BLOGΔΙΑΦΟΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

Επιλεκτική ενημέρωση… [blog]

Καταργούνται τα ντίζελ, αλλιώς θα μπουκάρουμε. Τι δεν καταλαβαίνεις;
Καταργούνται τα ντίζελ, αλλιώς θα μπουκάρουμε. Τι δεν καταλαβαίνεις;
Όταν πρόκειται για εντυπωσιασμό και παραπλανητικούς τίτλους, όλοι είναι πρώτοι. Όταν όμως φτάνει η ώρα για ουσιαστική ενημέρωση, τα περισσότερα μέσα ενημέρωσης σιγούν εκκωφαντικά.

Μου φαίνεται πως κάτι από Novartis κυκλοφορεί και στον χώρο του αυτοκινήτου. Εννοώ ότι κάποιοι συνάδελφοι προτιμούν το ρευστό που εισρέει στην τσέπη τους με πλάγιους τρόπους, παρόλο που αυτό γίνεται σε βάρος της ενημέρωσης και του λειτουργήματος που υποτίθεται ότι έχουμε επιλέξει να επιτελούμε. Και σε βάρος βέβαια των εταιρειών που διαθέτουν μοντέλα ντίζελ και πληρώνουν για να τα διαφημίσουν. Ίσως θα πρέπει ν’ αρχίσουμε ν’ αποκαλούμε «ντόκτορες» κάποιους δημοσιογράφους.

Αφορμή για αυτές τις σκέψεις μου έδωσε η είδηση των νέων εκδόσεων ντίζελ που θα αποκτήσει η Cayenne και αργότερα η Macan (2019 και 2020 αντίστοιχα, σύμφωνα με όσα γνωρίζουμε σήμερα). Διάβασα την είδηση πριν από περίπου δύο εβδομάδες και δεν την είδα σε καμία από τις ελληνικές ενημερωτικές ιστοσελίδες που παρακολουθώ (γενικών ειδήσεων, οικονομικές και αυτοκινήτου).

Αντιθέτως, πριν από τρεις περίπου μήνες που η Porsche είχε ανακοινώσει ότι για την ώρα «κόβει» τις ντίζελ εκδόσεις των μοντέλων της, η απόφαση αυτή ήταν πρώτη είδηση σε όλα τα ελληνικά μέσα ενημέρωησης, από τα μεγαλύτερα περιοδικά και ιστοσελίδες αυτοκινήτου έως και στο περιοδικό «Πλάθω κουλουράκια». «Θάνατος στο ντίζελ», «Έξω τα ντίζελ του θανάτου», «Μικρά χωριά ξεκληρίζονται από τις εκπομπές των ντίζελ κινητήρων» και παρόμοιοι τίτλοι εξακολουθούν να κοσμούν τα πρωτοσέλιδα. Μόνο ενημέρωση στον πρωθυπουργό δεν έγινε για το θέμα. Βλέπετε, τα συμφέροντα είναι μεγάλα. Πώς θα επιζήσουν εταιρείες που εμπορεύονται μόνο πανάκριβα (για το μέγεθος ή/και την κατηγορία τους) υβριδικά, όταν το αγοραστικό κοινό στην Ελλάδα επιλέγει μικρά ντίζελ;

Καλά και άγια τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά μέχρι να πέσουν οι τιμές και να δημιουργηθεί δίκτυο υποδομών, δεν αποτελούν λύση, παρά μόνο μόδα. Εάν κάποιος κάνει πολλά χιλιόμετρα και θέλει ένα αυτοκίνητο με τη μικρότερη δυνατή κατανάλωση, τότε το ντίζελ είναι μονόδρομος. Εξάλλου, σχεδόν όλα τα ρεκόρ χαμηλής κατανάλωσης έχουν σημειωθεί με κινητήρες ντίζελ.

Δεν σκοπεύω να ξεκινήσω εκστρατεία υπέρ των ντίζελ, σίγουρα έχουν τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά τους, απλά βαρέθηκα αυτή τη μονόπλευρη και επιλεκτική ενημέρωση. Κουράστηκα από τη γκρίζα διαφήμιση των μεν και τη χωρίς ουσιαστικά επιχειρήματα δυσφήμιση των δε. Να τονίσω ότι το προσωπικό μου αυτοκίνητο έχει κινητήρα βενζίνης. Πολύ θα ήθελα τη χαμηλή κατανάλωση ενός ντίζελ, προτιμώ όμως τον τρόπο λειτουργίας των βενζινοκινητήρων. Η οδήγηση για μένα εξακολουθεί να είναι απόλαυση και το ντίζελ μου θυμίζει γλυκό με υποκατάστατα: όλα τα βασικά συστατικά υπάρχουν στη θεωρία, λείπει όμως η ρημάδα η γεύση.

Εάν θέλετε να κάνετε πόλεμο στα ντίζελ, χρησιμοποιήστε τουλάχιστον επιχειρήματα. Συγκρίνετε αντίστοιχες εκδόσεις αυτοκινήτων και αναφέρετε στο συμπέρασμά σας ποιο προτιμάτε και -κυρίως- τους λόγους που δικαιολογούν αυτή σας την προτίμηση. Και υποστηρίξτε την όποια άποψή σας επίσης με επιχειρήματα και όχι διαγράφοντας σχόλια αναγνωστών που ασκούν κριτική στα άρθρα και τα λεγόμενά σας.

Φωτογραφία: aek365.com

Νίκος Α. Μαρινόπουλος

Είτε το πιστεύετε, είτε όχι, στον χώρο του αυτοκινήτου υπάρχουν δύο Ν.Μ. Ώρα να σμίξουν δημοσιογραφικά και οι δρόμοι μας, στο καλύτερο site για την τεχνολογία και την αυτοκίνηση!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Σχόλια

  1. Σας συγχαίρω με τον τρόπο που προσεγγίζετε και τοποθετείστε στα διάφορα θέματα. Ο καθαρός και τίμιος λόγος φαίνεται και πρέπει να επιβραβεύεται. Σχετικά με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα ήθελα να ρωτήσω εαν έχουμε υπολογίσει το συνολικό περιβαλλοντικό κόστος, δηλαδή αυτό που απαιτείται τόσο για την κατασκευή του όσο και για την παροχή του ηλεκτρικού ρεύματος που καταναλώνει σε σχέση αντίστοιχα με ένα ”συμβατικό” αυτοκίνητο.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!