Δοκιμάζουμε την ακριβότερη, ταχύτερη και πιο σοφιστικέ τεχνολογικά έκδοση του XC60 και ανακαλύπτουμε τους λόγους που την κάνουν ξεχωριστή…
Αν η υβριδική τεχνολογία έχει κάποιο νόημα τότε θα μπορούσε να πει κανείς πως αποκτά ακόμη μεγαλύτερο σε ένα μεγάλο SUV που φτάνει σε μήκος τα 4,7 μέτρα και ξεπερνά σε βάρος τους δύο τόνους. Θα μπορούσε να έχει και έτσι το θέμα. Αλλά δίχως να κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλο μας το βασικότερο κίνητρο κατά την άποψη μου είναι πως ένα υβριδικό SUV που μπαίνει και στην πρίζα για να χορτάσει τα συνολικά 400 άλογα του είναι οι πεποιθήσεις του καθενός.
Ταχύτατα, γραμμικά και ξυραφένια τα T5 & Τ6 και ας καίνε κάτι παραπάνω. Ακόμη πιο ισορροπημένα και συμφέροντα τα D4 & D5 (εδώ η σχετική δοκιμή). Αλλά για ένα οδηγό με ψαγμένες tech-gadget ανησυχίες ένα XC60 που δεν μπαίνει στην πρίζα… προφανώς και αν μην τον «πριζώνει»! Η αθόρυβη ηλεκτροκίνηση δεν αφήνει κανέναν ασυγκίνητο και το T8 μπορεί να το κάνει για 30-40 χιλιόμετρα (ανάλογα με το πόσο «βαρύ» πόδι έχετε).
Ένας ηλεκτροκινητήρας στον πίσω άξονα με ισχύ 65 kW φροντίζει για την ανεξάρτητη κίνηση καίγοντας τα ηλεκτρόνια από μπαταρία λιθίου των 400V – 10,4 kWh (το ωφέλιμο είναι μικρότερο). Όσο για την φόρτιση στην πρίζα υπολογίστε περίπου 4-5 ωρίτσες. Ειδάλλως θα έχετε το κλασικό υβριδικό όφελος με την ανάκτηση ενέργειας.
Οι Σουηδοί αποκαλούν την όλη διάταξη Twin Engine (σ.σ. είναι η ίδια με του XC90 T8) αφού στον μπροστινό άξονα βρίσκεται ένας δίλιτρος βενζινοκινητήρας που αποδίδει 320 ίππους και 400 Nm ροπής. Ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης ή το πρόγραμμα κίνησης υπάρχουν φορές που ο διπλά υπερτροφοδοτούμενος (υπάρχει turbo καυσαερίων + μηχανικός υπερσυμπιεστής ή «κομπρέσορας») τετρακύλινδρος λειτουργεί μόνος του. Βυθίζοντας το γκάζι η συνολική δύναμη ανεβαίνει στο μάξιμουμ των 408 ίππων με την ροπή των 640 Nm να σε κολλά στο κάθισμα.
Πραγματικά, η επιτάχυνση είναι εντυπωσιακή (0-100 σε 5,3 δλ., τελική στα 230 χλμ./ώρα) και οι ρεπρίζ ταχύτητες. Ακόμη και αν δεν είναι σπορ όσο μία Alfa Romeo Stelvio, ακόμη και αν η τεχνητή τετρακίνηση δεν έχει την απόκριση μίας κλασικής του Audi Q5, το XC60 T8 είναι SUV που σε μετακινεί και σε ταξιδεύει με ένα πολύ άνετο, χαλαρό και σβέλτο ρυθμό που πραγματικά το απολαμβάνεις στα εργονομικά του καθίσματα.
photos: nmarinopoulos
Την μετάδοση αναλαμβάνει ένα αυτόματο κιβώτιο με 8 σχέσεις (με μετατροπέα ροπής) με την λειτουργία του να είναι σβέλτη και βελούδινη. Μία μικρή εξοικείωση χρειάζεται με τον επιλογέα κίνησης αφού δεν κουμπώνει σε κάποια θέση (είναι τύπου επαφής μπρος και πίσω) και κατά την αλλαγή κίνησης (π.χ. οπισθοπορείας) απαιτεί διπλή κίνηση (όπως στα πιο πρόσφατα Volvo XC40). Το μοντέλο της δοκιμής μας ήταν εξοπλισμένο με την αερανάρτηση που εξασφάλιζε ακόμη υψηλότερα επίπεδα άνεσης.
Μάλιστα επιλέγοντας το προφίλ κίνησης off-road (υπάρχουν ακόμη πέντε, τα Hybrid, Pure, Power, AWD και Individual) αυτόματα η απόσταση του αμαξώματος (η κανονική είναι στα 216 χλστ.) από το έδαφος αυξάνεται κατά 40 χλστ. Στις υψηλές ταχύτητες το αμάξωμα χαμηλώνει για βέλτιστη αεροδυναμική, ενώ όταν το T8 σταθμεύει και σβήνει ο κινητήρας η απόσταση μειώνεται κατά 40 χλστ. για πιο εύκολη αποβίβαση.
Από την πολύ χρηστική αλά tablet οθόνη αφής της κεντρικής κονσόλας ο οδηγός μπορεί να ενημερώνεται για διάφορες πληροφορίες όπως για την λειτουργία του υβριδικού συστήματος, το υπόλοιπο της μπαταρίας κ.α. Όσο για την κατανάλωση και με γεμάτη την μπαταρία υπολογίστε κάπου στα 5-6 λίτρα/100 χλμ.. Δηλαδή τα μισά από τα 12-13 λίτρα/100 χλμ. που απαιτούνται στην πόλη με ξελιγωμένη την λιθίου. Εκτός πόλης η κατανάλωση κυμαίνεται στα 9-10 λίτρα, κάτι λογικό για ένα μοτέρ με 320 άλογα και υβριδική ανάκτηση. Όσο για τους χώρους δεν υπάρχει καμία απολύτως διαφορά από τα υπόλοιπα XC60 με εξαίρεση το πορτμπαγκάζ που λόγω της μπαταρίας και στην πενταθέσια διάταξη είναι μειωμένο στα 468 (από 505) και 1.395 λίτρα (από 1.432) με τα πίσω καθίσματα πεσμένα.
Φυσικά αυτό δεν επηρεάζει σε κανένα σημείο την τελική απόφαση για την απόκτηση ενός τεχνολογικά προηγμένου SUV που στην θεωρία καταναλώνει 2,1 λίτρα/100 χλμ. και με εκπομπή CO2 στα μόλις 49 γραμμάρια/χλμ. Και μην ξεχνάτε τις επιδόσεις που πλησιάζουν ακόμη και αυτές μίας Porsche Macan.
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων VOLVO
Volvo XC60 T8 Twin Engine AWD – Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
Κυβισμός | 1.969 cc | |||
Διάμετρος x διαδρομή | 82,0 x 93,2 mm | |||
Διάταξη/κύλινδροι | εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος | |||
Ισχύς | 235 kW (320 PS) / 5.700 rpm | |||
Ροπή | 400 Nm (40,8 kgm) / 2.200-5.400 rpm | |||
Τροφοδοσία | Διπλή υπερτροφοδότηση (turbo καυσαερίων + μηχανικός υπερσυμπιεστής για τις χαμηλές rpm), άμεσος ψεκασμός | |||
ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΙΣΧΥΣ | ||||
Συνδυασμένη ισχύς | 408 PS / 640 Nm (σ.σ. η συνδυασμένη ροπή δεν μπορεί να προσδιοριστεί με ακριβή τιμή καθώς αυτή του ηλεκτροκινητήρα μεταβάλλεται ανάλογα με το φορτίο και περνά ανεξάρτητα στους πίσω τροχούς) | |||
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ | ||||
Ηλεκτροκινητήρας | Ισχύς: 65 kW, Ροπή: 240 Nm, Θέση: Πίσω άξονα, Τάση: 400V | |||
Συστοιχεία μπαταριών | Λιθίου-ιόντων, Χωρητικότητα: 10,4 kWh (ωφέλιμη: περίπου 8 kWh) | |||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 5,3 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 230 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 5-6 lt για τα πρώτα 100 km (με φορτισμένες μπαταρίες), 10-11 lt/100 km (σε μεικτές συνθήκες κίνησης πλήρους ρεζερβουάρ με χαμηλό φορτίο μπαταρίας) |
|||
Τυποποιημένη | 2,1 lt/100 km | |||
Ρεζερβουάρ | 50 /lt | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 500 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 6 | |||
Εκπομπή CO2 | 49 g/km | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους τέσσερις τροχούς | |||
Κιβώτιο | Αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων με μετατροπέα ροπής | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/αεριζόμενοι δίσκοι | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Continental ContiSportContact5, 235/55 R19 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 4.688 x 1.902 x 1.658 mm | |||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1.653/1.657 mm | |||
Μεταξόνιο | 2.865 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 468-1.395 lt | |||
Απόβαρο | 1961 kg | |||
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 62.780€ |