ.εκ. με πρωτεργάτη την BMW) μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την εξέλιξη αποδοτικών ηλεκτροϋβριδικών.

Από την άλλη, το downsizing αναμένεται να διευρυνθεί στους μεγάλους κινητήρες απειλώντας μέχρι και τα V12 τοτέμ της αυτοκίνησης. Άλλωστε από την στιγμή που η Ferrari (και όχι μόνο, θυμηθείτε την Honda ή την Toyota) ασπάστηκε το turbo και οι περισσότερες πωλήσεις της είναι υπερτροφοδοτούμενες, πολλά μπορεί να περιμένει κανείς…

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δείτε επίσης

Close
Back to top button
Close
Close